Megjegyzés: A motorkerékpárokat a jogszabályokban szereplő kötelező felszerelésekkel szállítjuk (pl.: sárga fényvisszaverők a villaszáron – Euro 4). A honlapon található képeken és videókban nem minden esetben láthatóak ezek a kötelező felszerelések.

A BMW S 1000 RR.

A CSAK SZUPERLATÍVUSZOKKAL KIFEJEZHETŐ SUPERBIKE.

Mindig a lehetőségek határán, és az ideális ívet keresve egy 152 kW (207 LE) teljesítményű motoron. Féktelen erő repíti előre az RR-t – 113 Nm maximális forgatónyomaték 11 000 ford./perc fordulatszámnál és legalább 100 Nm-es nyomatékgörbe az 5500−14 500 [ford./perc] fordulatszám-tartományban. Tíz évvel azután, hogy az RR első generációja meghódította a motorosvilágot, most bemutatjuk a következő teljesítményszintet. Az RR majdnem minden alkatrészét átdolgoztuk – az elejétől a hátuljáig. Az eredmény: kisebb súly és érezhetően jobb teljesítményparaméterek. Készen állsz a pole pozíció megkaparintására és a győzelemre? Az RR csak Rád vár.

AZ RR DIZÁJNJA

Válassz magadnak színt.

Alakítsd új RR-ed saját igényeid szerint: a Motorsport és a Racingred uni fényezés közül választhatsz.

Motorsport

Committed to the racing tradition. The Motorsport finish sends a clear signal far and wide: Here's a powerful machine full of sportiness, agility and dynamics.

Racing red

The flashy red finish says what everyone understands: This superbike has racing genes and is ready to face any opponent.

3 év gond nélkül.

Motorozz tovább és tovább és tovább! Adunk neked egy évet ajándékba.

A BMW Motorrad új motorkerékpárokra már 3 év jótállást biztosít.

Részletek

A pole pozícióra tervezve.

Aki rápillant, azonnal rájöhen: itt látható a motorrá lett csúcsteljesítmény. Az RR minden alkatrészét úgy terveztük, hogy a legtöbbet hozzuk ki a motorból. Már a váz elrendezése és az új váz-technológia is könnyebbé és még precízebbé varázsolta az RR-t. Ez kiegészül az ergonómiailag tökéletesített üléspozícióval, amely a módosított váz- és burkolattervezésnek köszönhetően a párját ritkítja. Az alapfelszereltséghez tartozó LED-fényszórók abszolút dinamikus és markáns külsőt kölcsönöznek a motornak. Az első irányjelzőt a burkolatból a visszapillantó tükörbe helyeztük át, ami nemcsak esztétikus megoldás, de jobb láthatóságot is biztosít. Hátulnézetből az RR dizájn és funkcionalitás terén dominál: „All-in-one” (minden egyben), hangzik a mottónk. A rendszámtáblatartóhoz a rendszám-megvilágítás mellett LED-irányjelző, hátsó helyzetjelző lámpa és féklámpa is tartozik.

+ További információk

Felkészülve a versenypályára.

Ha csúcsteljesítményről van szó, az RR tökéletes partner számodra. És nemcsak a közúton, hanem a versenypályán is. Mindössze pár kézmozdulat, és már le is szerelted a visszapillantó tükröt és a rendszámtáblatartó egységet, ezáltal motorodból versenymotort faragva.

Az opcionálisan rendelhető M csomag az RR-ed pompás versenygéppé varázsolja. A motor súlya ismét csökken, ezúttal 3,5 kg-mal 193,5 kg-ra. A Motorsport fényezésen, az M karbonkerekeken, az M akkumulátoron és az M ülésen kívül a konfigurlható Race Pro 1-3 menetprogramokat és elektronikus segédrendszereket (pl. DTC +/-Shift, ABS-beállítások, motor mapping, egykerekezés-gátló) is tartalmazó Pro menetprogramokhoz is hozzájutsz.

