„A tervezőknek folyamatosan feszegetniük kell a korlátaikat”.

Alexander Buckan tervező a BMW Concept Stunt G 310 modellről beszél.

A BMW Concept Stunt G 310 egy igazán feltűnő kaszkadőrmotor: elég csak egy pillantást vetni egyedi kialakítására, és máris megállapítható, hogy sok örömmel járt a tervezése. Alexander Buckan vezető tervező bemutatja a BMW Motorradnak a tervezési folyamatot, Chris Pfeiffer szerepét és a motor kezdeti fogadtatását.

Hányan vettek részt a tervezési folyamatban?

A teljes csapat szerepet vállal a tervezési projektekben. Ez a projekt sem kivétel. Ola Stenegard, Volker Hohdorf, Vianney Selosse, Bianca-Maria Hoffmann és jómagam veszünk részt a folyamatban. A projektvezető Edgar Heinrich, a BMW Motorrad vezető tervezője volt.

Mi volt a Te szereped?

Én voltam a vezető tervező. Nehéz pontosan meghatározni a szerepkörömet. Sokkal inkább tervezési mentor voltam, de művészeti menedzsernek is nevezhetem magamat. Végső soron, valakinek meg kell erősítenie, hogy mindenki azt teszi, amit én akarok (elmosolyodik). Félretéve a tréfát, a tervezők irányításért vagyok felelős, továbbá a műhely, a tervezők, valamint a marketingesek közötti kapocs szerepét töltöm be.

Mennyire volt nehéz létrehozni ezt az agresszív, mégis agilis dizájnt?
Nem nevezném ezt bonyolultnak. A motor megtervezése tulajdonképpen szórakozást jelentett számunkra. Milyen gyakran van alkalmad hasonlóan klassz dolgot alkotni és akár bizonyos elemeket kihagyni? Alapesetben hozzá kell adnunk bizonyos elemeket a motorhoz vagy fedőelemeket kell alkalmaznunk.
Kinek az ötlete volt a „stunt tail section”, és hogyan teljesít ez a funkció az utakon?
Az ötlet akkor fogant meg, amikor a tervezők egy asztalhoz ültek Chris Pfeifferrel. A kaszkadőrök alapesetben barázdát használnak az ülésben, azonban az alumíniumból készült „stunt tail section” tökéletesen illeszkedik Chris lábához. Valóban a teljes motor tökéletesen Chris méreteire van szabva. Mint egy egyedi szabású ruha. A BMW Motorrad a precizitást és az emocionális vonalat is előtérbe helyezi, és ez a testre szabott „tail section” remek példa erre a precizitásra. Mindig egy lépéssel a versenytársaink előtt szeretnénk járni.
Mi volt Chris Pfeiffer szerepe ebben a projektben?
Chris Pfeiffert arra kértük, hogy támogasson minket. Ennek kezdettől fogva lelkesen eleget tett. Eljött hozzánk Münchenbe, részletesen átbeszéltük a projektet, és ötleteket gyűjtöttünk. Néhány hónappal később született meg ez a „kaszkadőrcsoda”.
+ További információk
Chris Pfeiffer részletes bemutatása
Milyen kaszkadőri módosítások történtek?
Chris tapasztalatára építve számos módosítást hajtottunk végre. Mindenekelőtt a motorvezetőkkel való lehető legjobb bánásmódot tűztük zászlainkra. Kipufogót szereltünk a hajtáslánc és a lengéscsillapító közé. Remek védelmet nyújt, és nem akadályozza a vezető mozgását. És még a hangja is remek. Továbbá egy zárható gázkar is rendelkezésre áll, így a vezető állandó sebességgel tud haladnia anélkül, hogy a gázon kellene tartania a kezét. Beépítettünk a hátsó részbe egy újabb féket, amely a bal kéz középső ujjával működtethető, és a hátsó kerék fékezésére szolgál. Továbbá lábtartókat helyeztünk el az első tengelyen és az ülésen, a piros bukócsövön és számos más helyen.
Milyen volt a fogadtatás Brazíliában? A motor itt lett először bemutatva.
Az emberek eleinte kétkedve fogadták az újítást. Az első kérdés az volt, hogyan képes ez az egyhengeres jármű ötvözni a BMW Motorradra jellemző minőséget és értéket? A bemutatáskor azonban már lelkesen fogadták a BMW Concept Stunt G 310 modellt: „Isten hozott Brazíliában, BMW!” Most már biztosak abban, ha a BMW képes kifejleszteni egy komoly sorozatgyártású motort, a márka új normák meghatározását igényli.
+ További információk
Milyen gyakran van alkalmad ilyen nagyszerű dolgot alkotni?

Alexander Buckan, tervező

Edgar Heinrich, a BMW Motorrad vezető tervezője ellenőrzi a „stunt tail section” funkciót.
Milyen fényezés mutatna jól a G 310 modellen?
Nem tudom, de szerintem egy szép nőhöz lehetne hasonlítani. Ha jók az arányok, jól fog kinézni, nem számít, milyen ruhát visel.
Mit szeretsz legjobban a motorodban?
Semmit! Ez talán különösen hangzik, de egy tervező sohasem lehet elégedett. Ha megkérdeznél egy festőt a legutóbbi alkotásáról, ugyanezt válaszolná. Ha kreatív szakmát űzöl, annak ez az ára. Ha nem vágysz újabb kihívásokra, önelégültté válsz, és a munkád elveszíti az értelmét. Ha nem érzel késztetést a változtatásra, minden marad a régiben. De elég a filozofálgatásból. A szerepemet kérdezted: talán a legjobb válasz az, hogy soha nem szabad feszegetni a tervezők határait.
+ További információk

Feltűnően más.

A BMW Concept Stunt G 310 modell.

További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.