A Nagy Menekülés.

VISION NEXT 100: a jövő motorja.

A futurisztikus kétkerekű végigsiklik a nézőtéren, a koromfekete háromszögletű váz megvilágítja a kék-fehér BMW-logót. A női vezető csak sisakrostélyt visel, amely a jövő évszázad szemüvegét idézi sisak helyett. Megáll és felemelkedik az ülésből anélkül, hogy lábát a lábtámaszra tenné. A motorvízió az „ikonikus impulzusok” kiállításon mutatkozott be a közönségnek. A Los Angelesben világpremiert ünneplő „BMW Csoport jövőt idéző élménye” a látogatót a 2130-as évbe repíti.

+ További információk

Olyan időszak, amikor a mobilitás még sokfélébb és összehangoltabb; amikor a digitalizáció olyan mértékű, hogy manapság bizarrnak hat; amikor a motorozás analóg, ugyanakkor rendkívül emocionális élménnyé válik. „A motorozás menekülési utat kínál a mindennapi életemből. Amikor felülök a motorra, nem érzek mást, mint az abszolút szabadság érzését” – mondja lelkesen Edgar Heinrich, a BMW Motorrad vezető tervezője.

+ További információk

Az abszolút szabadság érzése.

Az abszolút szabadság érzése.

Edgar Heinrich a tervezői csapattal együtt tervezte meg a jövőre vonatkozó forgatókönyvet és az ezen alapuló BMW Motorrad VISION NEXT járművíziót. „Amikor kifejlesztünk egy motort, rendszerint 5–10 évvel előre gondolkodunk. A jövőbe való nagyobb tekintés különösen izgalmas és bizsergető volt számunkra” – vázolta a helyzetet Edgar Heinrich. A tervezők szerint 30 éven belül a legtöbb jármű önjáró lesz. Az élet a városokban összpontosul, és digitális szolgáltatások mentén szerveződik. Egyre digitalizáltabb, összehangoltabb és automatizáltabb. A bemutató alatt az analóg „oázisok” fontossága láthatóvá válik, és ez visszaadja az emberek szabadságérzését.

+ További információk

A szabadság a környezet, a centrifugális erő, a gyorsulás és a szél érzékelése valamennyi érzékszervünkkel. Ideális esetben sisak és védőruházat nélkül. A BMW VISION NEXT 100 motorja esetében egyikre sincs szükség. Ennek magyarázata, hogy a „digitális társ” – a motor és a vezetői felszerelés egyénre szabott változatának funkcionális együttese – nagyfokú biztonságot garantál. A digitális társ észrevétlenül „dolgozik” a háttérben, és szükség esetén beavatkozik. „Fontos volt számunkra, hogy az analóg vezetői élmény zavartalan maradjon. A kijelző- és működtetési koncepció olyan diszkrét, hogy természetes és családias érzést nyújt” – vélekedik Holger Hampf, a BMW Csoport ügyféltapasztalatokkal foglalkozó részlegének vezető tervezője.

+ További információk
A motorozás menekülési utat kínál a mindennapi életemből. Ahogy felpattanok a motoromra, a teljes szabadság érzése kerít hatalmába – a nagy menekülésé.

Edgar Heinrich

A BMW motortervezési részleg vezetője

Ez egy roadster.

Ez egy roadster.

Minden új – és mégis, a BMW Motorrad VISION NEXT 100 elemeket kölcsönöz a BMW Motorrad ütemtervből: fekete háromszögletű váz, fehér ívek, klasszikus boxermotor. Oldalnézetből ez a járművízió csupasznak hat. Ennek megfelelően az ergonómia és az üléspozíció úgy van beállítva, mint egy roadsteren. Az első részt minimalista kialakítás és csúcsminőségi alkatrészek jellemzik. Az első kerék felett egy nagy fényszóró van beépítve a vázba. A szélcsatorna szerepét tölti be, és a beépített szélvédővel együtt aerodinamikailag optimális légáramlást biztosít.

+ További információk

A karosszériaelemek, pl. az ülés, a felső vázburkolat és az első kerék burkolata karbon anyagú. A karosszéria alatti kis piros lámpák a hátsó lámpa és az irányjelző funkcióját töltik be. A gumiabroncs csillapítási funkcióval rendelkezik, és aktívan idomul a terephez. A jobb oldali kormányon szembeötlő a piros lengőkar. A tudatosan mechanikus elemként tervezett egység blokkolja vagy kiengedi a gázkart.

+ További információk

A váz követi a kereket.

A fekete háromszögletű váz kívülről az 1923-as R 32 modellre, az első BMW motorra emlékeztet. Mindazonáltal a váznak funkcióját tekintve nincs sok köze az eredetihez. A Flexframe rugalmas és a manapság megszokott, csukló nélküli kormányzási manőverek végrehajtására képes. A kormány mozgatása esetén a teljes váz alakja megváltozik, és megkönnyíti az irányváltást. A forgalmi helyzettől függően, az erőkre szükség van ehhez a változáshoz: a kormányzási manőverek különösen a jármű álló helyzetében hajthatók végre könnyen, míg nagy sebességnél a váz megerősödik. A felületek úgy vannak csatlakoztatva, hogy biztosítsák a teljesen zárt motor széllel és egyéb időjárási elemekkel szembeni védelmét. A vázfelület matt fekete textilből épül fel.

