A BMW M 1000 RR 50 Years M
1972. május 24. A BMW Motorsport GmbH és a mai BMW M GmbH megkezdi tevékenységét. Az egyértelműen meghatározott cél az akkori viszonyok tükrében forradalmi: A BMW összes versenytevékenységét egységes, professzionális struktúrában egyesíteni. A motorsport sokrétű kihívásaival a jármű- és motorépítés hajtóerejévé válik. A markáns ismertetőjel az ikonikus BMW Motorsport embléma, amely három színben – kék, piros és lila – pompázik.
Az M RR 50 Years M: „Csaknem 100 éves motorversenyzői szellem és 50 éves motorsport-történelem ötvöződik egyetlen exkluzív motorban.”
”Astrid Neudecker,
Termékmenedzser
A BMW M világszerte 50 éve képviseli a teljesítmény iránti vágyat és a szenvedélyt, a versenyzési technikát és a versenysikereket, valamint a tökéletességet és a csúcsteljesítményt autóknál és motorkerékpároknál egyaránt. Ez a „történelmi DNS” jelenik meg az M RR 50 Years M modellnél. Rendkívüli génjeivel mindenkit megszólít, aki különösen magas követelményeket támaszt a teljesítménnyel, az exkluzivitással és az egyediséggel szemben.
Az M modell első pillantásra
Born on the Racetrack
Az M RR 50 Years M alapfelszereltségének részei az M Competition csomag M Carbon és mart alkatrészekkel, az M Endurance lánc, az eloxált alumíniumból készült hátsó lengőkar, az Utas csomag és az M GPS köridőmérő aktiváló kódja.
Nem csupán szimbólum
Nem csupán szimbólum
Kék a BMW-hez, piros a Motorsporthoz és sötétkék a kettő egyedülálló kombinációjához: Az egységes megjelenés már 1972-ben forradalminak számított. 1978-ban jelent meg az M betűhöz döntött három színes csíkkal kiegészült logó, kiemelve a sebességet és a dinamizmust. A fejlesztés Giorgio Giugiaro (Italdesign) nevéhez fűződik. És a mai napig semmit sem veszített kisugárzásából.
Verseny DNS a legapróbb részletekig bemutatva
Verseny DNS a legapróbb részletekig bemutatva
Az M RR 50 Years M még a pályán kívül is a kompromisszumok nélküli teljesítményre összpontosít: hiszen az M borítással, a felfogató pontokkal felvértezett Sport szerelőállvánnyal és a motorosszőnyeggel az M RR minden versenypályára és az újabb sikerekre is elő van készítve.
„Minden cég olyan, mint egy ember. Ha karbantartja magát, jó formában marad, lelkes és jó teljesítményre képes.”
”Robert A. Lutz
A BMW AG értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja, 1972
Az M Motorsport történelmének ikonjai

Aktív teljesítménykoncepció
1973-ban a BMW 3.0 CSL az első olyan versenyautóként indult a túraautók Európa-bajnokságán, amely az M logó színeit viselte . Színeket, amelyek az egész csapat megjelenését tükrözték, és ezzel kiemelték az utánozhatatlan csapatszellemet. A CSL a Coupé Sport Leichtbau (Leichtbau = könnyű szerkezet) rövidítése. És nem ok nélkül: közel 200 kg tömeget sikerült megspórolni a kompromisszumok nélküli járműátalakítással.
1976-ban a Production-TT-ben Helmut Dähne és Hans Otto Butenuth autózta a leggyorsabb időt a legendás Senior Tourist Trophyn, az 1000 köbcentiméteres lökettérfogatig terjedő géposztályban, a Man-szigeten. Ez a verseny is rengeteg előkészülettel járt: Az R 90 S-t a versenysportra optimalizálták, és egy új, kiemelkedő minőségű idommal sikerült tovább javítani rajta. RR és M RR modelljeink az elmúlt években is újra és újra formálták a TT-t.

Magával ragadó lelkesedés
1978-ban a BMW M1 szupersportkocsi elindult az M1 Procar szériában. A járművön – a csíkok mellett – első alkalommal vált láthatóvá az M logó is. Ez egy következetes stílusjegy, hiszen az M1 máig lenyűgöző karosszériakialakítása is Giorgio Guigiarótól származik. Az országúti változat akkoriban nemcsak megjelenése miatt keltett szenzációt, hanem azért is, mert „Németország leggyorsabb sportautója” volt.
1985-ben újfent az M színek álltak a dobogó legfelső fokán: A belga Gaston Rahier sorozatban másodszor nyerte meg a Párizs–Dakar ralit GS 1000-es gyári járművét irányítva. Az előző években – 1981-ben és 1983-ban – Hubert Auriol már sikeresen versenyzett BMW-jével. A kék, a piros és a lila szín még a világ ritkán lakott vidékein is a teljesítmény, a csapatszellem és a motorsportban elért győzelmek szimbóluma.