A világot jelentő deszkák.

Tedd szabaddá a színpadot Don Ganslmeier halálfal-motoros számára, és indítsd be a kamerát!

Kemény fickók, egy szerény udvari műhely, tartalmuktól régen megfosztott ládák, erőpróbák, vakmerő manőverek, egy szenzáció – és egy boldog befejezés? A Motodrom, a világ legrégebbi utazó halálfala nagyszerű látványosságot kínál.

Őrültségnek hangzik? Mert az is.

Őrültségnek hangzik? Mert az is.

Bárhol is bukkan fel a Motodrom, hitetlenkedő csodálkozás és kitörő lelkesedés fogadja. A nézők szinte azt érezhetik, hogy visszautaztak a múltba, egy régi cirkusz majdhogynem archaikusnak tűnő faszerkezetébe. De ez a cirkusz vattacukor és a pattogatott kukorica helyett olaj- és benzinszagot áraszt magából. Az artisták magukat Motorellónak nevezik, és mindig ügyelnek a stílusos öltözködésre, amikor bemutatják motorvezetési képességeiket: szűk nadrágok, fényesre pucolt csizmák és ragyogó fehér ingek alkotják viseletüket. Azonban itt az utas mintha maga az ördög lenne: négy motoros sorakozik fel egymás mellett egy hihetetlenül szűk helyen a majdnem százéves, fából készült halálfalon, hogy egymással párhuzamosan száguldjanak motorjaikon – most először 50 év óta. És most először négy BMW R 25-ösön, amelyek mindegyike legalább 60 éves. Mondani se kell, egy ilyen eseményt rögzíteni kell az utókor számára is. Legalábbis Stéphane Gautronneau rendező ezen a véleményen volt. 15 teljes hónapon át kísérte a sereget és vakmerő projektjüket – a rohamot pedig a főnök, Don Ganslmeier vezette. 

+ További információk

Egy ember, egy hely.

Egy ember, egy hely.

A Motodrom Don nélkül? Elképzelhetetlen. Don élete a Motodrom. Egy szenvedéllyel teli élet ez, amelyben a halálfal-artista szakma hivatássá válik. Don egy igazán mély benyomást keltő személyiség. Elhivatottsága rögtön az első pillanattól szembeötlő. Szenvedélyét megjelenése is tükrözi: a szemei figyelmesek és tágra nyitottak, gesztusai éppoly megfontoltak, mint amilyen precízek, testét pedig számtalan tetoválás borítja. Amikor felemeli hangját, kijelentései mintha kinyilatkoztatásokká válnának: nincs ellenvetés, most így csináljuk a dolgokat – végső soron valakinek meg kell mondani, mit hogyan kell tenni. Don azonban nem igazán szereti a főnök megnevezést. A Motodromban ő tulajdonképpen konferanszié, koordinátor és persze motoros egy személyben. A tökéletes kör és a tökéletes show érdekében ő és Motorellói minden egyes előadás során a bőrüket viszik vásárra. Mindent a legnagyobb jutalomért – a közönség tetszésnyilvánításáért.

+ További információk

VIHAR ÉS FESZÜLTSÉG

De honnan ered ez a tökéletesség elérési iránti szenvedély és akarat? Dont hatévesen nagyapja elvitte egy vásárba, ott látta először a halálfalat. Akkor azonnal megvilágosodott: halálfal – ez az! Otthon a hátsó udvarban mindig volt valami zörgő-pöfögő masina, vagy egy traktor vagy egy régi Quickly. Csak idő kérdése volt, hogy Don szintén száguldozni kezdjen egyikkel-másikkal. Kipróbált mindent, aminek kerekei voltak és képes volt a gyorsulásra. Ezután elutazott a halálfal-guruhoz, Ken Foxhoz Angliába, ahol hosszú és kemény képzésen esett át. Az egyszerűség kedvéért beceneve, a „Don” – gyerekkora versenyei során mindig volt nála egy-egy Donald kacsa képregény – a „Strauss” utótaggal egészült ki. Don Strauss első néhány eséséhez a falról példaképe és tanára, Ken Fox csak annyit fűzött hozzá: „Mondtam neked, hagyd a fenébe az egészet...”. Kelj fel, ess el, kelj fel, ess el újra, ess el jobban. Don esetében a valódi szenvedély kompromisszummentes szigorral és a tökéletességre törekvéssel párosul. 

+ További információk

Elmúltak a régi idők, de az irántuk érzett szenvedély megmaradt. Nézz újra előre.

Elmúltak a régi idők, de az irántuk érzett szenvedély megmaradt. Nézz újra előre.

