A jóból kevés is elég.

A Wedge Motorcycles G 310 R egyedi kialakítású tracker-je.

Egyedi kialakítás Japánból: Takashi Nihira a G 310 R modellből egy tracker-t épített.

A BMW Motorrad Heritage sorozata a világ legelismertebb motorépítőinek figyelmét is magára vonta, akik számtalan egyedi kialakítású motorkerékpárt készítettek a rendkívül népszerű R nine T platformra. Mindenesetre az új G 310 R érkezése arra inspirálta Japán egyik egyedi gyártóját, hogy megalkosson egy igazán különleges, egyedülálló tracker-t, melynek alapja az új 313cm3-es pehelysúlyú roadster.

+ További információk

Éket verni az egyedi tervezés világában.

A BMW Motorrad Japan úgy döntött, hogy a G 310 R projektmotort olyan építőre kell bízni, aki hasonló kategóriájú motorkerékpárokra specializálódott. A Takashi Nihira által vezetett Wedge Motorcycles a legmegfelelőbb választás volt a kihívásokkal teli projektre, mivel általában 250-400 cm3 közötti gépeken végez motorcserés egyedi kialakítást. Takashi Nihira 2009-ben indította a Wedge Motorcycles-t, miután éveken át dolgozott géplakatosként, szakszervizes szerelőként és járműfényező szakemberként. Ezek a tanulóévek ruházták fel azokkal a képességekkel és kapcsolatokkal, melyekkel képes volt "egyedül belevágni" és bár kezdetben csak speciális fényezési munkákat vállalt, de olyan sok egyedi kialakítási projekt érkezett, hogy egyre inkább az egyedi kialakítású motorokkal kezdett el foglalkozni. A 35 éves férfi egyike azon kevés építőknek, akik acéllemezek és fémek segítségével végzik az egyedi kialakítást és a fényezés is a műhelyben történik. Büszke viselője a ‘Hot Rod Custom Show’ kitüntetésnek és több egyedi kialakítású kiállításon megkapta a ‘Best of Domestic’ díjat is (a legértékesebb díjat az egyedi kialakítású japán gépeknél).

+ További információk

TELE ÖTLETEKKEL

Minden jó, ha vége jó: Takashi megvalósította elképzeléseit.

Amikor Nihira 2016 márciusában először meglátta a G 310 R modellt a Tokiói Motorkiállításon, azonnal tudta, hogy valami különlegeset akar kezdeni vele. Megegyeztek, hogy a minden év augusztusában megrendezett japán BMW Motorrad Days fesztiválra megépít egy egyedi kialakítású G 310 R-t. Mivel tele volt ötletekkel, már csak arra várt, hogy megérkezzen az alap motorkerékpár a garázsba – melyre csak két hónappal később került sor. Hosszú volt várakozás volt, de a késői érkezés miatt csak nyolc hét maradt elkészíteni a képzeletbeli motort, mely addig csak a fejében élt.

 

+ További információk
Személy szerint én szeretem a tracker stílust, mert szabadságot kínál a motorosnak.

Takashi Nihira

“Csak fényképek és dokumentumok álltak rendelkezésemre a G 310 R modellről, de nem tudtam semmit se tenni a motorkerékpár megérkezéséig – és amikor megérkezett, megkezdődött a harc az idővel. Rengeteg kihívással kellett szembenézni, ezek közül a legérdekesebb a motor egyensúlya volt. A G 310 R hátsó kipufogós motorkialakítással rendelkezik, így a standard első kipufogós motorkialakítással szemben a motor helye inkább a motorkerékpár első részébe kerül – és ennek megfelelően teljesen megváltozik a dizájn egyensúlya is. A teljes gondolatrendszeremet át kellett alakítanom, hogy a saját stílusomat tudjam beletenni a motor egyedi kialakításába.

+ További információk

Odafigyelés a részletekre.

