A kifutón.

Az Essenza Sprint egyesíti a ragyogó csodákat.

Kézzel kalapált alumínium, szén alkatrészek, art deco: az Essenza Sprint összehozza az egyedi kialakítású motorkerékpárok legjobbjait. A stílusikonok nem is lehetnének különbözőbbek. Akár fehér elegancia, akár sötét erő tűnik fel – végül mindig minden a puszta lényegre szűkül, és láthatóvá válik a motor esszenciája.

Olasz stílus

Giuseppe Roncen megtervezi a LowRide R nineT koncepcióját. A vékony alumínium héjszerkezet alakja „olyan mint egy hullám” - magyarázza. „Addig rajzoljuk, amíg a kedvünkre való nem lesz. Egyedülálló forma; ez teszi a motort eladhatóvá.” Az egyedi motorok olasz magazinja, a LowRide igazgatója nem titkolja, hogy mennyire büszke az első BMW átépítésére. Miért is titkolná? Hiszen az a dizájn, amit a Radical Chopperrel együtt megalkotott, lenyűgözte a zsűrit, és elnyerte az Essenza Design fődíját.

+ További információk

A motor ne csak vizuálisan legyen lenyűgöző. Az Essenzán a sebességét is bizonyítania kell. Még ha nem is kifejezetten versenyre szánták, az Edelweiss Motorsport tuningja után a motor teljesítménye 130 lóerő. „Igazából nem versenygépet akartam, hanem olyan hétköznapi eszközt, amellyel kiélhetem az utazási szenvedélyemet.” Ezért a LowRide R nineT számos alkatrésze nem is egyedi darab. Főleg az elektronika és a biztonság terén Giuseppe csapata semmit sem változtatott. „A BMW filozófiát a minimalista olasz stílussal kombináltuk. Az R nineT egyszerűen egy csodás játékszer.”

+ További információk

Gyors szépség: az Essenza Sprinten Norbert Rebholz R nineT Racer Carbon „Schwarzwerk 101” gépe maga mögött hagyta versenytársait, és megnyerte a nagynevű versenyt.

Megdöbbentő jelenség

Az egyedi motorok kitűnnek a tömegből. Vonzanak és taszítanak. Ilyen alapon a következő szint az Essenza. Ezen a szinten az egyedi motorok egymástól is különböznek - ilyne motor például a Fehér Fantom. Dirk Oehlerking és az általa vezetett Kingston Custom gyár olyan rendkívüli járműátalakításokról híres, amelyek már-már csínytevésnek minősíthetők. Dirket nem érdeklik sem a trendek, sem mások tanácsai, ő mindig a saját feje után megy. Így nem fogott mellé sem korábban, sem most. Az Essenza kezdetén minden szem a Fehér Fantomra szegeződött.

+ További információk

A Fehér Fantom egy 1986-os R 80 RT BMW, csak fehér ruhába öltöztetve, arany szálakkal átszőve. Dirk a 800 c3-es motort KK26-os turbófeltöltővel, saját fejlesztésű Telespringer villával és Kingston Custom lengéscsillapítóval szerelte fel. Ötleteit a harmincas években számtalan sebességrekordot felállító Ernst Henne vesenymotorok inspirálták. „ A boxermotorok bővítési lehetősége hihetetlen, vagyis létre lehet hozni valami egyedit” - nyilatkozta Dirk. Az egyedi ebben az esetben a steampunk stílust jelenti: vagyis egy korábbi stílust kivetítünk a jövőre. Ez a kis üzemekben létrehozott gépészmérnöki alkotások ideje. „Azt akartam, hogy a Fehér Fantom egyszerű és elegáns legyen. Nem hivalkodó és nem hangos” -magyarázza, hanem „olyan mint a szellő - egy fantom.”

+ További információk

Radikálisan nosztalgikus

Daniel Weidmannt a motorozás történetének mérföldkövei érdeklik. A svájci Schmerikonból származó motorépítő a régi iskola híve. Apjának festékboltja volt, Daniel pedig a szakmáját tekintve motorkerékpár-műszerész. Sőt, mi több, zsigeri érzéke van tervezéshez és az esztétikához. „Sohasem volt standard járművem” - mondta. Mindig lenyűgözte a technológia és a sebesség. Megemlíthetjük a BMW R 1200 R-t, amelyet Daniel a kiemelkedő színvonalú gyárában, a VTR Customs-ban kiszabadított a hagyományos dizájn börtönéből. Amivé formálta, az egy radikális street tracker stílusú jármű – vetekszik Eddie Lawson vesenygépével: superbike kormány és nagy méretű, egyedi rendszámtábla, rajta Eddie számával, a 21-gyel - tiszta nosztalgia.

+ További információk

Maga Daniel a nyolcvanas évek óta versenyez. A négyszeres világbajnok, Eddie Lawson volt a nap hőse, aki nagy mértékben inspirálta őt. Eddie robosztus gépe alapján Daniel létrehozta a saját képére formált Eddie 21-et. Kezdetben a díszítetetlen jármű szögletesnek és futurisztikusnak tűnt. De a speciális festést követően pontosan olyan lett, amilyennek akartam - mesélte Daniel. Eddie 21 a legapróbb részletig kézműves termék. Az alumínium motortestet kézzel alakították ki akárcsak az alumínium benzintartályt és a hátsó részt. Az egyedi rendszámtábla és a „Kerker” stílusú kipufogórendszer szintén saját alkotás. Történelmet író motorkerékpárok és kézművesség - ez az Essenza.”

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetik.
spinner