Mindenhol az úton, otthon mindenhol.

Mindegyik GS egy mérföldkő.

Minden történetnek van egy kezdete. A GS számára minden 1980-ban kezdődött, amikor a BMW Motorrad az R 80 G/S modellel bemutatta a világ legnagyobb dual-sport motorkerékpárját Dél-Franciaországban. Azóta a gyártó referenciaértéknek számít ebben a kategóriában. És folyamatosan továbbírja a sikersztorit.  

Az első Enduro motor útja.

Az első Enduro motor útja.

1978-tól 1980-ig: nem kétséges, hogy a BMW GS gyökereit a terepsportokban találjuk. A mérnökök és a szerelők saját motorkerépárjaikat fejlesztgették és hivatalos fejlesztési utasítás nélkül olyan prototípust készítettetek, amely megszerezte a közúti forgalomba helyezési engedélyt. Ez a prototípus mind közúton, mind terepen a legjobb menetjellemzőkkel hívta fel magára a figyelmet – például a Six Days versenyen. Ez azonnal meggyőzte a BMW Motorrad GmbH menedzsmentjét és zöld utat adtak a projektnek – kevesebb mint 21 hónap alatt a BMW bemutatta a közönségnek az eredményt.  

+ További információk

Az új járműkategória.

Az új járműkategória.

1980-tól 1987-ig: univerzális motorkerékpár terepre és túrázásra? Igen, pontosan egy ilyen jármű. Az R 80 G/S modellel megvalósult a terep- és a közúti motorozás szintézise – egyszerűen csak G/S. Ezzel a modellel megszületett a jelentős dual-sport motorkerékpár-kategória, amelyet azóta is ural. Autópályán, főutakon, vidéki utakon vagy burkolat nélküli utakon: a motor mindig, minden útviszony mellett képes uralni a motorkerékpárt és közben élvezheti a járműve nyújtotta rendkívüli kényelmet, akár a hosszú utak során is. Az egyoldali lengőkar egy műszaki csemege – a hátsó felfüggesztés elnevezése a továbbiakban monolever lett.  

+ További információk

A második generáció.

A második generáció.

1987-től 1996-ig: a játék neve az új R 100 GS csúcsmodellel a nagyobb hengerűrtartalom. A teljesen átalakított GS lett a legerőteljesebb és leggyorsabb Enduro motorkerékpár a piacon. A hátsó keréknél a BMW Paralever egyoldali hátsó lengőkar biztosítja terepmotorozás során a könnyebb kormányzást, valamint garantálja a hihetetlen utazási kényelmet a szilárd burkoltú utakon. Látványos finálé: a modell gyártási idejének végén két speciális modell is bemutatkozott, az R 100 GS PD Classic és az R 80 GS Basic.  

+ További információk

Négyszelepes motor és az Adventure.

Négyszelepes motor és az Adventure.

1994-től 2003-ig: a BMW Motorrad újra feltalálja magát. 1994-ben megjelent a piacon az R 1100 GS modell, az első négyszelepes motorral felszerelt Enduro motorkerékpár. Ez a modell a terepes viszonyok között is könnyű kezelhetőségével tűnt ki, amelyhez kiemelkedő túramotor-jellemzők társultak közúti közlekedés során. Az ezt követő R 1150 GS modell továbbírta a BMW Motorrad dual-sport motorkerékpárok sikertörténetét, miként az R 1150 GS Adventure modell is, amely 2002-ben debütált és úgy lett kialakítva, hogy megfeleljen a hosszú távú motorozások elvárásainak.  

+ További információk

Az egyhengeres GS.

Az egyhengeres GS.

2000-től 2007-ig: Az F 650 és F 650 ST "Funduro" modellek nagy sikerét követően a BMW Motorrad 2000-től indulva bemutatta az egyhengeres motorok átdolgozott változatát. Az F 650 GS és az F 650 GS Dakar modellekkel akár a kezdő motorosok is élvezhetik a jellegzetes Enduro-élményt. A termékcsalád újdonságával, a vízhűtésű, egyhengeres blokkal a termékcsalád megfelelően motorizálttá válik és bebizonyítja, hogy ideális motorkerékpár a mindennapokban is. A "kicsi" is rendelkezik a győztesek génjeivel - ami jellemzi a GS családot: az 1999-es és 2000-es Dakar-ralin elsőként haladt át a célvonalon.  

+ További információk

A BMW R 1200 GS.

A BMW R 1200 GS.

2004-től 2012-ig: a BMW Motorrad sikeresen folytatja a fejlesztést és 2004-ben felújítja a GS modellt. Az átdolgozott motorkerékpár megnövelt hengerűrtartalommal, nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkezik, miközben 30 kilóval könnyebbé válik. Ez az eddiginél is nagyobb dinamikus teljesítményt eredményez minden terepen. 2005-ben következik a világjárók számára gyártott R 1200 GS Adventure. Az R 1200 GS a beveztésétől kedve a mai napig a legapróbb részletekig menően folyamatos finomításokon megy keresztül: a 2008 óta elérhető elektronikus futóműállítással (ESA, Electronic Suspension Adjustment) a motoros vezetés közben az útviszonyoknak megfelelően állíthatja be a futóművet.

+ További információk
Letöltés
  • Special edition 30 years GS
    PDF   |   5.69 MB   |   English

Még több családtag

BMW Enduro motorkerékpárok soros kéthengeres motorral.

BMW Enduro motorkerékpárok soros kéthengeres motorral.

2008 óta: Az egyhengeres motorral rendelkező F 650 GS utódai az F 800 GS és az F 650 GS modellek. A 2008-as évjárattal a BMW Motorrad a teljesen áttervezett Enduro modelleket, amelyek jellemzői a folyadékhűtéses soros motorblokk és a lánchajtás. Ezzel a két modellel a motorosok a középkategóriában is igazi élményekre tehetnek szert, amihez a motorok kiváló kezelése társul. A két, hosszútávú motorozásokra alkalmas modell a kezdetektől fogva őrzi vezető helyét a zeladási statisztikákban.  

+ További információk

A vízhűtéses R 1200 GS modell.

A vízhűtéses R 1200 GS modell.

2013 óta: egy ikon még jobbá válik. A teljesen újratervezett boxermotor új korszak kezdetét jelzi előre az R 1200 GS számára. A BMW Motorrad első alkalommal szerel be egy vízhűtéses boxermotort egy GS modellbe. Ezenkívül a motorkerékpár nagyobb teljesítménnyel és forgatónyomatékkal rendelkezik, valamint a félaktív Dynamic ESA felfüggesztésnek köszönhetően még stabilabb és jobban irányítható. A motoros öt különböző vezetési mód közül választhat.  

+ További információk
További történetek, amelyek érdekelhetnek.
Néhány GS modell