A BMW S 1000 RR.

A CSAK SZUPERLATÍVUSZOKKAL KIFEJEZHETŐ SUPERBIKE.

Mindig a lehetőségek határán, és az ideális ívet keresve egy 152 kW (207 LE) teljesítményű motoron. Féktelen erő repíti előre az RR-t – 113 Nm maximális forgatónyomaték 11 000 ford./perc fordulatszámnál és legalább 100 Nm-es nyomatékgörbe az 5500−14 500 [ford./perc] fordulatszám-tartományban. Tíz évvel azután, hogy az RR első generációja meghódította a motorosvilágot, most bemutatjuk a következő teljesítményszintet. Az RR majdnem minden alkatrészét átdolgoztuk – az elejétől a hátuljáig. Az eredmény: kisebb súly és érezhetően jobb teljesítményparaméterek. Készen állsz a pole pozíció megkaparintására és a győzelemre? Az RR csak Rád vár.

AZ RR DIZÁJNJA

Válassz magadnak színt!

Három különböző szín emeli ki az RR motorod végtelen sportosságát. Választhatsz az ezüst, az új fekete és a fehér/kék/piros fényezés közül.

Fehér/kék/piros (Light white/Racing blue metallic/Racing red)

A versenyhagyomány kötelez. A Motorsport fényezéssel már messziről jelzed másoknak: itt érkezik a sportosság, agilitás és dinamika valódi megtestesítője!

Ezüst (Hockenheim silver metallic)

A név program: a Hockenheim silver mettalic színnel a világ körpályái rajongójának és az ideális ívek vadászának ismered be magad.

Fekete (Blackstorm metallic)

Sportos és impulzív. A fekete kihangsúlyozza a motor erőteljes megjelenését.

Akár 5 év gond nélkül.

Motorozz tovább és tovább és tovább!  

A BMW Motorrad új motorkerékpárokra már 3 év jótállást biztosít, amely további 1 vagy 2 évvel meghosszabbítható.

Részletek

A pole pozícióra tervezve.

Aki rápillant, azonnal rájöhen: itt látható a motorrá lett csúcsteljesítmény. Az RR minden alkatrészét úgy terveztük, hogy a legtöbbet hozzuk ki a motorból. Már a váz elrendezése és az új váz-technológia is könnyebbé és még precízebbé varázsolta az RR-t. Ez kiegészül az ergonómiailag tökéletesített üléspozícióval, amely a módosított váz- és burkolattervezésnek köszönhetően a párját ritkítja. Az alapfelszereltséghez tartozó LED-fényszórók abszolút dinamikus és markáns külsőt kölcsönöznek a motornak. Az első irányjelzőt a burkolatból a visszapillantó tükörbe helyeztük át, ami nemcsak esztétikus megoldás, de jobb láthatóságot is biztosít. Hátulnézetből az RR dizájn és funkcionalitás terén dominál: „All-in-one” (minden egyben), hangzik a mottónk. A rendszámtáblatartóhoz a rendszám-megvilágítás mellett LED-irányjelző, hátsó helyzetjelző lámpa és féklámpa is tartozik.

+ További információk

Felkészülve a versenypályára.

Ha csúcsteljesítményről van szó, az RR tökéletes partner számodra. És nemcsak a közúton, hanem a versenypályán is. Mindössze pár kézmozdulat, és már le is szerelted a visszapillantó tükröt és a rendszámtáblatartó egységet, ezáltal motorodból versenymotort faragva.

Az opcionálisan rendelhető M csomag az RR-ed pompás versenygéppé varázsolja. A motor súlya ismét csökken, ezúttal 3,5 kg-mal 193,5 kg-ra. A Motorsport fényezésen, az M karbonkerekeken, az M akkumulátoron és az M ülésen kívül a konfigurlható Race Pro 1-3 menetprogramokat és elektronikus segédrendszereket (pl. DTC +/-Shift, ABS-beállítások, motor mapping, egykerekezés-gátló) is tartalmazó Pro menetprogramokhoz is hozzájutsz.

+ További információk

NÉGYHENGERES SOROS MOTOR

152
kW (207 LE), 13 500 ford./percnél
100
Nm (min.), 5500−14 500 ford./perc
193,5
kg DIN önsúly, M csomaggal mérve
14600
ford./perc maximális fordulatszám
Víz-/olajhűtéses, négyütemű, négyhengeres soros motor

Négy henger, páratlan teljesítmény.

