Cannes-ban, a zöld szőnyegen.

A BMW C evolution a Green Me Fesztiválon.

Környezetvédelem kiemelkedő környezetben

Lehet, hogy a hollywoodi filmsztárok is Cannes-ban maradtak, hiszen a média ismert arcai nem sokkal később ismét visszatéretek Cannes-ba. Fókuszban a fenntarthatóság. A Green Me Fesztivál reflektorfényben lévő helyszíneket választ, mint pl. Berlin (még a Berlinale megrendezése előtt) vagy most éppen Cannes, hiszen nyomot akar hagyni. A fenntarthatóságot célzó filmek, workshopok és átfogó megbeszélések célja pedig az emberek környezettel kapcsolatos figyelemfelkeltése.

+ További információk

Egy olyan terv, amely szembejött Nicolai Niemannel, a fesztivál igazgatójával, aki egyben maga is elektromobilitást használ. „A fesztivál egyre növekszik. Az emberek érdeklődést mutatnak. Már nem akarnak a kormányra hagyatkozni a környezetvédelemben. A közösségi média új erőt ad nekik döntéseikhez. Ez pedig puszta Niche-féle elképzelésből mainstreammé tette a fenntarthatóságot.”

+ További információk

A Green Me Fesztivál nem pusztán a filmekről szól, sokkal inkább azok magával ragadó képességéről és megkülönböztető szerepéről. Fiatal tehetségek bevonása elengedhetetlen. Cannes-ban tehetséges, ám (még) nem ismert főiskolai és egyetemi hallgatók mutatkoztak be, váltak ünnepelté és vihettek haza díjakat. Filmesek, környezetvédők és vállalkozások gyűltek össze, hogy panelbeszélgetések keretében megvitassák az „Óceán, Élet, Víz” témát – az idei fesztivál központi témáját. Pihenésképpen a vendégek egy tesztkör erejéig kipróbálhatták az új BMW C evolution modellt Cannes festői külvárosában.

+ További információk

A Green Me Fesztivál megrendezésére a Cannes Lions fesztivállal egy időben került sor, ahol kreatív elmék vihetik haza a reklámipar Oscar-díjjal egyenértékű díjait. A szervezők reklámokkal hirdették a híres Promenade de la Croisette sétányon a fesztivált, így a Green Me fesztivál felelősei sok-sok embert odavonzottak a rendezvényre. „Azért jöttünk Cannes-ba, mert itt arról esik szó, amiről kell és ez nagyon fontos. A fenntarthatóság kérdéséről beszélni kell, hogy mindenki lássa és hallhassa – mondja Nic Niemann, aki biztos abban, hogy „gazdasági szempontból is jó okunk van arra, hogy még inkább szem előtt tartsuk az ökológiát.” Hozzáteszi: „Motiválni akarjuk az embereket, hogy elkötelezett hívei legyenek a fenntarthatóságnak.”

+ További információk
Gazdasági szempontól jó okunk van arra, hogy szem előtt tartsuk az ökológiát. Motiválni akarjuk az embereket, hogy elkötelezett hívei legyenek a fenntarthatóságnak.

Nic Niemann

A fesztiváligazgató, aki maga is elektromobilitást használ

Filmes hősök és főszerepek

Valami mást teremtünk és hőssé válhatunk – ez az érzés, amit átélhetnek azok, akik részt vesznek a Green Me Fesztiválon. A Think Tank villában megtartott előadások megmutatták, hogy mire jók az egyedi kezdeményezések és mit lehet általuk elérni. Többek között Pascale Vaillant, a Cannes-i polgármester-helyettes Cannes-ban a gazdálkodás újjáéledéséről beszélt és a városban alkalmazott vízkezelésről is, melyet ő és kollégái emeltek ilyen magas szintre Franciaországban.
A BMW Motorrad előre akarja mozdítani a dolgokat és ki akar tűnni másságával. A BMW C evolution modellel útjára indították az elektromos robogót, amely választ ad korunk alapvető kérdéseire. A károsanyag-kibocsátás mentes maxi robogó jelenti az intelligens megoldást az egyre növekvő közúti forgalomra, az emelkedő energiaköltségekre és a környezetbarát mobilitás egyre szélesebb körű elterjedésére. „Kirándultam egyet a C evolution-nel a hegyekben” – mondja Nic Niemann. „A maxi robogó gyors és ugyanakkor biztonságérzetet ad. Igazán intenzív élmény volt.”
+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Megfelelő motorok.
spinner