Gyorsabban, mint ahogy a jég engedi.
Az út nem elég. Mint Skandináviában majdnem mindenhol, a közúti motorozásra alkalmas időszak Svédországban is rendkívül rövid. A zord északi terepen a hó, a jég és a fagypont alatti hőmérséklet jellemzik az év több mint felét. Ugyanakkor a befagyott tavak új lehetőségeket nyitnak meg az olyan motorosok előtt, mint a 25 éves Robert. Egy tó tulajdonképpen nem más, mint víz – megszilárdult víz. Nincs szükség másra, mint egy kis kreativitásra a műhelyben, szegekkel felszerelt gumiabroncsokra, némi játékos hozzáállásra, és rengeteg bátorságra...
Az egyik világrekord követi a másikat.
Az egyik világrekord követi a másikat.
Bátorsága helyet biztosított Robert számára a 2016-os Guiness Rekordok Könyvében, mint a „leggyorsabb jégen egykerekező motoros”. 2014-ben már felállított egy világrekordot egy Hondával – 183,3 km/h sebesség 100 méteren át. Azonban az egyesült államokbeli Ryan Suchanek már 2015 februárjában megdöntötte ezt a rekordot. Robert tudta, ahhoz, hogy visszaszerezze a rekordot, a lehető legjobb teljesítményt nyújtó motorkerékpárra lesz szüksége. Ezért választotta a BMW-t. Miután főszponzora, a Northbike összehozta a BMW Swedennel, a következő próbálkozásához kapott egy S 1000 RR-t. Az eredmény: 206,09 km/h 100 méteren át – méghozzá egy keréken!
A versenynek sosincs vége.
A versenynek sosincs vége.
„Óriási élmény volt megint megdönteni a világcsúcsot. Főleg mivel én voltam az első, aki átlépte a 200 km/h szintet egy keréken, jégen. Tisztában vagyok vele, hogy mások majd megpróbálják túlszárnyalni ezt a rekordot, és a legjobbakat kívánom nekik. Végső soron a folyamatos verseny az, ami miatt egyre gyorsabbak és gyorsabbak leszünk. Most valaki máson a sor, hogy megmutassa, mit tud. Utána pedig megint én következem. És így tovább, és így tovább.”
Egy flotta tele szenvedéllyel.
Egy flotta tele szenvedéllyel.
De Robert azt is tudja, hogy mennyi mindent köszönhet apjának, Andersnek, aki állandó támasza és inspirációs forrása is egyben. Anders korábban svéd motokrosszbajnok volt, és van egy garázsa tele „játékszerekkel”, amelyekkel ő és Robert bármilyen időben tudnak motorozni. Egymás mellett sorakozik egy 600 cm3-es versenymotor, egy 450 cm3-es Supermoto, és egy motokrossz motorkerékpár szöges gumikkal. Ezek mellett a sarokban áll még egy átalakított krosszmotor, amelynek a hátuljára crawler futóművet szereltek. Ez most leginkább egy hójáróra hasonlít, és kétség kívül a mély hóban való szórakozásra és kalandozásra készült.
Friss jég és új motor.
Robert Gull
Egy új motor egy régi elképzeléshez.
Egy új motor egy régi elképzeléshez.
A jégen történő látványos száguldást követően Robert le van nyűgözve az XR dinamizmusa és erőlködés nélkül teljesítménye által. Éppen megfelel kockázatkereső természetének, amely újra és újra arra csábítja Robertet, hogy a jégen motorozzon. Emellett a motor függőleges üléspozíciója és komfortja is meggyőző számára: „Nagyon érdekesnek találom a BMW S 1000 XR-et.” Apám mindig is szeretett volna egy hosszabb oroszországi túrát tenni a 66-os úton. Szeretném elkísérni ezen az úton. Azt hiszem, az XR tökéletes motorkerékpár lenne ehhez.”
A szavakat tettek követik.
A szavakat tettek követik.
Amint megjelenik Svédországban a jég és a hó, Robert Gull a legőrültebb ötleteket felhasználva alakítja át motorkerékpárjait, hogy télen is motorozhasson. A BMW Motorrad találkozott a Guiness-világcsúcstartóval, aki az interjú kedvéért 200 km/h sebességgel egykerekezett át a jégen. Robert egyáltalán nem őrült módjára, hanem nagyon is higgadtan beszél a megdöntött világcsúcsokról, gyökereiről, motoros karrierjéről és járműflottájáról. Bár szerencsére természetesen egy kicsit azért őrült.