Az F 850 GS „40 Years GS“ változatban
A BMW GS egy ikon, igazi úttörő. Immár 40 éve ötvözi a sokoldalúságot az utánozhatatlan motorozási élménnyel. Az évfordulót az „Edition 40 Years GS“ változatú F 850 GS-sel ünnepeljük. Fekete-sárga külseje a legendás R 100 GS-t idézi, újjá élesztve a 40 éves GS-történelmet. A markáns flyline tükrözi a GS-génjeit. És az olyan technikai jellemzőknek köszönhetően, mint a továbbfejlesztett Pro menetprogramok, minden útszakaszt precízen és dinamikusan ural. Legyen szó városi vagy terepmotorozásról, a #SpiritofGS élménye garantált.
A „40 Years GS“ főbb jellemzői
Egyedi dizájn az évfordulóra: A „Bumblebee” becenéven ismert R 100 GS alapján készült motor fekete-sárga kialakítással hívja fel magára a figyelmet. A feltűnő kialakításnak köszönhetően a legendás dizájn csak úgy vonzza a tekinteteket és a több mint 40 éves GS-történelem tündöklését kölcsönzi a motornak.
























Az F 850 GS – mindig jó alap
Az F 850 GS – mindig jó alap
„40 Years GS“ kívül, F 850 GS belül: átfogó műszaki funkciókészletével gondoskodik a zökkenőmentes motorozási élményről és oda is elvisz téged, ahova mások nem merészkednek. A 21 colos első kerék és a majd mindenre kiterjedő alapfelszereltség garantáltan minden úton átsegít, bármilyen kalandnak is nézel elébe. Ezze a GS-sel készen állsz a kihívásokra. Tudj meg mindent az F 850 GS sokoldalú funkcióiról és változatairól!
40 év hajtóerő a kalandokhoz
Afrikától Közép-Ázsiáig: a GS szinte mindenütt jelen volt a világon az elmúlt 40 évben. Egy motorkerékpár, amely minden terepen és úton megállja a helyét – erőteljesen halad előre és bátran szembeszáll az elemekkel. A GS az enduro motorok úttörője.
A GS már 40 éve a kaland és az ismeretlen iránti kíváncsiság megtestesítője, és egy olyan közösség középpontja, amely minden kilométerrel a #SpiritofGS élményt éli. Sikertörténete 1980-ban kezdődött az R 80 G/S-modellel: Gyorsan népszerűvé vált az utcák és terepek kihívásainak leküzdésére alkalmas motorkerékpárként.
1978-1980:
1978-ban a BMW Motorrad átütő sikert aratott az első GS elődjével: A GS 80 a nemzetközi Six Days enduró versenyen két aranyérmet nyert. A modellt a gyár saját fejlesztőcsapata (köztük a magyar Peres Lászlóval) fejlesztette ki hivatalos megrendelés nélkül. A siker a mérnököket és a szerelőket igazolta: a motorkerékpár igazi motorozási élményt nyújtott mind terepen, mind pedig az utakon, és 1980-ban egy enyhén módosított változatban BMW R 80 G/S néven került a piacra.
1980-1987:
A GS „személyében” a BMW Motorrad sikeresen létrehozta a terepek és aszfaltozott utak tökéletes szintézisét: Úttípustól függetlenül a motoros minden helyzetben irányítása alatt tartja a gépét, miközben még a hosszú utakon is maximális kényelmet élvezhet. Az egyik legfontosabb eleme a motoron világszerte elsőként alkalmazott Monolever, azaz egykaros lengőkar, ami csökkenti a tömeget és gyors hátsókerék-cserét tesz lehetővé. Az R 80 G/S modellel a BMW Motorrad megalapította a nagy és kényelmes túraenduro kategóriát – és ezt a mai napig uralja.
1987-1996:
Az új csúcsmodell, az R 100 GS, a nagy hengerűrtartalmat képviseli, és ő lesz a leghatékonyabb és leggyorsabb enduro a piacon. A hátsó keréken a Paralever dupla csuklós lengőkar könnyű kezelhetőséget biztosít mind terepen, mind pedig közúton. Megkülönböztető jelei a fekete-sárga festés és a „Bumblebee" (dongó) becenév. A szín ma is nagy jelentőségű a rajongók számára és ebben az évben az „40 Years GS" különkiadást díszíti.
1994-2003:
A GS az ikonná válás útjára lépett, de mégis állandó változás jellemzi: 1994-ben megjelent az R 1100 GS, az első négyszelepes boxermotorral készült enduro. Könnyen kezelhető terepen és a legjobb tulajdonságokat kínálja a hosszú túrákhoz. 1999-ben az R 1150 GS lép a nyomdokaiba. A túramotor-jellemzőket szisztematikusan továbbfejlesztették és 2002-ben az R 1150 GS Adventure-rel még inkább a hosszú utakat kedvelők igényeihez igazították – megszületett az Adventure sorozat.
2000-2008:
A nagyon népszerű és a kezdő motorosok körében különösen közkedvelt „Funduro" modellek, azaz az F 650 és az F 650 ST, az új évezred elején átdolgozott motorkoncepcióval jelennek meg. Az új, vízhűtéses egyhengeres egységnek köszönhetően az F 650 GS és az F 650 GS Dakar motorosai nemcsak elegendő motorerőt kapnak a hétköznapokhoz, de a jellegzetes enduro érzést is átélhetik. 2008-ban a két teljesen új fejlesztésű F 650 GS és F 800 GS enduromodellt folyadékhűtéses kéthengeres soros motorral szerelték fel. Ez a középkategóriában is új kalandot jelent.
2004-2017:
2004-ben a BMW Motorrad átdolgozta az R 1200 GS-t. Nagyobb lett a hengerűrtartalma, a teljesítménye és a nyomaték, amitől minden terepen még dinamikusabb lett, miközben tömege 30 kilogrammal csökkent. Majdnem tíz évvel később új korszak köszöntött be, mert a BMW Motorrad mérnökei az R 1200 GS-t vízhűtéses boxermotorral látták el, ami abszolút újdonságnak számított. A motor emellett egy félaktív futóművet kapott, ez a Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), amely új szintre emelte a motorkerékpár kezelhetőségét és a menetkényelmet.
A BMW Motorrad a rákövetkező években tovább dolgozott a GS mítoszon. A népszerű R 1250 GS egy továbbfejlesztett, kéthengeres boxermotort kapott: A BMW ShiftCam változtatható vezérműtengely-vezérlésnek köszönhetően minden motorfordulatszám-tartományban nagyobb erőt fejt ki és még szuverénebbé teszi a GS-t. De a középkategóriás F 750 GS és F 850 GS modelleket is folyamatosan fejlesztik, így a nagyobb hengerűrtartalom és a módosított váz révén még nagyobb motorozási élményt nyújtanak.
3 év gond nélkül.
Motorozz tovább és tovább és tovább! Adunk neked egy évet ajándékba!
A BMW Motorrad új motorkerékpárokra már 3 év jótállást biztosít.
Éld át a GS-közösség jelentette kalandokat!
Indulj izgalmas GS-kalandokra új, „Adventures of a Lifetime“ sorozatunkkal!