Jéghideg szenvedély.

Interjú Robert Gull Guiness-világcsúcstartóval.

Ahogy Svédországban megjelenik a jég és a hó, Robert Gull megőrül - és ötletei is egyre őrültebbekké válnak. Robert úgy alakítja át motorkerékpárjait, hogy sem a hó, sem a jég nincs biztonságban tőlük. A BMW Motorrad találkozott a Guiness-világcsúcstartóval, aki az interjú kedvéért 200 km/h sebességgel egykerekezett át a jégen.

Miért a BMW RR modellt választottad a Guiness világrekord-kísérletedhez?

2014-ben egy Hondával állítottam fel a „leggyorsabb jégen egykerekezés” Guiness-világrekordját 100 méteren át tartott 183,3 km/h sebességgel. A rengeteg szükséges szabály és előírás, no meg dokumentum miatt nem szándékoztam újabb kísérletet tenni. De aztán 2015-ben az egyesült államokbeli Ryan Suchanek megdöntötte a rekordomat.

Én pedig tudtam: ahhoz, hogy visszaszerezzem azt, a nagy sebesség mellett is a lehető legjobb teljesítményt nyújtó szériamotorra lesz szükségem. Szerencsére a szponzorom, a Northbike összehozott a BMW Swedennel. Mindkettő segített abban, hogy visszaszerezzem a világrekorder címemet. Az eredmény: 206,09 km/h 100 méteren át - egy keréken!

+ További információk

Milyen érzés volt visszaszerezni a Guiness-világcsúcstartói címet?

Mindenekelőtt nagyszerű érzés volt, hogy én vagyok az első, aki 200 km/h feletti sebességgel ment jégen, és azt is csak a hátsó keréken. A második alkalom még különlegesebb is volt, mivel az első alkalommal nem kerültünk bele a Guiness Rekordok Könyvébe, most viszont szerepelünk a 2016-os kiadásban. Megérte a kemény munka. Tisztában vagyok vele, hogy mások majd megpróbálják túlszárnyalni ezt a rekordot, és a legjobbakat kívánom nekik. Verseny nélkül nem lennénk gyorsabbak és gyorsabbak, és nem ösztönöznék egymást arra, hogy még nagyobb sebességeket érjünk el. Most majd egy újabb motorosnak kell az új mércét felállítania. Azután majd meglátjuk, hogy tovább tudom-e emelni azt. Egy dolgot tudok: meg lehet csinálni.

+ További információk

Mi a véleményed az S 1000 XR-ről, miután a rekordot egy RR-rel állítottad fel?

Nagyon lenyűgözött a BMW S 1000 XR. Édesapám és én kidolgoztunk egy tervet, aminek a „Faroson” nevet adtuk. Ez egy svéd szó, aminek van egy olyan jelentése, hogy „apa és fia”. Szó szerint fordítva azt jelenti, hogy „veszélyzóna”. Apám mindig is szeretett volna egy hosszabb oroszországi túrát tenni a 66-as úton. Szeretném elkísérni ezen az úton. Nagyon jó barátok vagyunk, és sok nagyszerű emléken osztozunk. Úgy vélem, hogy nem gyűjthetsz elég emléket, ezért is adna egy ilyen út annyi élményt, amelyekre idős koromban majd visszaemlékezhetek. Ehhez a vállalkozáshoz az S 1000 XR, esetleg az R 1200 GS tökéletes motor lenne.

+ További információk

Hol és hogyan nőttél fel?

Stockholm mellett, egy Tyresö nevű kisvárosban nőttem fel. Édesanyám és édesapám boldog házasságban élnek, és van egy nővérem, aki 3 évvel idősebb nálam. Jelenleg két helyen élek: a barátnőmmel Södertäljéban, ahol szerelőként dolgozom a Scania számára, illetve a szüleimmel. Van egy motorkerékpár-műhelyük, mindenféle klassz „játékszerrel”. Ezért a legtöbb hétvégémet ott töltöm, és bütykölök.

+ További információk

Hogyan lettél ilyen jó vezető?

Apám, Anders Gull, mindig is szerette a motorkerékpárokat. Ifjú éveiben svéd motokrosszbajnok volt. 1996-ban kezdett "pocket bike"-okat behozni Svédországba. Természetesen én is szerettem volna egyet. Emlékszem, még egy wheelie bar-t (egykerekező rúd) is épített nekem, hogy pont úgy tudjak egykerekezni, mint ő!

+ További információk
206,09 km/órával mentem 100 méteren át - motorkerékpárral!

