A leggyönyörűbb kitérők Berlin felé.

Motorkerékpártúra a Pure&Crafted Fesztiválra.

Minden út a fővárosba vezet – de ki szeret nyílegyenesen motorozni? Motorozz messze az autópályáktól, kanyargós vidéki utakon, folyóparti tájakon és réteken át, és fedezd fel a kisvárosok és falvak kulturális nevezetességeit! Motorozz ráérősen, míg el nem érsz a berlini Pure&Crafted Fesztivál nagyszabású megnyitójára. Útvonaltippek Berlin felé, Berlinben és Berlin környékén.

Lagúnák az út mentén

Hoftól Berlinig.

Az északkelet-bajorországi kisvárostól, Hoftól az út kelet felé vezet és a vogtlandi Klingenthal mellett halad el. Onnantól dél felé kell menni Drezda irányába. Az érdeklődőknek érdemes egy kis pihenőt tartaniuk a szász fővárosban. Megéri, mivel Drezda nem csupán az olyan pompás épületeivel nyűgöz le, mint a Semper Operaház, hanem mindenekelőtt laza életmódjával és mediterrán hangulatával. Kiváló étvágygerjesztőként szolgál a Spreewaldon át vezető következő útszakaszhoz. A vízi utak lagúnákként hálózzák be a tájat, egy csatornák és vízi növények alkotta labirintust alkotva. A Spreewaldtól már csak egy órára fekszik Berlin.

Leereszkedés az Elba-völgybe

Hamburgból Berlinbe.

Motorkerékpárral átszelve Németország legnagyobb folyóvidékét, az Elbtalaut. Az útvonal buja legelők mentén haladó vidéki utakon át vezet Dannenbergig. A város Wendland, Altmark, Elbtalniederung és Lüneburger Heide között helyezkedik el. Innen az Elba-völgyön keresztül visz tovább az utad Brandenburgig. Három órányi motorozást követően eléred Wittenberget, ami tökéletes hely egy ebédszünetre, lévén közvetlenül az Elba partján helyezkedik el. Innen további három órás út vezet Berlin-Rummelsburgig. Odafelé a gyönyörű havellandi Schloss Kleßen vár Rád, amely Brandenburg egyik legszebb tavánál található.

Berlini szellő

Városi motorozás Berlinben.

Rummelsburgból a Spree mentén haladsz tovább északnyugati irányban. Elhagyva a történelmi emékűveket eléred a nyugat-berlini Tegel-tavat. Ez már csak egy kőhajításnyira van Spandautól, ahol a BMW Motorrad berlini gyára található. Most induljunk el a városba. Haladj át a városon, kerülgetve a forgalmi dugókat és a tömeget. Miután leszálltál a nyeregből, fedezd fel a főváros nevezetességeit: a Brendenburgi kaput, a diadalívet, a Potsdamer Platzot. Motorozz át a város dzsungelén a Platz der Luftbrückéhez és a mellette található Tempelhofer Feldhez, majd menj egyenesen vissza Rummelsburgba.

Berlin külvárosaiba.

A zene, a motorkerékpárok és az új heritage által inspirálva megkezdheted utadat a Pure&Crafted Fesztiválról Berlin külvárosai irányába. A túra első nevezetes pontjaként Müggelsee-t fogod elérni a kelet felé vezető úton. Ez népszerű üdülőhely a berliniek körében, ahol játszótér várja a vízi sportok szerelmeseit. A túra során egyre inkább szembeötlővé válik, hogy milyen sok erdő és víz veszi körül Berlint. Ilyen például a Fredersdorfer Mühlenfließ mentén haladó út, a Langes Luch és a Breites Luch mocsárvidéken túl. A négyórás út során eléred a Märkische Schweizot is, amely Brandenburg legrégebbi természeti parkja, számtalan tóval, forrással és bükkerdővel.

További történetek, amelyek érdekelhetnek.