„ 

A kuplung és a sebességváltó működtetésének automatizálása teljesen új vezetési élményt nyújt.

Több öröm a tehermentesítés révén

Az automatizált váltóasszisztens okos funkcionális kialakításával tűnik ki, amelynek keretében két elektromechanikus beavatkozó automatizálja a hagyományos hatsebességes váltó csatolását és kapcsolását. A kuplung kézi működtetésére való kézikarra már nincs szükség, így az elindulás, a megállás és a manőverezés gyerekjátékká válik. Ezenkívül a gördülékeny, a fordulatszámnak és a terhelésnek megfelelő kapcsolási folyamatok és az ebből adódó precíz fokozatváltások miatt az ASA rendszerrel egyre nagyobb jelentőséget kap a tényleges vezetés. Az ASA emellett még közvetlenebb kapcsolatot teremt az erős boxermotorral, mivel a precíz tengelykapcsoló működtetésének köszönhetően a gázkaron és a váltókaron keresztül még könnyebbé válik a vezetési élmény kontrollálása.

+ További információk

„M“ kapcsolási üzemmód

Az „M” kapcsolási üzemmódban a fokozatváltások az eddigiekhez hasonlóan a váltókarral végezhetők. Így a vezető dönti el, hogy mikor akar sebességet váltani. Ha a fordulatszám a kívánt célfokozat maximális, ill. minimális fordulatszáma által meghatározott tartományon belül van, akkor a sebességváltási folyamat közvetlenül megtörténik. Ha a fordulatszám a sebességfokozattól függő minimális fordulatszám alá csökken, akkor a rendszer a kézi vezetési üzemmódban is automatikusan visszavált. Ez megakadályozza a motor lefulladását.

„D“ kapcsolási üzemmód

Az automatizált váltóasszisztens a „D” kapcsolási üzemmódban mutatja meg igazán a képességeit. A vonóerő finom megszakításával tökéletesen kivitelezett automatizált fokozatváltások a motorkerékpár hatékony gyorsítását eredményezik, és hozzájárulnak a fokozott menetstabilitáshoz. Így a magasabb sebességfokozatba váltáskor a hagyományos manuális váltóknál gyakori váltási rántás és ezáltal a vezető és az utas sisakja összekoccanásának kockázata a legmesszemenőbbekig megszűnik. Az erős boxermotornak köszönhetően az elindulás terepen és emelkedőkön szinte játszi könnyedséggel lehetséges, a jármű jobb uralása mellett. A dinamikus vezetési üzemmódban a vezetési élmény fogalma még nagyobb jelentőséget kap.

Éld meg az ASA előnyeit – ezekkel a modellekkel

Egy minden terepre alkalmas rendszer

Legyen szó alpesi hágókról, országútról vagy offroad kalandról: Az ASA új fejezetet nyit a motorozásban: automatizált, intuitív, mindig biztosítja a kontrollt – ráadásul minden szegmensben.

R 1300 GS

Meghökkentően könnyű és maximálisan variálható: a nagy Adventure motorok csúcsmodellje. Let’s set the pace together.

R 1300 GS Adventure

Ilyen kényelmesen még soha nem indultál kalandozni: 30 literes hatótávolság, automatizált váltóasszisztens, optimalizált ergonómia és számos más funkció teszi ezt lehetővé.

R 1300 R

Rendkívül fürge és hihetetlenül sokoldalú: Ez a dinamikus roadster a legjobb boxerélményt nyújtja az úton, és mindig készen áll rá, hogy egymás után vedd vele a kanyarokat.

R 1300 RT

Túraélményre gyártva: A BMW R 1300 RT a Te motorod a legjobb hosszú távú motorozási élményhez. Kiemelkedő felszereltségének hála minden helyzetet tökéletesen uralhatsz.

R 1300 RS

Teli kiemelkedő műszaki jellemzőkkel: a hosszú utakra készült sportolónk. Nagy boxererejének köszönhetően készen áll a maratonra és az itt-ott előforduló gyors sprintekre.

Nyugodt vezetés a legteljesebb kontrollal

Összességében a visszaváltás nagyon harmonikus annak érdekében, hogy minimalizálja a futómű nyugtalanságait. A különböző vezetési üzemmódok lehetővé teszik a tökéletes váltási viselkedést, és az adaptív sebességszabályozóval vagy a frontális ütközésre figyelmeztető rendszerrel együtt már ma megélhetővé teszik a motorozás jövőjét. Ezenkívül az automatizált váltóasszisztenssel a vezetés sokkal nyugodtabb és intenzívebben megtapasztalható, mivel kevesebb koncentrációra van szükség a tengelykapcsolókar és a forgatható gázmarkolat működtetéséhez anélkül, hogy elveszne a menethelyzet feletti kontroll.

+ További információk

Elektromechanikus beavatkozók a kuplunghoz és a kapcsoláshoz, átgondolt elektronikus vezérléssel kombinálva.

 ”

Transmission Control Unit

Transmission Control Unit

Két elektronikusan vezérelt elektromechanikus beavatkozó működteti a kuplungot és a kapcsolást, ami lehetővé teszi az egyszerű elindulást és az automatizált sebességváltási folyamatokat. A vezető váltási szándéka a váltókar érzékelőjén keresztül jut el a vezérléshez, előbbit a hagyományos, lábbal működtetett váltókar működteti. Kiegészítő érzékelők továbbítják a sebességváltó bemeneti tengelyének fordulatszámát és a kuplung helyzetét. Ezek az értékek eljutnak a motorvezérléssel szorosan hálózatba kötött TCU (Transmission Control Unit) vezérlőegységhez a kuplung, a váltóműködtetés és az állapotvezérlés modellezése és szabályozása céljából. A kuplungot egy elektromechanikus beavatkozó működteti egy olyan hidraulikarendszerrel kombinálva, amelyben a tengelykapcsoló adó- és vevőhengerei közvetlen hidraulikus összeköttetésben vannak egymással. A beavatkozó szabályozza a kuplung szükséges csúszását, a sebességváltási folyamat során zárja, megálláskor pedig nyitja a kuplungot.

+ További információk

Az automatizált váltóasszisztens (ASA) előnyeinek áttekintése

  • A vezető teljesen mentesül a tengelykapcsoló működtetése alól.
  • A dinamikus és kényelmes sebességváltási folyamatok tovább fokozzák a motorozás élményét.
  • Választani lehet az automatizált és a kézi sebességváltási folyamatok között.
  • A váltási viselkedés automatikusan igazodik a vezető dinamika iránti igényéhez a D automatizált üzemmódban.
  • A motor kedvezőtlen sebességváltási folyamatok miatti esetleges lefulladása ki van zárva.
+ További információk

BMW motorkerékpárok integrált automatizált váltóasszisztenssel

spinner