+ További információk

NÉGYHENGERES SOROS MOTOR

152
kW (207 LE), 13 500 ford./percnél
100
Nm (min.), 5500−14 500 ford./perc
193,5
kg DIN önsúly, M csomaggal mérve
152
ford./perc maximális fordulatszám
BMW Motorrad engine diagram of the RR

Négy henger, páratlan teljesítmény.

Négy henger, páratlan teljesítmény.

A teljesen új fejlesztésű négyhengeres motorblokk az új RR lelke. Nemcsak a csúcsteljesítményt növeltük 152 kW (207 LE) értékre (13 500 ford./perc fordulatszámon), hanem a forgatónyomatékot is optimalizáltuk. Az új BMW ShiftCam technológia a szelepnyitási időt és a szeleplöketet úgy választja meg, hogy már az alsó és középső fordulatszám-tartományokban is egyértelműen nagyobb forgatónyomaték és teljesítmény realizálható.

Emellett számos további alkatrészt módosítottunk a súly, az építési tér és a dizájn további optimalizálásához. Ide sorolandók többek között az új vezérlési koncepció, a fúrt üregű titán szívószelepek és a megújított többtárcsás nedves tengelykapcsoló (Anti-Hopping) öngerjesztéssel (−20 N). A motor 4 kg-mal könnyebb és keskenyebb lett, így a kezelhetősége és az ergonómiai tulajdonságai is javultak. Ezt már az első próbánál észre fogod venni..

+ További információk

AZ RR LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

AZ RR LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

A technológiai újdonságok áttekintése.
  • Már az első gyorsításnál azonnal észrevehető: ez a motor már az alsó és középső fordulatszám-tartományokban is kitűnik kimagasló teljesítményével. Ez mindenekelőtt a BMW ShiftCam technológiának tulajdonítható. Egy kapcsolótengellyel a szívószelepek tetszés szerint vezérelhetők. A fordulatszámtól függően a szelepnyitási idő és a szeleplöket ily módon beállítható, és a legjobb teljesítményt biztosítják Neked és RR-ednek.

  • Az RR az ABS és ABS Pro funkcióval rendelkezik, a Rain, Road, Dynamic Race vagy Race Pro-1-3 menetprogramtól függően. Ezáltal eldöntheted, hogy motoroddal a maximális stabilitásra vagy a lehető legjobb teljesítményre törekszel-e.

  • Legyen szó országútról vagy versenypályáról: ez a funkció nélkülözhetetlen. Hiszen a „blipper” funkcióval ellátott sorozatgyártású Pro váltóasszisztens révén a kuplung  működtetése  nélkül kapcsolhatsz fel, ill. le, így teljes mértékben az útra koncentrálhatsz. Ezzel egyidejűleg a terhelésváltásból adódó, a vázra és a hátsó kerékre gyakorolt hatások minimálisra csökkentek. Az eredmény: nagyobb sebesség és stabilitás, még jobb teljesítmény és jobb motorozási élmény.

  • Az RR opcionálisan a DDC következő generációjával van felszerelve. Az elektronikus szelepet most a mechanikai szelep mellett helyeztük el. Ezzel a megkerülő ággal szükség esetén 10 ms-on belül csökkenthető, ill. növelhető a csillapítás mértéke. Az országúton vagy a versenypályán így mindenkor élvezheted motorod optimális csillapítását. A rugóalap beállítása manuálisan történik.

  • A széria LED-fényszórók új, összetéveszthetetlen sportos-markáns külsőt kölcsönöznek RR-ednek. Ez nemcsak az első fényszóróra − amely az új RR-nél a burkolatból a visszapillantóba lett áthelyezve − érvényes, hanem a hátsóra is, ahol az irányjelző, a féklámpa és a helyzetjelző egy egységet alkot. 

