Byron élete.

Dél-Afrikából a világ másik végébe a GS Trophy-val.

Gleccsereken motorozni a délkelet-ázsiai dzsungelektől Izlandig – a nemzetközi GS Trophy győztese, Byron Coetsee számára a GS-t vezetni a lehetőségek tárházát nyitja meg. Legutóbbi küldetésének célállomása szülővárosától, Fokvárostól 11 500 kilométerre északra található.

Akárki is szeretne reklámot forgatni az új R 1200 GS-hez, körültekintéssel kell kiválasztania a helyszínt – különösen manapság, amikor bármely lépésnél lesifotósok bukkanhatnak fel. A forgatócsoport számára, akik legutóbbi megbízásuk keretében Izlandra utaztak, előnyös volt, hogy a legtöbb kalandmotorosnak még nem került a látóterébe Európa legritkábban lakott országa. Ez tökéletessé teszi a szigetet a reklámfilm leforgatásához.

+ További információk

Az én házam a te házad.

A kampány legismertebb vezetőjét, a 24 éves fokvárosi Byron Coetsee-t a különösen hosszú utazást követően az izlandi GS-motoros, Inga Birna Erlingsdóttir fogadta, aki a női kieséses bajnokság versenyzője, és aki szintén részt vesz a legújabb GS-termék reklámforgatásán.

Bár a bolygó ellentétes oldalán élnek, közös GS Trophy élményeiknek köszönhetően Inga és Byron gyorsan összebarátkoztak. A forgatás megkezdése előtt Byron több napot töltött azzal, hogy segítse Ingát terepmotoros készségei elmélyítésében. 

 

+ További információk

„Szeretem látni, ahogy valaki tökéletesíti vezetési ismereteit” – vallja be a hosszú hajú dél-afrikai. Ő maga 2016 márciusában nyerte meg a BMW Motorrad nemzetközi GS Trophy-t Délkelet-Ázsiában csapattársaival, Charl Moolman-nel és John Harris-szel közösen. „Valamivel hamarabb érkeztem, hogy kicsit oktathassam Ingát. Hihetetlen, hogy mennyit fejlődött. Nagyon jó látni ezt.” Pontosan ez az, ami megkülönbözteti a BMW Motorrad-közösséget: szükségünk van arra, hogy támogassuk és segítsük egymást. Amióta csak megnyerte a trófeát, Byron egyfolytában rácsodálkozik, hogy milyen stabil és segítőkész a GS iránti szeretetük által összekötött motorosok világméretű hálózata.

+ További információk

„Szerencsém volt a trophy-n, hogy a világ legjobb motorosaival versenyezhettem, de sosem hittem volna, hogy az ez iránt a motor iránt érzett megbecsülés az egész világra kiterjedő közösséget hozhat létre. Időközben barátokra tettem szert a világ minden tájáról – gyakorlatilag bárhová utazhatok, szinte biztosan találok valakit, akinél meghúzhatom magam éjszakára.” Byron, Charl és John pontosan ezt csinálták a 2016-os BMW Motorrad Days-en tett látogatásukat követően a németországi Garmisch-Partenkirchenben. A hármas keresztülutazott Németországon, Ausztrián, Svájcon, Liechtensteinen, Olaszországon és a Cseh Köztársaságon, útközben felkeresve a GST Trophy-n induló versenytársaikat. Ez jól illusztrálja a BMW Motorrad világának egyik alapelvét: sosem motorozol egyedül.

+ További információk

Így kezdődött minden

 

Byron kétkerekű járművek iránti rajongása a helyi motokrossz pályán vette kezdetét. 7 éves volt, amikor apja kivitte oda. Amikor Byron meglátott egy eladásra kínált, 80 cm3-es gyerek-motorkerékpárt, könyörgött apjának, hogy vegye meg neki. Édesapja megígérte: ha végig tud menni vele a mély homokos útvonalon, és képes irányítani a járművet anélkül, hogy lábával kelljen megtámasztani azt, megveszi neki. Byronnak – aki már akkor is ugyanolyan céltudatos volt, mint ma is – valahogy sikerült a feladat, és két nappal később apja a kis motorral az utánfutón tért haza. Egy életre szóló szenvedély született így.

 

+ További információk

„Minden hétvégén könyörögtem édesapámnak, hogy engedjen motorozni, és minden alkalmat megragadtam, hogy a nyeregbe pattanhassak, akár a kertünkben is. Amikor felújították a házunkat, a homokkupacot használtam ugratónak.” Ezt követte az első motorkerékpár-verseny, ahol meglehetősen jól szerepelt. Ezek után édesapja tanácsát megfogadva érdeklődése egyre inkább a kalandmotorok felé fordult.