A ‘tracker’ stílus egy hagyományos amerikai egyedi kialakítás, mely a dirt track race-ben használt motorok kinézetét utánozza. A stílus jellemzője a széles kerekek és a vastag első kerék használata, valamint a vízszintes karosszéria, mely lehetővé teszi a motoros számára, hogy könnyedén mozogjon előre-hátra száguldás közben. A Wedge Motorcycle G 310 R egyedi motorral Takashi szívesen alkotta újra ezt a megjelenést. Az olyan motor alkatrészek, mint az újonnan fejlesztett vízhűtéses egyhengeres motor, a merev első acélcső váz, a fordított első villa és a hátsó felfüggesztés mint standard felszereltségnek számítanak. De a többi alkatrész, így a 19 collos első és hátsó kerék, a tank, a hátsó váz, a meghosszabbított lengővilla, a kipufogódob, a négyrudas felfüggesztés, a jobb- és baloldali lábtartó és a rendszámtábla is gyári.

+ További információk

Előtte, utána: Takashi az általa készített tracker-rel egyedi motort készített – az elöl látható eredetivel összevetve ez világosan látható.

A standard G 310 R erőteljes, kifejező dizájnnal rendelkezik, mely agilis, dinamikus karaktert mutat, de a megkülönböztető motorkialakítás és az igen robosztus acélcső váz is részben a karosszéria idomok mögött helyezkedik el. Takashi számára fontos volt, hogy még jobban kiemelje ezeket a jellemzőket és a motor egyedi dizájnját, hogy megmutassa a BMW Motorrad 500 cm3 alatti roadster-jének könnyedségét és valódi lényegét.

+ További információk

Szívesen vállalt kihívás

"Személy szerint én szeretem a tracker stílust, mert szabadságot kínál a motorosnak", mondja. “Egy pehelysúlyú egyedi kialakítású motort képzeltem el, melyet szabadon lehet használni a városban – egy olyan motort, melyet naponta, de nagyobb túrákra is lehet használni.  Ezért a rider életérzés és divat lebegett a szemem előtt az egyedi kialakítású motor készítésekor. Számomra a motor a kabát vagy az edzőcipő kiterjesztése. Még ha a motor maga csodálatosan néz is ki, ha nem illik a tulajdonosához, értelmetlen. Én így gondolom, és ezért volt a G 310 R egyedi motor készítése egy örömteli kihívás. A BMW Motorrad világa új volt számomra, így fogalmam sem volt milyen egy 'tipikus" tulajdonos, amikor a BMW Motorrad Japan felkért a motor elkészítésére. Végül az alkatrészek kiválasztásánál a saját ízlésemre hagyatkoztam."

+ További információk

Színpadkészen: Takashi a trackert a 2016-os BMW Motorrad Napokon mutatta be Japánban.

Saját stílus.

Nihira-san utazása a BMW Motorrad új G 310 R modelljének világába kétségtelenül sikeres volt, eltekintve a kevés rendelkezésre álló időtől, melynek során el kellett készíteni a motort az augusztus 27-28-án Nagano-ban tartott japán BMW Motorrad Napokra. Itt kerül sor a motor leleplezésére és minden látogató számára nagy sikernek bizonyult – különösen, hogy a G 310 R sorozatgyártásával nagy keresletre számítanak, mivel Japánban standard motorjogosítvánnyal is lehet majd vezetni. Még akkor is, ha jelentősen különbözik az alapul vett eredetitől, a projekt Takashi Nihira számára érdekes bepillantást engedett egy új motoros világba – másfelől viszont az egyedi motorok szerelmeseinek egy valóban különleges, szerethető kétkerekű műremeket adott. “Nagyon is tudatában voltam, hogy minden ízében BMW motorkerékpárnak kell lennie,” összegez Takashi. “Ha több időm és szabadságom lett volna alakítani a stíluson, talán több dolgon, pl. a vázon is változtatok – de akkor már nem beszélhetnénk valódi BMW motorról. Célom az volt, hogy a legjobb tudásomat nyújtsam, és megmutassam a G 310 R kihívásokkal teli átépítésében rejlő lehetőségeket. Nincs másik G 310 R modellem az összehasonlításhoz, szóval remélem, hogy az emberek szeretik – tudom viszont, hogy a motort saját stílusomban tudtam elkészíteni."

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.