+ További információk

Boxermotor kibocsátásmentes hajtással.

Boxermotor kibocsátásmentes hajtással.

A váz közepére felszerelt speciális motor. Stíluselem és a múltra emlékeztető dolog is egyben. Formáját és teljesítményét tekintve a hagyományos BMW boxermotorra emlékeztet, azonban helyet kapott benne a kibocsátásmentes meghajtóegység. A menethelyzettől függően a boxermotor külső formája változhat. A jármű álló helyzetében szorosan rögzül.

+ További információk

A motorozás kezdetén a motorblokk oldalt kiemelkedik. Ezáltal motorozás közben optimalizálja az aerodinamikai tulajdonságokat és a motor időjárás elleni védelmét. A csiszolt alumínium ezen a területen megfelelő rezgést biztosít.

+ További információk

Önkiegyensúlyozás: nem áll fenn felborulásveszély.

A motorhoz nem kell támasz. A segédrendszerek ugyanis tökéletes egyensúlyról gondoskodnak. Az önkiegyensúlyozás révén a BMW Motorrad VISION NEXT 100 a motorozás során és álló helyzetben is kellőképpen stabil marad. Ez növeli a vezető biztonságát. A kezdők számára is előnyös, mert így minden menethelyzetet képesek lesznek kezelni, és nem fenyegeti őket az elesés veszélye. Ugyanakkor még a tapasztalt motorosok is élvezhetik az önkiegyensúlyozás előnyeit. A motor ugyanis még gyorsabb lesz, még dinamikusabbá téve a vezetői élményt. A segédrendszereknek köszönhetően a vezetői képességek is kiterjednek. A vezetők – képességtől és gyakorlottságtól függetlenül – folyamatosan ki tudják tolni határaikat, fokozva a vezetői élményt. Minden motoros túra kezdettől fogva a szabadság tiszta érzésével ajándékozza meg a vezetőt

+ További információk
„Amikor kifejlesztünk egy motort, rendszerint 5–10 évvel előre gondolkodunk. Ha még tovább tekintünk előre, még nagyobb izgalom és csábítóerő kerít hatalmába bennünket.

Edgar Heinrich

A BMW motortervezési részleg vezetője

Adatszemüveg sisak helyett.

Adatszemüveg sisak helyett.

A BMW Motorrad VISION NEXT 100 révén a vezető és motorja közvetlen kölcsönhatásban állnak egymással. A környezetből összegyűjtött releváns információkat a rostély – alapvetően a vezető látóterére illeszkedő és szélblokkoló adatszemüveg – közvetlenül a vezető látóterébe képezi le. Ha a vezető egyenesen előre néz, nem jelenik meg adat, és ezáltal nem csorbul a vezetési élmény. A rostély kizárólag akkor aktiválódik, ha beavatkozásra van szükség (pl. veszély esetén, illetve akkor, ha a vezetőnek információra van szüksége). Ebben az esetben a digitális egység szimbóluma a szemüveg alsó harmadában jelenik meg: a felfordított háromszög két vízszintes vonalat képez. A kijelző hasonlít a repülők műszerfalához. Az aktuális dőlésszöget és az ideális menetpályát jeleníti meg. Eltérés esetén a vezető be tud avatkozni. Ha a vezető nem vagy túl későn reagál, a motor saját maga végzi el a korrekciót. Ha felnéz, olyan, mintha visszapillantó tükörbe pillantana. Ha a vezető kissé a normál nézőpont alá süllyeszti a tekintetét, megnyílik egy menü, amelyben az ujjaival navigálhat. Ha tovább süllyeszti a tekintetét, megnyílik egy térképnézet, amely a kiválasztott útvonalról tájékoztatja a vezetőt.

+ További információk

A nehéz védőruhát a divatos elemek váltják fel.

A nehéz védőruhát a divatos elemek váltják fel.

Könnyű szövet a bőrruházat és a kiegészítők helyett A BMW Motorrad VISION NEXT 100 vezetői felszerelés az aktuális divatot követi, és védelmet nyújt a széllel és az egyéb időjárási elemekkel szemben, jelentősen hozzájárulva ezzel az általános vezetési élményhez. Az A/C funkció igény szerint fűti vagy hűti a vezetőt. A túlságosan hideg vagy meleg, nehéz ruházat már a múlté. A rugalmas ruházat és lábbeli szalagstruktúráját az izomrostok ihlették. A menethelyzettől függően aktívan támogatja, ezáltal tehermentesíti a vezetőt. A vezető ruházatának nyakrésze nagy sebességnél levegővel töltődhet fel. Kíméli a nyaki gerincet, és növeli a komfortérzetet. A karon és a lábon elhelyezett rezgőelemek révén a ruházat navigációs jeleket bocsát ki, vagy a maximális dőlésszög elérésének állapotára figyelmeztet. A vezető ruházatának biztonsági funkciójára az intelligens segédrendszerek megléte miatt nincs szükség.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.