Gördeszkázás és motorozás.

Urban Sports: szárnyalás a város felett.

Chris és Guto egymás mellé szegődött, hogy meghódítsa a São Paulo-i és a várost környező utakat. Tekintsd meg, milyen sebességet képes elérni a páros. Chris Northover egy jó srác, aki annyira imád motorozni, hogy karriert csinált szenvedélyéből. Guto egy brazil gördeszkás, aki több mint hét éve gördeszkázik. A sebesség és a kanyarok iránti szenvedély kovácsolta őket össze – nem számít, hogy egyikük két, másikuk négy keréken tölti ideje nagy részét. Élvezd a száguldást – ez a mottójuk.

Chris és Guto.

Chris és Guto.

Az együttes motorozás élménye a közös kapocs Chris és barátja, Guto között. Akár motorozásról, akár gördeszkázásról van szó, mindketten szakmai kihívást találnak benne. Chris Brazíliába ment, hogy együtt száguldhasson barátjával, Gutóval és néhány barátjával a São Paulót övező hegyekben. Elindultak hát a nagy kalandra egy G 310 R motorral és gördeszkával, és nagyszerűen érezték magukat egymás társaságában.

+ További információk
A legjobb dolog a gördeszkázásban, ha a barátokkal lemegyek a hegyekbe. Egyszerűen fantasztikus együtt róni a köröket! Ez a legjobb érzés!

Guto Negão

Interjú Gutóval

Guto Negão 27 éves, és már világbajnok downhill gördeszkázásban! Már 20 éves kora óta szenvedélye a gördeszkázás. Az egész hobbiként indult, és csak a véletlenen múlt, hogy megtudta, milyen klassz is ez az egész. Csupán szórakozásból kezdett versenyezni, noha nem volt mögötte edzés vagy tapasztalat. Maga is meglepődött, milyen jól megy neki a gördeszkázás, és ma már egyszerűen elképzelhetetlenek a versenyek nélküle. Ebben az interjúban Guto a gördeszkás élményeiről mesél, elmondja, mi a közös a gördeszkázásban és a motorozásban, továbbá beavat minket a jövőbeli terveibe.
Mióta gördeszkázol?
20 éves korom óta. Megláttam egy gördeszkát, és kíváncsi voltam, mire is lehet használni valójában.
Mire kell ügyelnie a kezdőknek?
Akik elkezdik a gördeszkázást, egy valamit sohasem szabad figyelmen kívül hagyniuk: a sisak- és kesztyűhasználat elengedhetetlenül fontos! Ugyanis a kezdeti időszakban gyakori a bukás, és mindenképpen használni kell a kezedet a fékezéshez. Nos, éppen emiatt szükséges a kesztyű. A térvédő még nagyobb védelmet biztosít.
Hogyan és milyen gyakran kell edzeni, hogy valaki ilyen jó legyen?
Az edzés nem különösebben bonyolult. Inkább funkcionális tréningről van szó. Megpróbálom javítani a végrehajtandó mozgássorozatot. Az igazi edzés az maga a gördeszkázás. Ideális esetben annyiszor és annyi napon, ahányszor csak lehetséges. A legjobb, ha van egy edzőtársad, aki ösztökél az előrehaladásra. Két dologra van szükséged: egy nagy közösségre és hegyekre. Az a legjobb, ha sok hegy áll rendelkezésedre, sok variációt tudsz kipróbálni, különféle kanyarokot veszel be, és változtatod a sebességedet.
+ További információk
Számos eseményen vettél részt az elmúlt években. Melyik volt a legkedvesebb és miért?
Egyértelműen Teutonia, mert nagyon gyorsan tudtam haladni a deszkával. Nagyon technikás pálya volt, szinte alig volt lehetőséged megmozdulni. Hirtelen „nagy sebességű üzemmódban” találtad magad, és fel sem tudtál nézni a nagy sebesség miatt. A szél is olyan erősen fújt, hogy bármikor leeshettél a deszkáról. Nagyon izgalmas volt, de úgy gondolom, hogy a legutóbbi volt a leghihetetlenebb versenyem – ekkor lettem ugyanis világbajnok.
A világbajnoki cím elhódítása után maradt még valami célod?
2016-ra az a célom, hogy megvédjem a világbajnoki címemet. Minden versenyt meg akarok nyerni, amelyiken elindulok. Attól még lehetsz ugyan világbajnok, ha néha-néha másodikként érsz célba, de én mindig nyerni akarok.
Mi volt a legnagyobb sebesség, amit valaha elértél?
A versenyen mért legnagyobb sebességem 119 km/h óra volt, de az egyéni rekordom ennél is nagyobb, 139 km/h. De ez utóbbi nem hivatalos, mert nem tudom bizonyítani.
Véleményed szerint van valami közös a motorozásban és a gördeszkázásban?
Igen. Például az, hogyan kell bedőlni a kanyarban, és az aszfaltot is ugyanúgy érzed magad alatt. Szerintem ha teljes sebességgel bedőlsz a kanyarban, az a motorozásnál és a gördeszkázásnál is hasonló érzés.
+ További információk

Interjú Chris Northoverrel

„Megrögzött fanatikus vagyok.”

Interjú Chris Northover motoros kaszkadőrrel és szerzővel.

További információk

Intenzív vezetési élmény

A BMW G 310 R.

A vezetési élmény kiinduló pontja a kellően gyors tápegység. A motor a nyüzsgő városokban való használatra és azok számára készült, akik imádnak motorozni. Irányíthatóság, egyszerű kezelhetőség és sportos dizájn jellemzi minden körülmények között. Nem számít, mennyire vagy profi motoros – a BMW G 310 R nyergében mindenki azonnal otthon érzi magát!

Ugrás a G 310 R modellre
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.