  • A superbike szegmens fokmérője: az RR TFT-kijelzője. A 6,5 hüvelykes kijelző kellő áttekintést biztosít. Választhatod a legfontosabb információkra korlátozott Pure-Ride képernyőt, illetve a három Core-Ride képernyő egyikét, amely tartalmazza a további fontos információkat. A multi-controllerrel minden funkció kényelmesen elérhető: gördítsd le egyszerűen a 6,5 hüvelykes TFT-kijelző menüjét, és használd a sokoldalú funkciókat és beállításokat anélkül, hogy kezedet levennéd a kormányról. Ez teljes kontrollt biztosít számodra.

  • A 197 kg tömegű új RR nemcsak érezhetően könnyebb lett, hanem tökéletes ergonómiai tulajdonságok is jellemzik. Módosításokat hajtottunk végre a vázon, a tankon, az ülésen, a hátsó részen és a lábtartókon, ezáltal jobb alátámasztást, nagyobb mozgásszabadságot, több visszajelzést és hatékonyabb térdzárást tettünk lehetővé számodra.

    A felül mart lábtartók és az új kormányergonómia, valamint az M ülés egymásra gyakorolt hatása most a még hatékonyabb visszajelzés mellett kevésbé fárasztó motorozást kínál számodra, jobban tudsz koncentrálni, és jobb köridőket tudsz elérni.

  • Az új RR-t alumíniumból készült alsó lengőkarral szereltük fel. A motor a versenysport területéről már ismert erőelosztást és kisebb vázreakciót kínál a gyorsítás során. Ezáltal kíméli az abroncsokat. Az új RR sorozatgyártású rugóstagja most messzebb helyezkedik el a motortól, következésképpen kisebb hőhatás éri. Egy nagyobb méretű csillapítódugattyút is beszereltünk. Az eredmény: állandó csillapítási értékek minden menethelyzetben.

  • Már a szériaülésnél azonnal észrevehető: a tökéletes visszajelzés kiemelt figyelmet kapott. Ez a mozgásszabadság mellett a motorral való optimális kapcsolatot is lehetővé teszi. A szériaülés magassága 824 mm, a terpeszívhossz pedig 1829 mm.

    Az új RR-hez a szériaülésen kívül opcionális M ülés is rendelhető. A csúszásmentes huzatnak és a keményebb habbevonatnak köszönhetően erőt lehet megtakarítani a gyorsítás vagy a nagyobb mértékű lassítás során, és a motort is nagyobb stabilitás jellemzi. Az M ülés az M csomag része. Egyedi tartozékként három ülésmagassággal (814 mm, 824 mm és 849 mm) kapható.

  • Ilyen gyorsan átalakíthatod országúti RR motorodat versenymotorrá: a rendszámtáblatartó egységen került elhelyezésre a LED-irányjelzőbe épített hátsó helyzetjelző és a rendszámtáblát megvilágító lámpa. Ennek az a nagy előnye, hogy mindössze pár kézmozdulattal le lehet szerelni a rendszámtáblatartót és a világítást, és így rekord idő alatt készen állsz a versenypályán.

  • Az RR modellnél a következő négy standard menetprogram áll rendelkezésre: RAIN, ROAD, DYNAMIC és RACE. Mind a négy program tökéletesen illeszkedik a motoros igényeihez, és kívánság szerint jobb teljesítményt, illetve nagyobb stabilitást és biztonságot szavatolnak. Az extrának számító Pro menetprogramot mindenekelőtt a pályamotorosok használják ki. A benne foglalt RACE Pro 1, RACE Pro 2 és RACE Pro 3 menetprogramokban egyedileg testre szabható a gázreakció, a motorfék, a DTC, az egykerekezésgátló, az ABS és az ABS Pro, így minden versenypályán a legjobb teljesítményre lehetsz képes.

A csúcsteljesítmény jegyében létrehozott technológia minden menethelyzetben.