Négy henger, páratlan teljesítmény.

A teljesen új fejlesztésű négyhengeres motorblokk az új RR lelke. Nemcsak a csúcsteljesítményt növeltük 152 kW (207 LE) értékre (13 500 ford./perc fordulatszámon), hanem a forgatónyomatékot is optimalizáltuk. Az új BMW ShiftCam technológia a szelepnyitási időt és a szeleplöketet úgy választja meg, hogy már az alsó és középső fordulatszám-tartományokban is egyértelműen nagyobb forgatónyomaték és teljesítmény realizálható.

Emellett számos további alkatrészt módosítottunk a súly, az építési tér és a dizájn további optimalizálásához. Ide sorolandók többek között az új vezérlési koncepció, a fúrt üregű titán szívószelepek és a megújított többtárcsás nedves tengelykapcsoló (Anti-Hopping) öngerjesztéssel (−20 N). A motor 4 kg-mal könnyebb és keskenyebb lett, így a kezelhetősége és az ergonómiai tulajdonságai is javultak. Ezt már az első próbánál észre fogod venni..

+ További információk

AZ RR LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

AZ RR LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

Hátsó egység
Rear of the new BMW RR
Dynamic Damping Control (DDC), új generáció.
BMW RR new DDC (Dynamic Damping Control)
6,5” TFT-kijelző.
BMW RR 6.5" TFT display
Multicontrol.
BMW RR multi-control on the handlebar
M carbonkerekek.
M carbon wheel of the new BMW RR
LED lámpa.
Detail view of the BMW RR headlights
M ülés.
M sport seat of the new BMW RR
Új lengőkar.
BMW RR swing arm on the trussing in series production

A technológiai újdonságok áttekintése.

BMW ShiftCam technológia: az optimalizált forgatónyomaték és a csúcs-végteljesítmény kombinációja.

Már az első gyorsításnál azonnal észrevehető: ez a motor már az alsó és középső fordulatszám-tartományokban is kitűnik kimagasló teljesítményével. Ez mindenekelőtt a BMW ShiftCam technológiának tulajdonítható. Egy kapcsolótengellyel a szívószelepek tetszés szerint vezérelhetők. A fordulatszámtól függően a szelepnyitási idő és a szeleplöket ily módon beállítható, és a legjobb teljesítményt biztosítják Neked és RR-ednek.

ABS és ABS Pro: a maximális stabilitástól a lehető legjobb teljesítményig.

Az RR az ABS és ABS Pro funkcióval rendelkezik, a Rain, Road, Dynamic Race vagy Race Pro-1-3 menetprogramtól függően. Ezáltal eldöntheted, hogy motoroddal a maximális stabilitásra vagy a lehető legjobb teljesítményre törekszel-e.

Pro váltóasszisztens: milliszekundumok alatti váltás a maximális stabilitás és teljesítmény jegyében.

Legyen szó országútról vagy versenypályáról: ez a funkció nélkülözhetetlen. Hiszen a „blipper” funkcióval ellátott sorozatgyártású Pro váltóasszisztens révén a kuplung  működtetése  nélkül kapcsolhatsz fel, ill. le, így teljes mértékben az útra koncentrálhatsz. Ezzel egyidejűleg a terhelésváltásból adódó, a vázra és a hátsó kerékre gyakorolt hatások minimálisra csökkentek. Az eredmény: nagyobb sebesség és stabilitás, még jobb teljesítmény és jobb motorozási élmény.

 

A teljesen új fejlesztésű Dynamic Damping Control (DDC): mindenkor tökéletes csillapítás, országúton és versenypályán egyaránt.

Az RR opcionálisan a DDC következő generációjával van felszerelve. Az elektronikus szelepet most a mechanikai szelep mellett helyeztük el. Ezzel a megkerülő ággal szükség esetén 10 ms-on belül csökkenthető, ill. növelhető a csillapítás mértéke. Az országúton vagy a versenypályán így mindenkor élvezheted motorod optimális csillapítását. A rugóalap beállítása manuálisan történik.

Lámpadizájn: LED, látható, dinamikus, markáns.

A széria LED-fényszórók új, összetéveszthetetlen sportos-markáns külsőt kölcsönöznek RR-ednek. Ez nemcsak az első fényszóróra − amely az új RR-nél a burkolatból a visszapillantóba lett áthelyezve − érvényes, hanem a hátsóra is, ahol az irányjelző, a féklámpa és a helyzetjelző egy egységet alkot.

