Pillantás a következő 100 évre

Hogy fog kinézni a jövő motorja?

A BMW Csoport 100 éves jubileuma alkalmat kínál arra, hogy történelmi visszatekintést tegyünk a motorizált kétkerekűek régi napjaira és betekintsünk a jövőbe, ahol az egyre digitalizáltabb világ teljesen újraértelmezi a motorok szerepét.

1916. március 7-e van. A Bayerische Flugzeugwerke AG (bajor repülőgépgyár) megkezdi működését a Lerchenauer Strassén, München északi részén. Három évvel később Zeno Diemer 9760 méteres magassági világrekordot állít fel hathengeres soros BMW IV repülőgép-motorjával.

A kis gyár később új magasságokba tör az egyéb járműszegmensekben. A vállalat – nem sokkal azután, hogy nevét Bayerische Motoren Werke AG-re változtatja – kifejleszti az első motorkerékpárt jóval azelőtt, hogy beindulna az autógyártási ágazat.

A motor a legfontosabb elem.

Szakítva minden hagyománnyal, a BMW motorok geometriája eltér a kerékpárokétól. A középpontban a motor áll. Max Friz és csapata a BMW R 32 modellt teljesen a motorra összpontosítva tervezte meg.
A legfontosabb jellemzők: kéthengeres boxermotor, a hengerek a vázon keresztül vannak felszerelve, a motorra közvetlenül felcsavarozott manuális sebességváltó és kardánhajtás erőátviteli rendszer. Ezek a jellemzők egyértelműen megkülönböztetik a BMW motorokat napjaink boxermotorjaitól.
+ További információk
A BMW R 32-es – az első BMW motor.

A BMW R 32-es.

Sportos kialakítású motor a 20-as évek hepehupás útjaira. A BMW R 32 jelentős hatást gyakorolt az iparágra. A motorosok megszerették a kopásálló, kevés karbantartást igénylő tengelyhajtást, amely akkoriban tökéletes megoldásnak bizonyult a poros, kavicsos utakon. Akkoriban a motorosok már tudták értékelni a motor biztonságos, mindamellett sportos kezelhetőségét.
A kifinomult tervezésnek köszönhetően a BMW R 32 prémium termékként, míg a BMW a márkás túra- és sportmotorok gyártójaként jelent meg a piacon. Az Egyesült Államoktól egészen Dél-Amerikáig és Ázsiáig a motorok iránti kereslet világszerte nőtt. 1928-ban, Münchenben majdnem 5000 motort gyártottak.
+ További információk
Az első versenyérmek hamar teret hódítottak. 1924 februárjában Rudolf Schleicher egy BMW R 32 nyergében megnyeri a „Mittenwalder Gsteig” hegyi motorversenyt. 1937-ben a BMW csapat motorosa, Ernst Henne számos rekordja közül az utolsót állította fel teljesen áramvonalas, kompresszorral felszerelt BMW motorján: az általa elért közel 280 km/h-s sebességet 14 éven keresztül nem sikerült megdönteni. 1939-ben Georg „Schorsch” Meier egy kompresszorral felszerelt BMW versenymotor nyergében ért célba a legendás Isle of Man Tourist Trophy versenyen, a világ legrégebbi motorversenyén.
Jock West brit BMW-s lett a második. Később a BMW Motorrad győzelmet ünnepelhetett a német motoros bajnokságban, az oldalkocsis motorok világbajnokságán és a Párizs-Dakar-ralin. A motorsport népszerűségének növekedésével a motorozás vált a kedvenc rekreációs tevékenységgé, és a BMW R 80 G/S dual-sport modell vezette az eladási listát. Ez a motor volt az elődje a dual-sport motorok népszerű GS-szériájának, amely mindmáig az utolsó motorokat jelenti az utakon és terepen.
+ További információk
Az elmúlt évtizedek innovációja tájékoztatást ad a vállalat következő 100 évre vonatkozó terveiről. A műszaki szakértelem, kreativitás és úttörő szellemiség jelenti a személyes mobilitás fenntartható formái tervezésének alapját, mindenkor igazodva az egyéni igényekhez. A BMW Motorrad több mint 20 modellje már a jövő szellemét idézi. Példaként említhető a BMW C evolution, az elektromos meghajtású maxi robogó.
Végső soron hogy fog kinézni a jövő motorja? A BMW Motorrad tervezői október 11-én Los Angelesben lebbentik le a fátylat Vision járművükről. Március 7-én a közönség A KÖVETKEZŐ 100 ÉV centenáriumi esemény keretében ismerkedhetett meg a motorvíziókkal a müncheni Olimpiai csarnokban. A négy Vision jármű egyike az eseményen debütált.
+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.
spinner