Gyorsabban, mint ahogy a jég engedi.

Robert Gull tartja a jégen történő leggyorsabb egykerekezés világcsúcsát.

Az egyik világrekord követi a másikat.

Robert Gull, a „leggyorsabb motoros egykerekező jégen”.

Az egyik világrekord követi a másikat.

Bátorsága helyet biztosított Robert számára a 2016-os Guiness Rekordok Könyvében, mint a „leggyorsabb motoros egykerekező jégen”. 2014-ben már felállított egy világrekordot egy Hondával – 183,3 km/h sebesség 100 méteren át. Azonban az egyesült államokbeli Ryan Suchanek már 2015 februárjában megdöntötte ezt a rekordot. Robert tudta, ahhoz, hogy visszaszerezze a rekordot, a lehető legjobb teljesítményt nyújtó motorkerékpárra lesz szüksége. Ezért választotta a BMW-t. Miután főszponzora, a Northbike összehozta a BMW Swedennel, a következő próbálkozásához kapott egy S 1000 RR-t. Az eredmény: 206,09 km/h 100 méteren át – méghozzá egy keréken!

+ További információk

Egy mágikus márka, töredezett, mint a jég.

Egy mágikus márka, töredezett, mint a jég.

„Óriási élmény volt megint megdönteni a világcsúcsot. Főleg mivel én voltam az első, aki átlépte a 200 km/h szintet egy keréken, jégen. Tisztában vagyok vele, hogy mások majd megpróbálják túlszárnyalni ezt a rekordot, és a legjobbakat kívánom nekik. Végső soron a folyamatos verseny az, ami miatt egyre gyorsabbak és gyorsabbak leszünk. Most valaki máson a sor, hogy megmutassa, mit tud. Utána pedig megint én következem. És így tovább, és így tovább.”

+ További információk

Egy flotta tele szenvedéllyel.

Egy flotta tele szenvedéllyel.

De Robert azt is tudja, hogy mennyi mindent köszönhet apjának, Andersnek, aki állandó támasza és inspirációs forrása is egyben. Anders korábban svéd motokrosszbajnok volt, és van egy garázsa tele „játékszerekkel”, amelyekkel ő és Robert bármilyen időben tudnak motorozni. Egymás mellett sorakozik egy 600 cm3-es versenymotor, egy 450 cm3-es Supermoto, és egy motokrossz motorkerékpár szöges gumikkal. Ezek mellett a sarokban áll még egy átalakított krosszmotor, amelynek a hátuljára crawler futóművet szereltek. Ez most leginkább egy hójáróra hasonlít, és kétség kívül a mély hóban való szórakozásra és kalandozásra készült.

+ További információk

Friss jég és új motor.

A rekorddöntő S 1000 RR szintén átesett némi átalakításon: a homokon való nagy sebesség elérése érdekében Robert egy 17 hüvelykes motokrossz abroncsot rakott az eredeti RR felnire az első keréken, illetve egy homokra is kiváló krosszgumit a hátsó kerék 12 hüvelykes ATV-felnijére. Robert még a hátsó lengővillát is meghosszabbította, hogy gyakorolja a driftelést – de ez már egy másik történet.
A legfrissebb jövevény a „versenyistállóban” azonban egy jégszegekkel felszerelt S 1000 XR. Már nincs más hátra, mint a vezetés élvezete és a tó Årsundában. Robert itt állította fel Guiness-világrekordját. De hogyan fog ez a nagy, 228 kilogrammos és 160 lóerős motor a jégen viselkedni?
Ahogy leemeli a tónál az XR-t a furgonról, Robert koncentrált és feszült. A szokatlanul enyhe januári időjárás miatt a hó teljesen elolvadt, és sok tó jege is felengedett. Robertet a kettős jégréteg is aggasztja. Ez olyankor fordulhat elő, ha a jég felső rétege megolvad, majd az így képződött olvadékvíz az éjszaka során ismét megfagy, így egy vékony felszíni réteg keletkezik az alatta fekvő vastagabb jég és állóvíz felett. Bár a körülmények nem ideálisak, Robert mégis tesz egy próbát az XR-rel.
+ További információk
Amikor közel vagyok a halálhoz, akkor érzem igazán, hogy élek.

Robert Gull

Amint a szegek áthatolnak a felső rétegen, a folyópart vékony jege beszakad a dinamikus kalandsport-motorkerékpár súlya alatt. Az alatta fekvő jégréteg azonban kellően szilárdnak bizonyul. Robert önbizalommal telve előremerészkedik. Euforikus állapotban egyik pillanatról a másikra felkapja a levegőbe az első kereket. Csupán a hátsó kerékkel a talajon átvág a tó felszínén, jégszilánkok alkotta keskeny sávot hagyva maga mögött. Lenyűgöző látvány.
A könnyebb és kompaktabb „DoubleR”-en felállított Guiness-világcsúcs után Robertet mindenek előtt az új XR teljesítménye és komfortja nyűgözi le rendkívüli módon. Valószínűleg ez lesz az ideális motorkerékpár az édesapjával tervezett, hosszú távú utazáshoz.
+ További információk

Egy új motor egy régi elképzeléshez.

Egy új motor egy régi elképzeléshez.

A jégen történő látványos száguldást követően Robert le van nyűgözve az XR dinamizmusa és erőlködés nélkül teljesítménye által. Éppen megfelel kockázatkereső természetének, amely újra és újra arra csábítja Robertet, hogy a jégen motorozzon. Emellett a motor függőleges üléspozíciója és komfortja is meggyőző számára: „Nagyon érdekesnek találom a BMW S 1000 XR-et.” Apám mindig is szeretett volna egy hosszabb oroszországi túrát tenni a 66-as úton. Szeretném elkísérni ezen az úton. Azt hiszem, utazási kapacitásával az XR tökéletes motorkerékpár lenne ehhez az úthoz.”

+ További információk

A szavakat tettek követik.

A Földön maradva.

A szavakat tettek követik.

Amint megjelenik Svédországban a jég és a hó, Robert Gull a legőrültebb ötleteket felhasználva alakítja át motorkerékpárjait, hogy télen is motorozhasson. A BMW Motorrad találkozott a Guiness-világcsúcstartóval, aki az interjú kedvéért 200 km/h sebességgel egykerekezett át a jégen. Robert egyáltalán nem őrült módjára, hanem nagyon is kellemesen beszél a megdőlt világcsúcsokról, gyökereiről, vezetői karrierjéről és járműflottájáról. Bár szerencsére természetesen egy kicsit azért őrült.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.