6,5 hüvelykes TFT-kijelző: minden funkció áttekinthető és kontrollálható.

A superbike szegmens fokmérője: az RR TFT-kijelzője. A 6,5 hüvelykes kijelző kellő áttekintést biztosít. Választhatod a legfontosabb információkra korlátozott Pure-Ride képernyőt, illetve a három Core-Ride képernyő egyikét, amely tartalmazza a további fontos információkat. A multi-controllerrel minden funkció kényelmesen elérhető: gördítsd le egyszerűen a 6,5 hüvelykes TFT-kijelző menüjét, és használd a sokoldalú funkciókat és beállításokat anélkül, hogy kezedet levennéd a kormányról. Ez teljes kontrollt biztosít számodra.

Ergonómia: nagyobb kényelem, alátámasztás és mozgásszabadság.

A 197 kg tömegű új RR nemcsak érezhetően könnyebb lett, hanem tökéletes ergonómiai tulajdonságok is jellemzik. Módosításokat hajtottunk végre a vázon, a tankon, az ülésen, a hátsó részen és a lábtartókon, ezáltal jobb alátámasztást, nagyobb mozgásszabadságot, több visszajelzést és hatékonyabb térdzárást tettünk lehetővé számodra.

A felül mart lábtartók és az új kormányergonómia, valamint az M ülés egymásra gyakorolt hatása most a még hatékonyabb visszajelzés mellett kevésbé fárasztó motorozást kínál számodra, jobban tudsz koncentrálni, és jobb köridőket tudsz elérni.

Rugóstag és lengőkar: teljesítmény, érzékenység és állíthatóság − minden a Te személyes sikeredet szolgálja.

Az új RR-t alumíniumból készült alsó lengőkarral szereltük fel. A motor a versenysport területéről már ismert erőelosztást és kisebb vázreakciót kínál a gyorsítás során. Ezáltal kíméli az abroncsokat. Az új RR sorozatgyártású rugóstagja most messzebb helyezkedik el a motortól, következésképpen kisebb hőhatás éri. Egy nagyobb méretű csillapítódugattyút is beszereltünk. Az eredmény: állandó csillapítási értékek minden menethelyzetben.

 

Szériaülés és extra ülés: mindig a nyeregre rögzítve.

Már a szériaülésnél azonnal észrevehető: a tökéletes visszajelzés kiemelt figyelmet kapott. Ez a mozgásszabadság mellett a motorral való optimális kapcsolatot is lehetővé teszi. A szériaülés magassága 824 mm, a terpeszívhossz pedig 1829 mm.

Az új RR-hez a szériaülésen kívül opcionális M ülés is rendelhető. A csúszásmentes huzatnak és a keményebb habbevonatnak köszönhetően erőt lehet megtakarítani a gyorsítás vagy a nagyobb mértékű lassítás során, és a motort is nagyobb stabilitás jellemzi. Az M ülés az M csomag része. Egyedi tartozékként három ülésmagassággal (814 mm, 824 mm és 849 mm) kapható.

Rendszámtáblatartó: minden egyben és nagyon egyszerűen leszerelhető.

Ilyen gyorsan átalakíthatod országúti RR motorodat versenymotorrá: a rendszámtáblatartó egységen került elhelyezésre a LED-irányjelzőbe épített hátsó helyzetjelző és a rendszámtáblát megvilágító lámpa. Ennek az a nagy előnye, hogy mindössze pár kézmozdulattal le lehet szerelni a rendszámtáblatartót és a világítást, és így rekord idő alatt készen állsz a versenypályán.

 

4 standard menetprogram / Race Pro 1-3 menetprogram: egy beállítás.

Az RR modellnél a következő négy standard menetprogram áll rendelkezésre: RAIN, ROAD, DYNAMIC és RACE. Mind a négy program tökéletesen illeszkedik a motoros igényeihez, és kívánság szerint jobb teljesítményt, illetve nagyobb stabilitást és biztonságot szavatolnak. Az extrának számító Pro menetprogramot mindenekelőtt a pályamotorosok használják ki. A benne foglalt RACE Pro 1, RACE Pro 2 és RACE Pro 3 menetprogramokban egyedileg testre szabható a gázreakció, a motorfék, a DTC, az egykerekezésgátló, az ABS és az ABS Pro, így minden versenypályán a legjobb teljesítményre lehetsz képes.