Az RR az úttartás technikai csodája: a négy standard menetprogram − RAIN, ROAD, DYNAMIC és RACE − számos motorozási stílust fed le a legkülönbözőbb feltételek mellett. Az egyedi felszereltséghez tartozó Pro menetprogramok révén megnyílik számodra a versenypályák világa és három további menetprogram RACE PRO 1-3, Launch-Control, boxutca-szabályzó, HSC Pro (Hill Start Control Pro) és DBC (Dynamic Brake Control) funkciókkal. A multi-controller segítségével konfigurálhatod a 6,5 hüvelykes, színes TFT-kijelzőt a következő beállításra: gázreakció és motorkarakterisztika, motorfék, DTC és egykerekezésgátlól, ABS és DDC (Dynamic Damping Control). A gombbal menet közben elvégezheted a beállításokat a DTC +/- Shift kombinációval. A legújabb hathengeres érzékelőnek és a nyomaték-elővezérlésnek köszönhetően a RTC-támogatás különösen finoman és hatékonyan szabályoz. A fokozattól, a sebességtől és a bedöntött helyzettől függően történik beavatkozás.

A következő generációs DTC hatékonyabb, teljesítőképesebb és biztonságosabb menetstabilizálót ezáltal még nagyobb húzóerőt garantál.

+ További információk

Nagyobb stabilitás és hatékonyabb erőleadás

Nagyobb stabilitás és hatékonyabb erőleadás

Az új RR mint az országutakon engedélyezett szériasuperbike egy olyan alumíniumból készült alsó lengőkarral rendelkezik, amelyet eddig csak a versenysport területéről ismertünk. A 0,3 kg-os súlycsökkentés jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget, és lényegesen kisebb mértékű vázreakció tapasztalható a gyorsítás során. Továbbá a húzó- és nyomófokozatában, valamint csillapításában állítható rugóstag messzebb helyezkedik el a motortól, következésképpen kisebb hőhatás éri. Ez jelentős előnnyel jár a lengéscsillapítóra nézve. A rugóstag áttételének módosításával (1,9:1-ről 1,65:1-re) és a nagyobb csillapítódugattyúk révén kisebb rugóállandó választására nyílt lehetőség. A minimálisra csökkentett súrlódás növeli a kényelmet és a teljesítményt, mivel az erő a rugóstagban gyorsabban és pontosabban létrejön. Ezáltal a teljes rendszer lényegesen jobban kíméli az abroncsokat.

+ További információk

Tökéletes csillapítás minden útszakaszon.

Tökéletes csillapítás minden útszakaszon.

A Dynamic Damping Control (DDC) extrafelszereltségnél teljesen újjáfejlesztettük az elektronikus váz és a mechanikus csillapítási hányad alapvető elvét. Legyen szó országútról vagy versenypályáról, az elektronikus szelep a menetprogramtól és az alkalmazási céltól függően mindig maximális csillapítást biztosít. Az elektronikus szelepet most a mechanikai szelep mellett helyeztük el. Ezzel a megkerülő ággal szükség esetén 10 ms-on belül csökkenthető, ill. növelhető a csillapítás mértéke. Az alátét-készlet szükség esetén vázspecialisták segítségével beállítható.

Lineáris útérzékelővel a DDC-nél a villa is vezérelhető. A csillapítás itt átfogóan, valamint húzás- és nyomásszinten szabályozható. A rugóalap szükség esetén manuálisan módosítható.

+ További információk

ADATOK ÉS FELSZERELÉS

Az észrevehető teljesítmény.

Az RR nem ijed meg a kihívásoktól. Ezt nemcsak sportos külseje, hanem a benne rejlő technológia is bizonyítja.

ADATOK ÉS FELSZERELÉS

CSÁBÍTÓAN SPORTOS

ProRace motorkerékpáros ruha.

A ProRace motorosruha tökéletesen illeszkedik az RR-hez. Azzal a maximális mozgásszabadsággal és biztonsági funkciókkal, amelyekre szükséged van a versenysportban. Legyen a ProRace a Te egyedi, méretre készült versenyruhád, és tervezd meg a konfigurátorral.

Részletek

ERŐTELJESEBB FELLÉPÉS AZ ÚTON

TOVÁBBI MODELLEK