Felkészülni, vigyázz, rajt!

A HP4 RACE nyergében az Isle of Man versenyen.

Látványos teszt az Isle of Man versenyen: Peter Hickman a HP4 RACE motorján a világ leggyorsabb körét teljesíti, és a jövőt az innovatív motor révén egy hagyományok övezte pályára vetíti. Próbafutam korlátokkal.

Ha versenyzel, nyerni akarsz. És ha építesz egy ilyen motort, a világ legjobb motorjának összerakására törekszel.

Josef Mächler, termékmenedzser

Amint a 001-es számú HP4 RACE legördült a berlini BMW Motorrad üzem gyártószalagjáról, Süleyman Aktepe ipari mérnök előkészítette a karbon versenymotort. A szerviz véget ért, technológia ellenőrizve, motor jóváhagyva. A motorkerékpár az Isle of Man rajtrácsán készen áll az indulásra. Itt a szigeten már javában zajlik az ötödik szezon, amikor a nyugodt ír-tengeri sziget ez idő tájt minden évben a világ csomópontjává válik.

+ További információk

Tourist Trophy – ideje tesztelni a saját korlátaidat, és ideálisan kiterjeszteni. Utóbbi Peter Hickman szándéka. A hihetetlenül gyors és látványos versenypályán, a tesztmotorozáson teljesen fel szeretne gyorsulni HP4 RACE-ével, és meghódítani a hírhedt ellenfeleket: ez az Isle of Man TT üzenete.

+ További információk

Valaki, mint senki más

A versenypálya – 61 kilométer hosszú, csodálatos hely Ősi fapopulációkkal szegélyezett sugárutak, legelő birkacsordák, falvak. Régi kőfalak és kerítések, mögöttük gyülekező nézők, akiket legalább annyira tüzel az adrenalin, mint magukat a versenyzőket. A világ egyetlen versenypályáján sincs ennyi kanyar, ugrató és nagy sebességgel motorozható egyenes szakasz. A douglasi kiindulóponton magasba emelik a zászlót, és Peter Hickman elindul a Snaefell Mountain Course pályán, amelyet úgy ismer, mint a tenyerét. Minden csúcsot, mélyedést és hidat. Minden járdaszegélyt és minden aknafedőt. A Sulby Straighten az angol motoros újra megmarkolja a gázkart, és a 215 lóerős gépet a maximumra járatja.

+ További információk
Az átlagsebességem 193 km/h volt, noha először csak ültem a motoron. Ezután csináltam pár hátsó kerekes egykerekezést (wheelie-t), hogy a nézők is pont olyan jól szórakozzanak, ahogy én.

Peter Hickman, versenymotoros

A Mountain Course pályán.

A Mountain Course pályán.

Peter Hickman két kört teljesít a HP4 RACE motorral a pályán. Átlagsebesség: 193 km/h – ötödik és hatodik sebességfokozatban néhány wheelie végrehajtása közben. „Ez teljesen egyedi volt és különleges” – mondta Peter, visszaérkezve Douglasbe. Boldogan mesél a motor egyszerű kezelhetőségéről. „Első alkalommal ültem a HP4 RACE motoron, és nagyon élveztem. Azt gondolhatnád, a karbon rideggé teszi a gépet, de ez egyáltalán nem így van. A HP4 RACE-ről érkezett visszajelzés jobb volt, mint a superbike-om esetében”.

+ További információk

Superbike mint standard

Peter Hickman megerősíti, amit Christian Gonschor projektmenedzser az exkluzív motorkerékpár kiemelkedő jellemvonásaként aposztrofál. Ő volt az, aki 2015 elején egy kis csapattal karöltve útjára indította a HP4 RACE-t. A BMW superbike világbajnokság munkacsoportja alvázra szakosodott csapatának korábbi vezetőjeként és szenvedélyes motorosként egyből az volt az érzése: egy valami elválaszthatatlanul kapcsolódik a karbon témához. A karbonfelnik, a karbon hátsórész és mindenekelőtt a teljes mértékben karbon anyagú alváz kisipari gyártása mérföldkövet jelent. „A HP4 RACE minden korlátot legyűr” – állítja Christian Gonschor. „Soha nem találkoztam még ilyen könnyű, erős, exkluzív és innovatív motorral”.

+ További információk

A versenyzők fejlesztése.

A versenyzők fejlesztése.

Minőségi anyagok (pl. titáncsavarok, de mindenekelőtt karbon alkatrészek) használatával a fejlesztőknek sikerült a HP4 RACE tömegét 146 kilóra (üres állapotra értendő) csökkenteni. Ez egy következetesen könnyű konstrukció. Ennélfogva ez a motor könnyebb, mint a superbike világbajnokságokon megcsodált legújabb gyári versenymotorok, és alig nehezebb, mint a MotoGP-n szereplő gyári motorok. „Úgy fogtunk hozzá, mint a versenymotorosok. Mindig a legjobbra törekedtünk, kompromisszumok nélkül, ezzel tudtunk hozzájárulni a motor sikeréhez” – mondta el Josef Mächler termékmenedzser. Ő maga is aktív a versenypályán, és néhányszor már kipróbálta a HP4 RACE modellt tesztmotorozás keretében. „Aki csak dolgozott ezen a motoron, mindenki megfertőződött a versenyzés vírusával”.

+ További információk
Legendás darabot alkottunk meg, és nemcsak a vállalat történelmét írtuk ezzel, hanem egy kicsit mindenkiét, aki szerepet vállalat a HP4 RACE kifejlesztésében.

Christian Gonschor, a HP4 RACE projektmenedzsere

A semmiből.

A semmiből.

Ennek megfelelően Josef Mächler már alig várja, hogy a motorkerékpár megjelenjen az Isle of Man nagyszerű háttere előtt. Másrészt Peter Hickman a HP4 RACE-en való tesztmotorozás alkalmával megtapasztalja a legjobb pillanatokat. Miután még soha nem kerülhetett dobogóra a TT-n, idén szenzációsan szerepelt az S 1000 RR motorral: öt dobogós hely öt versenyen, benne egy második hely a Senior TT-n és egy győzelem a „Joey Dunlop Championship Trophyn”, a legjobb átlagteljesítménnyel. Soha nem feledjük a HP4 RACE nyergében mutatott teljesítményét. „Hihetetlen, milyen könnyen veszi ez a motor a kanyarokat. Különösen nagy sebességnél ez hatalmas különbséget jelent egy olyan pályán, mint a sok gyors szakaszt magában foglaló Isle of Man TT. Ezé a motoré a jövő. Egy teljes értékű superbike, ízig-vérig versenyjárgány – ehhez nem férhet kétség”.

+ További információk

HP4 RACE

spinner