A BMW R nineT Urban G/S „ 40 Years GS” változatban.

Legendás dizájn

A fekete-sárga „40 Years GS“ dizájn a BMW Motorrad első, immár legendás túraendúrói előtt tiszteleg. Mindenekelőtt az R 100 GS előtt. A markáns hangsúlyok egyértelműen a „Bumblebee” becenéven emlegetett motorkerékpárra emlékeztetnek. A mai R nineT Urban G/S „40 Years GS“ esetében a mart alumínium Option 719 hengerfejburkolat és a sárga markolatvédő bizonyítják a részletekre való odafigyelést. A motor megjelenését a terepgumiabroncs és a megemelt Scrambler-kipufogó teszi teljessé. Vizuálisan pedig a GS-történelem eseménydús 40 évére emlékeztetnek.

A „40 Years GS“ főbb jellemzői

Az R nineT Urban G/S összetéveszthetetlen dizájnja és a „Bumblebee“ legendás stílusa: egyedi megjelenés, tele történetekkel és sikerekkel.

+ További információk
1200 cc felirat a tankon
Az1200 cc feliratot látjuk az R nineT Urban G/S tankján.
Fekete- sárga ülés GS-felirattal
Az R nineT Urban G/S sárga kézvédőit látjuk.
Sárga markolatvédő
Itt az R nineT Urban G/S hengerfejburkolatát látjuk.
Option 719 hengerfejburkolat
Itt az R nineT Urban G/S hengerfejburkolatát látjuk.
Szélvédő GS-logóval
Az R nineT Urban G/S szélvédőjét és a GS-logót látjuk.
„40 years GS” logó a tankon
A „40 years GS” logót látjuk az R nineT Urban G/S tankján.
Arany felnik
Az R nineT Urban G/S arany felnijeit látjuk.
Kipufogó
Az R nineT Urban G/S megemelt kipufogóját látjuk.

Az R nineT Urban G/S – lenyűgöző alap

Az R nineT Urban G/S – lenyűgöző alap

Az R nineT Urban G/S izgalomba hoz. Összetéveszthetetlen megjelenése, a modern boxermotor, a geometria és a kiegyensúlyozott menettulajdonságok színtiszta motorozási élményt ígérnek. A számos testreszabási lehetőségnek köszönhetően pedig teljesen saját képedre formálhatod. Így a motorodat ugyanolyan magabiztosan vezetheted a városban, mint a spontán kitérők alatt bejárt kavicsos terepen és földúton. A neve mindent elmond: R nineT Urban G/S.

+ További információk

40 év hajtóerő a kalandokhoz

Az R nineT Urban G/S vizuális ihletője: a GS szinte mindenütt jelen volt a világon az elmúlt 40 évben. Afrikától Közép-Ázsiáig: Egy motorkerékpár, amely minden terepen és úton megállja a helyét – erőteljesen halad előre és bátran szembeszáll az elemekkel. A GS az endurómotorok úttörője.

+ További információk
1980
piacra kerül az első GS modell, az R 80 G/S
6
GS generáció számos modellváltozattal
40
évnyi egyedülálló élmény a GS mítosszal
1,2
a mai napig több mint 1,2 millió GS modellt gyártottak

A GS már 40 éve a kaland és az ismeretlen iránti kíváncsiság megtestesítője, és egy olyan közösség középpontja, amely minden kilométerrel a #SpiritofGS élményt éli. Sikertörténete 1980-ban kezdődött az R 80 G/S-modellel: Gyorsan népszerűvé vált az utcák és terepek kihívásainak leküzdésére alkalmas motorkerékpárként.

+ További információk
A terepsportoktól az utcáig

1978-1980:

1978-ban a BMW Motorrad átütő sikert aratott az első GS elődjével: A GS 80 a nemzetközi Six Days enduró versenyen két aranyérmet nyert. A modellt a gyár saját fejlesztőcsapata (köztük a magyar Peres Lászlóval) fejlesztette ki hivatalos megrendelés nélkül. A siker a mérnököket és a szerelőket igazolta: a motorkerékpár igazi motorozási élményt nyújtott mind terepen, mind pedig az utakon, és 1980-ban egy enyhén módosított változatban BMW R 80 G/S néven került a piacra.

