Az átépítő szcéna és a versenyek legjobbja.

Hogyan rázza fel a Double R átépített motor a motorátépítési színpadot?

Kinek az ötlete volt, hogy ez a tökéletes motor tovább tökéletesíthető? A '70-es évek retró Double RR átépített motorjával a PRAËM motorátépítő csapat a teljesítményt és a stílust egy olyan motorban ötvözte, amely a versenypályán is megállja a helyét.

Az ember azóta épít át motorokat, amióta azok léteznek. A tehetséges motorátépítők szinte minden elképzelhető stílusban a saját igényeikre szabták motorjaikat. Ugyanakkor a PRAËM S 1000 RR valószínűleg szerepel a minden idők legkeresettebb átépített motorjainak top 10-es listáján. Minden változtatás dacára – aminek következtében egy kiváló ódivatú superbike született – a PRAËM Double R modellnél semmi sem megy a teljesítmény rovására, és még mindig kiváló választásnak tekinthető a versenypályán.

A Berneron-testvérek keze nyomán.

A Berneron-testvérek keze nyomán.

A motorátépítési színpadot felpezsdítő egyedi motor mögött a francia testvérpár, Sylvain és Florent Berneron áll. A 27 éves Sylvain már öt éve tagja a Design Team BMW Motorrad tervezői csapatának. Sylvain 25 éves öccse, Florent, ugyancsak szenvedélyes motoros. Florent, az egykori katonaihelikopter-technikus, a szükséges műszaki tudást biztosítja. A két testvér együtt ideális csapatot alkot az exkluzív kétkerekűek építését illetően.

+ További információk

A két világ legjobbja.

A két világ legjobbja.

Sylvain és Florent Berneron nem kevés órát szentelt a PRAËM S 1000 RR modellnek. „A legjobbat szerettük volna kihozni a versenyzői és motorátépítési szféra együtteséből” – mondja Sylvain. „Egy versenymotor megalkotása is a motorátépítés egyik formája. Ez nagy népszerűségnek örvendett a régi időkben. Számos versenymotor az utcai motorok prototípusa volt. Ugyanez a helyzet a motorátépítéssel: van egy elképzelésed, és ezt igyekszel valóra váltani. És utána meglátod, hogy működik.

+ További információk

20 kilóval könnyebb, mint a készleten lévő modell

A sportmotorokat gyártók tudják, hogy a művelet sokrétű műszaki tudást és mindenekelőtt precizitást igényel. A kihívás dacára a Berneron-testvérek több módosítást hajtottak végre a Double R motoron, mint ahogy az első látásra kitűnik. Az üzemanyagtartály 50 mm-rel hosszabb, mint a szabványban, 70%-a alumíniumból lett újjáépítve, és úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a Stäubli enduro stílusú, gyors töltésű tanksapkarendszernek. Az első burkolat egy Suzuka 8 órás enduro motoron alapul, és van egy lámpája a jobb oldalon. Az ülés teljes egészében manuálisan készült. A karbonkerekek mintegy 5 kilóval könnyebbek, mint az S 1000 RR habkönnyű kerekei.

+ További információk

„Sicom karbon-kerámia féket használtunk” – mondja Sylvain. „De az első és hátsó felfüggesztés szokványos, mert ragaszkodtunk az elektronikus beállításokhoz. Az első légbemeneti rendszert újraterveztük, hogy illeszkedjen a burkolathoz, míg a szívásoldali hangtompító dob alumíniumból készült. A hagyományos motort elég jó teljesítmény jellemzi. Akrapovič 4 az 1-ben típusú titán kipufogórendszert használtunk. A radiátor a tartósság jegyében lett megtervezve, így nem kellett vele bajlódnunk. A fékek és a hűtőtömlők Stäubli-féle gyorskioldó csatlakozókkal vannak ellátva. A segédvázat és az akkumulátortartót mi csináltuk.”

+ További információk
Van egy elképzelésed, és ezt igyekszel valóra váltani. És utána meglátod, hogy működik.

Sylvain Berneron

Nagy távolságok megtételére tervezett motor

Ha a PRAËM S 1000 RR gyártásába fektetett mérnöki munka nem lenne elegendő számodra, vedd szemügyre közelebbről a fényezést. A stratégiai színválasztás fontos eleme az átépített motoroknak, és ez a motor sem kivétel. Szemet gyönyörködtető dizájnját Alexander Calder ihlette az 1975-ös BMW Art Car projekt kapcsán. A PRAËM S 1000 RR egyértelműen egy két keréken járó mestermű, amely ugyanakkor versenymotorként is kiválóan megállja a helyét.
De mi ösztönzött arra két fiatalt, hogy építsen egy olyan egyedi motort, amelyet egyértelműen a '70-es és '80-as évek racerei ihlettek? „Ezt mindig megkérdezik tőlünk” – mondja nevetve Sylvain. „A kérdésre két választ is adhatok. Egyrészt, mi versenyzőcsaládban nőttünk fel. Másrészt a versenymotorok akkoriban is pont annyira voltak népszerűek, mint manapság."
+ További információk

A dicsőséges napok

A '80-as évek versenygépei igazán csodálatosak és emlékezetesek. Így a Berneron-testvérek számára mindennél fontosabb volt, hogy tisztelettel adózzanak ezen motorok legfontosabb alkatrészei előtt. A burkolat és a hátsó rész az ikonikus motorokat (például Suzuki XR69) idézi. A keréktárcsák az akkori korszak Dymag könnyűfém keréktárcsáira emlékeztetnek. A motorburkolat a PRAËM cég gyártmánya, és a '70-es évek dizájnja köszön vissza rajta. Ezzel a stílussal összhangban itt is csak egy fényszóró van elhelyezve.

+ További információk

„Célkitűzésünk az volt, hogy olyan motort építsünk, amely az egyéni megvalósulás szabadságát tükrözi, miközben az eredeti motor sajátosságai tükröződnek rajta. Olyan motort kívántunk építeni, amely a teljesítményt ötvözi a stílussal, és nem egyszerűen stílusosan néz ki” – fejtegeti Sylvain. Hogy sikerült-e, arról könnyen meggyőződhetsz, ha ellátogatsz számos különböző rendezvényre. A PRAËM S 1000 RR hivatalos BMW Motorrad átépítési projektként lesz bemutatva a franciaországi MotoGP-n, a biarritzi Wheels and Waves fesztiválon, továbbá a BMW Motorrad Days és egyéb rendezvényeken.

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.