 

A csúcsteljesítmény jegyében létrehozott technológia minden menethelyzetben.

Az RR az úttartás technikai csodája: a négy standard menetprogram − RAIN, ROAD, DYNAMIC és RACE − számos motorozási stílust fed le a legkülönbözőbb feltételek mellett. Az egyedi felszereltséghez tartozó Pro menetprogramok révén megnyílik számodra a versenypályák világa és három további menetprogram RACE PRO 1-3, Launch-Control, boxutca-szabályzó, HSC Pro (Hill Start Control Pro) és DBC (Dynamic Brake Control) funkciókkal. A multi-controller segítségével konfigurálhatod a 6,5 hüvelykes, színes TFT-kijelzőt a következő beállításra: gázreakció és motorkarakterisztika, motorfék, DTC és egykerekezésgátlól, ABS és DDC (Dynamic Damping Control). A gombbal menet közben elvégezheted a beállításokat a DTC +/- Shift kombinációval. A legújabb hattengelyes érzékelőnek és a nyomaték-elővezérlésnek köszönhetően a RTC-támogatás különösen finoman és hatékonyan szabályoz. A fokozattól, a sebességtől és a bedöntött helyzettől függően történik beavatkozás.

A következő generációs DTC hatékonyabb, teljesítőképesebb és biztonságosabb menetstabilizálót ezáltal még nagyobb húzóerőt garantál.

With the next-generation DTC, you get more efficient, powerful and safer traction control and thus even more forward momentum.

+ További információk

Nagyobb stabilitás és hatékonyabb erőleadás

Nagyobb stabilitás és hatékonyabb erőleadás

Az új RR mint az országutakon engedélyezett szériasuperbike egy olyan alumíniumból készült alsó lengőkarral rendelkezik, amelyet eddig csak a versenysport területéről ismertünk. A 0,3 kg-os súlycsökkentés jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget, és lényegesen kisebb mértékű vázreakció tapasztalható a gyorsítás során. Továbbá a húzó- és nyomófokozatában, valamint csillapításában állítható rugóstag messzebb helyezkedik el a motortól, következésképpen kisebb hőhatás éri. Ez jelentős előnnyel jár a lengéscsillapítóra nézve. A rugóstag áttételének módosításával (1,9:1-ről 1,65:1-re) és a nagyobb csillapítódugattyúk révén kisebb rugóállandó választására nyílt lehetőség. A minimálisra csökkentett súrlódás növeli a kényelmet és a teljesítményt, mivel az erő a rugóstagban gyorsabban és pontosabban létrejön. Ezáltal a teljes rendszer lényegesen jobban kíméli az abroncsokat.

+ További információk

Tökéletes csillapítás minden útszakaszon.

Tökéletes csillapítás minden útszakaszon.

A Dynamic Damping Control (DDC) extrafelszereltségnél teljesen újjáfejlesztettük az elektronikus váz és a mechanikus csillapítási hányad alapvető elvét. Legyen szó országútról vagy versenypályáról, az elektronikus szelep a menetprogramtól és az alkalmazási céltól függően mindig maximális csillapítást biztosít. Az elektronikus szelepet most a mechanikai szelep mellett helyeztük el. Ezzel a megkerülő ággal szükség esetén 10 ms-on belül csökkenthető, ill. növelhető a csillapítás mértéke. Az alátét-készlet szükség esetén vázspecialisták segítségével beállítható.

Lineáris útérzékelővel a DDC-nél a villa is vezérelhető. A csillapítás itt átfogóan, valamint húzás- és nyomásszinten szabályozható. A rugóalap szükség esetén manuálisan módosítható.

+ További információk

ADATOK ÉS FELSZERELÉS

Az észrevehető teljesítmény.

Az RR nem ijed meg a kihívásoktól. Ezt nemcsak sportos külseje, hanem a benne rejlő technológia is bizonyítja.

ADATOK ÉS FELSZERELÉS

CSÁBÍTÓAN SPORTOS

ProRace motorkerékpáros ruha.

A ProRace motorosruha tökéletesen illeszkedik az RR-hez. Azzal a maximális mozgásszabadsággal és biztonsági funkciókkal, amelyekre szükséged van a versenysportban. Legyen a ProRace a Te egyedi, méretre készült versenyruhád, és tervezd meg a konfigurátorral.

Részletek

ERŐTELJESEBB FELLÉPÉS AZ ÚTON

TOVÁBBI MODELLEK

spinner