Aki egyszer versenyző lesz, az mindig is az marad.

Karl Maier speedway világbajnok és R nineT scrambler motorja a Wheels and Waves versenyen.

Karl Maier már 20 éve nem versenyzett. Ezután a négyszeres speedway világbajnok a Wheels and Waves országúti versenyen szállt harcba. R nineT scramblere nyergében, amelyet saját maga alakított át, hamar bizonyította a versenyen: semmit nem felejtett.

Minden szem a szponzori logókkal tarkított színes retró versenyruhájában és bajor sisakjában pompázó Karl Maierre szegeződik. Amikor a motorállványon kicsomagolja vadonatúj R nineT scramblerét, egy csomó ember sereglik össze a speedway színpad prominens személyisége körül. „Úgy érzem magam, mintha a Wheels and Waves John Travoltája lennék. Egészen elképesztő, hogy mindenki ismer” – lelkendezik Karl, miközben a bámészkodók csoportjára vet egy mosolyt.

Gaudi a scramblerrel

Új terület.

Hosszú speedway versenyzői pályafutása során Karl megtapasztalt egyet és mást, de a San Sebastián-i (Spanyolország) lóversenypálya színes világa teljesen új terület számára. A klasszikus amerikai országúti motorok és a divatjamúlt brit terepmotorok a legújabb scrambler modellekkel találkoznak itt.
Az El Rollo országúti versenypályán mindössze néhány versenykategóriában indulnak a versenyzők. Ezeket a kategóriákat a Gary Inman aka Mr Sideburn magazin, a Dirt-Quake szervezője és a Wheels and Waves esemény szervezői állították össze. A világ minden pontjáról érkező versenyzők egy részének nincs túl nagy országúti versenytapasztalata, de mindenkinek az a célja, hogy a leggyorsabb legyen. Tűzött a nap, és a körülmények mind a versenyzők, mind a közönség számára ideálisak voltak.
+ További információk

48-as rajtszám, mint mindig.

Karl az elmúlt pár hétben, az Erding közelében található neufinsingi műhelyében átalakította a vadonatúj R nineT scramblert. Átfestette, és feldíszítette bajor gyémántokkal. „Nem hajtottam végre túl sok módosítást, csak a jobb oldali lábtartót cseréltem ki egy olyan tartóra, amelyet használni szoktam a speedway versenyeken” – magyarázta. A jó öreg 48-as rajtszámot viselő scrambler egyébként teljesen eredeti volt.
A 48-as szám a megnyert címeket tükrözi: négyszeres világbajnok és nyolcszoros német bajnok. Ez a terepmotor remek szórakozást nyújt. Mindazonáltal a műszaki ellenőrzés kisebbfajta izgalommal járt, mert az országúti használatra jóváhagyott kerek Metzeler Karoo 3 abroncsok túl nyers profilt mutattak a szervezők számára. A műszaki ajánlattétellel kapcsolatos viták után végül megkapták az engedélyt.
+ További információk

A versenyzők között megtalálhatók voltak a brit DTRA sorozat nagyjai, egy olyan országúti versenyszínpadé, amelynek csak néhány követője van Németországban, alig van versenyzője, és csak korlátozott edzési lehetőséget biztosít. Európában az országúti versenyzőket nem nagy szeretet övezi a professzionális pályákon, mivel rendszerint a sokkal népszerűbb Speedway versenyzés dominál.

+ További információk

Az országúti versenyzés bölcsője és lelke az Egyesült Államok, ahol az '50-es évek végén népszerű és elérhető versenysporttá nőtte ki magát. Az elmúlt néhány évben a motorok általános megújulása nagyrészt szabályozatlan amatőr versenyeket hívott életre, amelyek némi átalakulást is magukkal hoztak. El Rollo volt a következő lépés az európai országúti versenypályák megalkotásánál, a Wheels & Waves esemény közelében.

+ További információk
Az első kör bizonyította, hogy Karl képességei az elmúlt 20 évben egyáltalán nem koptak meg. Noha a spanyol agyagpálya teljesen eltér a klasszikus Speedway versenypályáktól, Karl úgy kezelte scramblerét, mint egy igazi profi. Érezni lehetett a lelkesedést, amit Karl a 110 lóerőnek köszönhetően a pályára vitt, miközben úgy vette a kanyarokat, hogy alig volt levegő a gumikban – a lehető legjobb tapadást kereste a talajon. 220 kiló terheletlen súlyának köszönhetően ezt a motort nem éppen könnyű vezetni. Ehhez jön még az a tény, hogy ezek az első edzéskörei scramblere nyergében.
De nem ő lenne a nagy Karl Maier, ha nem tartaná teljesen ellenőrzése alatt motorját és az egész helyzetet. Négyszeres hosszú pályás világbajnokként, nyolcszoros német bajnokként és a Speedway világbajnokságon elért öt döntőjének köszönhetően élő legendának számít. Versenyző és nyájas mesemondó egy személyben: mindenki szerepet kap kiváló és megnyerő viselkedése bűvöletében. Az El Rollo versenyzői jól ismerték az 59 éves bajor kiválóságot, és megtiszteltetésnek vették, hogy versenyezhetnek vele és akár ki is kaphatnak tőle, ahogy azt egy versenytárs tiszteletteljesen bevallotta.
+ További információk
Úgy érzem magam, mintha a Wheels and Waves John Travoltája lennék. Hihetetlen, hogy ismernek!

Karl Maier

Éppen ott.

Karl Maier a BMW Motorrad vezető tervezője, Edgar Heinrich társaságában.

Éppen ott.

Korábbi mottója – „Jöttem, láttam, győztem” – lehet, hogy nem mindig igaz, de Karl Maier fej fej mellett haladt a többi motorossal, míg végül ötödikként ért célba. Jövőre visszatér? „Naná” – mondta vidáman, majd hozzátette: – Egy kicsit gyorsabbnak kell lennem, mint tegnap, és akkor itt is nyerni fogok.”

+ További információk

És minden a motorok körül forog

További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.