Kezdődik a diadalmenet

1980-1987:

A GS „személyében” a BMW Motorrad sikeresen létrehozta a terepek és aszfaltozott utak tökéletes szintézisét: Úttípustól függetlenül a motoros minden helyzetben irányítása alatt tartja a gépét, miközben még a hosszú utakon is maximális kényelmet élvezhet. Az egyik legfontosabb eleme a motoron világszerte elsőként alkalmazott Monolever, azaz egykaros lengőkar, ami csökkenti a tömeget és gyors hátsókerék-cserét tesz lehetővé. Az R 80 G/S modellel a BMW Motorrad megalapította a nagy és kényelmes túraenduro kategóriát – és ezt a mai napig uralja.

A GS belehúz: nagyobb hengerűrtartalom, nagyobb teljesítmény

1987-1996:

Az új csúcsmodell, az R 100 GS, a nagy hengerűrtartalmat képviseli, és ő lesz a leghatékonyabb és leggyorsabb enduro a piacon. A hátsó keréken a Paralever dupla csuklós lengőkar könnyű kezelhetőséget biztosít mind terepen, mind pedig közúton. Megkülönböztető jelei a fekete-sárga festés és a „Bumblebee" (dongó) becenév. A szín ma is nagy jelentőségű a rajongók számára és ebben az évben az „40 Years GS" különkiadást díszíti.

Az endurotörténelem új fejezete

1994-2003:

A GS az ikonná válás útjára lépett, de mégis állandó változás jellemzi: 1994-ben megjelent az R 1100 GS, az első négyszelepes boxermotorral készült enduro. Könnyen kezelhető terepen és a legjobb tulajdonságokat kínálja a hosszú túrákhoz. 1999-ben az R 1150 GS lép a nyomdokaiba. A túramotor-jellemzőket szisztematikusan továbbfejlesztették és 2002-ben az R 1150 GS Adventure-rel még inkább a hosszú utakat kedvelők igényeihez igazították – megszületett az Adventure sorozat.

Egy hengertől a két hengerig

2000-2008:

A nagyon népszerű és a kezdő motorosok körében különösen közkedvelt „Funduro" modellek, azaz az F 650 és az F 650 ST, az új évezred elején átdolgozott motorkoncepcióval jelennek meg. Az új, vízhűtéses egyhengeres egységnek köszönhetően az F 650 GS és az F 650 GS Dakar motorosai nemcsak elegendő motorerőt kapnak a hétköznapokhoz, de a jellegzetes enduro érzést is átélhetik. 2008-ban a két teljesen új fejlesztésű F 650 GS és F 800 GS enduromodellt folyadékhűtéses kéthengeres soros motorral szerelték fel. Ez a középkategóriában is új kalandot jelent.

A léghűtéses motortól a vízhűtéses boxermotorig

2004-2017:

2004-ben a BMW Motorrad átdolgozta az R 1200 GS-t. Nagyobb lett a hengerűrtartalma, a teljesítménye és a nyomaték, amitől minden terepen még dinamikusabb lett, miközben tömege 30 kilogrammal csökkent. Majdnem tíz évvel később új korszak köszöntött be, mert a BMW Motorrad mérnökei az R 1200 GS-t vízhűtéses boxermotorral látták el, ami abszolút újdonságnak számított. A motor emellett egy félaktív futóművet kapott, ez a Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), amely új szintre emelte a motorkerékpár kezelhetőségét és a menetkényelmet.

A GS még erősebb lesz

A BMW Motorrad a rákövetkező években tovább dolgozott a GS mítoszon. A népszerű R 1250 GS egy továbbfejlesztett, kéthengeres boxermotort kapott: A BMW ShiftCam változtatható vezérműtengely-vezérlésnek köszönhetően minden motorfordulatszám-tartományban nagyobb erőt fejt ki és még szuverénebbé teszi a GS-t. De a középkategóriás F 750 GS és F 850 GS modelleket is folyamatosan fejlesztik, így a nagyobb hengerűrtartalom és a módosított váz révén még nagyobb motorozási élményt nyújtanak.

3 év gond nélkül.

Motorozz tovább és tovább és tovább! Adunk neked egy évet ajándékba!

A BMW Motorrad új motorkerékpárokra már 3 év jótállást biztosít.

Részletek

#SpiritOfGS

A #SpiritofGS 40 éve kovácsolja össze a motorosokat - a közösség az egész világon jelen van. Csak úgy nekivágni, új kalandokat átélni és felfedezni az ismeretlent – együtt új történelmet írunk. Új élményeidhez meríts inspirációt a GS-közösségből! Tapasztald meg, mit jelent a #SpiritofGS.

+ További információk

Éld át a GS-közösség jelentette kalandokat!

Indulj izgalmas GS-kalandokra új, „Adventures of a Lifetime“ sorozatunkkal!

+ További információk

A #SpiritofGS-ről részletesebben

spinner