+ További információk

„Nagyjából 14 éves lehettem, amikor apám felültetett a saját GS-ére, és megengedte, hogy tegyek egy kört a háztömb körül egyesben. Mögöttem ült az ülésben. Nagyon bízott a vezetési képességeimben. Ez rendkívüli önbizalmat adott. Ma már mindkettőnknek saját GS-ünk van, és közös túrákra megyünk velük.”

+ További információk

Először a túrák, aztán a trófeák

Byron számtalan túrája során keresztül-kasul bejárta Dél-Afrikát és Namíbiát. Rendkívül tapasztalt motorossá vált, és több regionális és országos selejtező verseny megnyerése után végül a dél-afrikai csapat színeiben versenyezhetett a nemzetközi GS Trophy-n. Byron, Charl és John mind nagyon motiváltak voltak, és mindhárman szerettek volna az első dél-afrikaiak lenni, akik hazavihetik a GS-trófeát.

„Mind tisztában voltunk vele, hogy ez nem személyesen rólunk szól. Csak akkor győzhetünk, ha összetartunk. A trófeaverseny indulása előtt sok időt töltöttünk azzal, hogy megismerjük egymást. Lesothóba mentünk edzeni, és szorosan együttműködtünk Stefan Boshoff újságíróval. Thaiföldön mind együtt neveztünk be a versenyre, és győztesen kerültünk ki onnan.”

+ További információk

Mint a legtöbb korábbi Trophy-résztvevő, Byron is szeretne a „család része” maradni, és részt szeretne venni a következő GS Trophy-n is. Az idei Trophy egyik csúcspontja számára az volt, hogy most először egy női csapat is indult a versenyen. Véleménye szerint ez egy rendkívül pozitív lépés volt a BMW Motorrad részéről. „Szerintem nagyon menő, hogy vannak olyan nők, akik ugyanannyira megőrülnek a GS-motorkerékpárokért, mint mi. Fantasztikus, hogy a BMW lehetőséget kínál számukra saját maguk fejlesztésére, és ezt éppen megfelelő módon tette. Azáltal, hogy engedte egy női csapat indulását a GS Trophy-n, a BMW hitelt érdemlően egyértelművé tette, hogy a nőknek is helye van a »családban«. Egy ilyen többnyire a férfiak által uralt területen ez különösen fontos.”

+ További információk

Itt és most

Az elmúlt 12 hónap rendkívül eseménydús volt a fokvárosi szoftvermérnök számára: alig ért a regionális és országok selejtező versenyek végére 2009-es R 1200 GS modelljével, szinte máris egy délkelet-ázsiai nemzetközi verseny győztes csapatában találta magát – és nem sokkal később útnak indult az új GS-sel Izlandra. Attól a pillanattól kezdve, hogy felült a legújabb változatra, Byron meg van győződve róla, hogy a világ legjobb motorkerékpárjából egy még annál is jobb motorkerékpár lett.

„A GS mindig is egy motorkerékpár-legenda volt, de az elmúlt öt évben rohamos fejlődésen ment keresztül, a vízhűtés bevezetésétől kezdve egészen a mostani, legújabb változatig, amelyen most ülök, és ami az igazat megvallva olyan, mintha egy nehéz motokrossz motort vezetnék – egyszerűen csodálatos. Amit a BMW fejlesztői ezzel az új GS-sel megalkottak, az valóban elképesztő.”

 

+ További információk

 

Miközben Byron úgy véli, hogy a lenyűgöző izlandi táj – lávafolyamaival, vízeséseivel, gleccsereivel és gejzírjeivel – fantasztikus úti célt jelent a GS rajongóinak, azt is gondolja, hogy semmi sem érhet Dél-Afrika nyomába, ha kalandtúrákról van szó, köszönhetően a mérhetetlen változatosságnak. „Kavics-, hard enduro, aszfaltpálya – Dél-Afrikában egyszerűen minden megtalálható, kezdve a homokdűnéktől Atlantiszban egészen a Franschhoek-hegyekig, ahol 13 hágón motorozhatsz keresztül egy nap alatt! Aki szeret burkolatlan utakon vezetni, azt itt megtalálja a számítását.”

 

+ További információk
Nincs sok szabadidőm, az igaz. Amikor épp nem motorozom, a motorozáson gondolkodom – eléggé megszállott vagyok.

Byron Coetsee

Amikor éppen nem a motorján ül, Byron alkalmazásokat fejleszt és készít. Rendkívül elfoglalt ember, és ahogy ő maga mondja, furcsa szenvedélyt érez a vezetői engedélyek iránt – szárazföldi, vízi és légi járművekhez egyaránt. Azt szeretném, hogy képes legyek bármilyen helyet elérni a Földön. Ezért van búvárengedélyem, jogosítványom és pilótaengedélyem is. Miután megszerzem a vitorlásengedélyemet, a következő a tehergépkocsi jogosítvány lesz.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.
spinner