Régebben, igen, régebben tucatnyi lány várt a show után, hogy feljöjjön egy kávéra – mondja Don vigyorogva. De manapság minden figyelme a közönségnek bemutatott előadásra irányul. Nem beszélve a tényről, hogy boldog párkapcsolatban él barátnőjével, Jay-jel, aki természetesen aktívan támogatja a társulatot. Jay osztozik Don régi masinák és letűnt korok stílusa iránti rajongásán. Amikor a pár együtt motorozik az úton, sokan megfordulnak utánuk – meséli a rendező, Stéphane. Don azonban folyamatosan keresi az újabb izgalmakat, az újabb kihívásokat és a lehetőséget arra, hogy még intenzívebben megélhesse szenvedélyét – ő az „Urald az életed” mottó valódi megtestesítője.

+ További információk

Mindig egy lépéssel előbb.

Ahhoz a mutatványhoz, hogy négy BMW 25-össel menjenek neki a halálfalnak, először is szükségük volt még egy járgányra. Nem kis vállalkozás, tekintve, hogy már a három meglévő R 25-ös is szenzációnak számít. A BMW Motorradnak sikerült rendkívül sok türelemmel és szenvedéllyel, no meg egy véletlenül talált alkatrésszel valóra váltani az álmot: egy újabb R 25-öst. A tapasztalt motorrestaurátor, Sebastian Gutsch és Don éjszakáról éjszakára összejönnek Gutsch müncheni udvari műhelyében, hogy az összegyűjtött alkatrészekből összeállítsák a negyedik R 25-öst. Itt sem bízza az egészségét a szerencsére, amilyen maximalista. Ismer minden alkatrészt, minden csavart, amit a kezébe vesz.

+ További információk
„Stéphane egyszerűen egy őrült állat, maximalista, akárcsak én – egy nagyszerű fickó”.

Don Ganslmeier

Nincsen omlett zaj nélkül.

A fal átalakításakor a műhely tömény csendje egy csapásra eltűnik. A csaknem százéves medence pályáját újratervezik a negyedik motorhoz. Szikrák és szilánkok, szitkok és nevetések repülnek mindenfelé. A Motodrom fáradságos összeszerelése és szétszedése mára már rutinmunka a motoros társulat számára. A hatalmas színpad átalakítás azonban még számukra is új kihívást jelent. Vissza a sűrűjébe: Don, akinek egyetlen apró részlet sem kerüli el a figyelmét. És szorosan a sarkában: a rendező, Stéphane. Ő csak két szabályt ismer: készíts jó képeket, és ne állj az útba. Don rendkívül profin és gyakorlatiasan kezeli a tapasztalt videóst: „Stéphane egyszerűen egy őrült állat, maximalista, akárcsak én – egy nagyszerű fickó”.

+ További információk

A vihar közepében.

Egy olyan rendező számára, aki a tökéletes felvételért szíves örömest kihajol egy helikopterből vagy egyensúlyoz a sziklák szélén, a Motorellókkal folytatott munka hihetetlenül intenzívnek bizonyult. 15 hónapon át úton lenni, a showmanek közvetlen közelében, akár esik, akár fúj, egészen más élmény, mint egy aprólékosan megtervezett divatfotózás. Stéphane mindig mindenhol ott van. Minden felvételnek tökéletesnek kell lenni, mivel a valós életben nincs lehetőség beállításokra. A show csúcspontján Stéphane kiáll a Motodrom padlózatára kamerájával, miközben a motorkerékpárok csak néhány centiméterre mellette húznak el és száguldanak fel a falra.

+ További információk

A négy senkinek sem túl sok.

A BMW Motorrad Napokon végre elérkezett az idő: az újratervezett pálya készen áll, hogy bemutatkozzon a közönség előtt, és készen áll a négy búgó BMW R 25-ös számára is. Fényesre pucolt csizmák, szűk nadrágok, fehér ingek: a Motorellók összpontosítanak és tele vannak várakozással. Néhány kört követően kezdődik a világpremier. A négy R 25-ös egyszerre kezd gyorsítani, és elhagyják a pályát, hogy egyik a másik után felhajtson a függőleges falra. Az egyhengeres motorok zúgása alig hallatszik a nézők éljenzése közepette. Viharos taps kíséri az artistákat, mikor végül mind a négy masina a falon köröz egymással párhuzamosan. Éppen, mint egy örvényben, az atmoszféra a Motodrom közepébe sűrűsödik, ahol Stéphane kamerája megörökíti azt. És mint mindig, Don barátnője, Jay most is letöröl egy könnycseppet a szeméből. Nagyszerű mozi ez.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Ezzel használható motorkerékpárok.