Robert Gull

Milyen versenyeken voltál eddig?
A modern sportmotoroknál létező legtöbb kategóriában versenyeztem már. A legjobb évem 2007 és 2008 volt, amikor is svéd bajnok voltam a 125 cm3 Grand Prix kategóriában. A teljes szezon alatt a Red Bull MotoGP Rookies Cup-ban versenyeztem, ahol több alkalommal álltam a dobogón és értem el jó eredményeket. Ugyanebben az évben volt egy váratlan beugróm egy 125 cm3-es MotoGP versenyre.
Amikor 2008-at követően úgy döntöttünk, hogy nagyobb motorkerékpárra váltunk, egyből az 1000 cm3-es kategóriára váltottam. Valóságos küzdelem volt átállni a kétüteműről a négyütemű motorra. Ráadásul volt egy súlyos balesetem is, ami után néhány hónapig kerekesszékben ültem. Ez alatt az idő alatt jöttem rá, hogy milyen sokat jelent is nekem a versenyzés és a motorkerékpárok.
Otthon milyen motorkerékpárjaid és autóid vannak?
Minden pénzemet motorok építésére költöm, hogy azokkal szórakozhassak. Ehhez viszont meg kell, hogy elégedjek olcsóbb autókkal. Ez egy tudatos döntés volt a részemről, szívesebben költöm a pénzem motorkerékpárokra. Ezért vezetek egy 1997-es Audi A3-ast. 500 euróért vettem. Mivel a kuplung elég rossz állapotban van, tartalékként van egy 1990-es VW Manhattanem is. Ezt 170 euróért vettem. A jobb „játékszereim” a garázsban vannak – nem kifejezetten exkluzív darabok, de arra jók, hogy jól érezzem magam velük. Van egy KTM 350 SMR Supermotóm, egy KTM 450 SXF-em, és egy Yamaha 450 YZF-em motokrosszoláshoz, valamint egy Honda CBR600-as versenymotorom.
Kipróbáltad különféle helyzetekben az RR-t, amivel a rekordot is felállítottad: milyennek találod műszaki követelmények tekintetében?
Mindig is képzett voltam technikailag, de a valódi főnök az édesapám. Mivel általában mindent közösen csinálunk, sokat tanulok tőle. Sok ötletem van, amelyeket meg is osztok vele. Egy darabig gondolkozik rajtuk, aztán kitalálja, hogyan lehet megvalósítani azokat. A megvalósításhoz vezető út az ötletek megosztásán alapul.
+ További információk
És honnan jönnek ezek az ötletek?
Az ötletek gyakran éjjel jutnak az eszembe, amikor fekszem az ágyban és nem tudok aludni, mert ott zsonganak a gondolatok a fejemben. A jó ötletek gyakran ilyenkor születnek. És az apám az első, akinek elmondom azokat. Általában nevet, és azt mondja, hogy amit kitaláltam, azt lehetetlen megcsinálni. Aztán néhány napig gondolkozik rajtuk, és általában talál valami megoldást.
Támogatod mások projektjeit is?
Próbálok segíteni a fiatal svéd versenyzőknek. A szüleik gyakran fordulnak hozzám tanácsért. Örülök, hogy számítanak a segítségemre, és szívesen is segítek.
Szeretnél a motorkerékpározásból megélni?
Erre valóban lenne lehetőségem, de túlságosan is munkának érezném a dolgot. Nem szeretném, ha a motorkerékpározásra munkaként tekintenék. Amikor a motoron ülök, egyszerűen csak boldog szeretnék lenni. És olyan pillanatokat szeretnék megélni, amelyekre később visszaemlékezhetek. Van egy „igazi” állásom szerelőként a Scaniánál.
+ További információk

Véleményed szerint miért ilyen kreatív motorkerékpár-gyártók és -tervezők a svédek?

Ha kreatívan gondolkozol, kreatívan is élsz. Azt hiszem, hogy képesek vagyunk meglátni a terméket még azelőtt, hogy elkészülne a tervrajz. El tudjuk gondolni és aztán meg is tudjuk tervezni azt fejben. De hogy pontosan miért is vagyunk mi, svédek ilyen jók, azt nehéz megmondani.

Találkoztál valaha a honfitársaddal, Ola Stenegarddal?

Nem, Ola Stenegard és én még sosem találkoztunk. De természetesen hallottam róla, és tudom, hogy hihetetlen dolgokat csinál a tervezői csapatban, és fantasztikus motorokat készített a BMW számára.

+ További információk

Hogyan készülnek a filmek a YouTube-csatornádhoz?

Mindent a barátaim és a családom vesz fel. Full-HD fedélzeti kamerákkal dolgozom, illetve még egy drónnal. Ez utóbbi az apámé - ezért van az, hogy csak akkor készülnek légi felvételek, ha ő is ott van.

Kik a motoros hőseid, és miért?

Az apám, és Valentino Rossi. Talán furcsa összehasonlítani kettejüket, de amikor látom az apám lelkesedését a motorkerékpárok iránt, az pont olyan, mint nézni Rossit motorozni. Mindkettejüket a szíve irányítja, nem a feje. Az apám mindig is a legjobb barátom és támogatóm volt és ma is az, ő a fő inspirációs forrásom. Amikor 9 éves voltam, egy iskolai buliba motoros ruhában mentem, és éppen úgy néztem ki, mint az apám. A buli témája az volt: „Öltözz úgy, mint a példaképed”.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.