Egy mestermű titánból.
Alan Stulberg a boxermotorok nagy rajongója. A kéthengeres boxer prototípusaihoz csapatával egyedi Custom Bike-ot alkot – így éli ki a kreatív szabadságát. A '30-as évek BMW motorkerékpárjai és a '60-as évek elejének versenyautói által inspirált egyedi darab az austini (Texas) Handbuilt Motorcycle Show kiállításon áll először a reflektorfénybe: ez a Revival Birdcage!
LEÍRÁS
Birdcage
Revival Cycles
Alan Stulberg
2018/2019
Land Speed Racer
A REVIVAL ÉS A FELIDÉZÉS KÖZÖTT
Alan Stulberg, az átépítő a „Revival Henne BMW Landspeeder” motorkerékpárral már 2016-ban meggyőzően bizonyította, hogy tudja, hogyan kell értelmezni a BMW Motorrad történelmét. Annak a korszaknak a szellemét, amikor Ernst Henne BMW motorkerékpárokkal világrekordokat ment, a Birdcage teljes felépítésével Alan másodszor is átélte. És a vázzal felidézi a '60-as évek elejének versenyautóit – ennek a konstrukciónak köszönhetően minden figyelem az erős boxermotorra irányul.
Egy mestermű titánból és 134 alkatrészből.
Egy mestermű titánból és 134 alkatrészből.
Az Alan által tervezett váz akadálymentes rálátást biztosít a motorra és a hajtásláncra. A rúdjai olyan vékonyak, hogy a szemlélő mindent lát a vázon keresztül. Az átépítő első alkalommal alkalmaz 9 milliméteres titánrudakat. A 134 alkatrészt lenyűgöző és filigrán konstrukcióvá hegeszti össze, amelyet egy Maserati Birdcage rácsos váza ihletett. És az egyedi műhelyben egy „Revival” születik. „Azt akartam, hogy a motorról kiderüljön az átépítés abszolút különleges jellege.” Alan emellett az aszimmetriával is játszik – ez egy olyan téma, amely vezérmotívumként húzódik végig a vázon és a motorkerékpáron: az áthelyezett henger, a hajtáslánc a motorkerékpár jobb oldalán és további aszimmetrikusan beépített alkatrészek.
Egészen a határokig.
Egészen a határokig.
A nyitott, világos, őrült és figyelemfelkeltő stílussal szemben Alan általában a finom, elegáns vonalakat, témákat, anyagokat és színeket részesíti előnyben. A Birdcage építésénél viszont kevésbé finom megközelítést választott: „Feltűnőbbé váltam, és szándékosan elmentem a határokig.” A Revival Cycles műhely a gumiabroncsoknál is az egyediségre épít: az átépítő a Dunloptól 23 colos tükörgumikat kap, amelyek tisztán prototípusok. „A világon mi vagyunk az egyetlenek, akik rendelkeznek ilyen gumikkal.” És időnként együttműködésre is sor kerül az átépítők között: Craig Rodsmith (Rodsmith Motorcycles) négy napig vendégeskedik a Revival Cycles-nél. A fémmegmunkálás mestere tökéletesíti a természetesen csiszolt alumíniumból készült, Alan által tervezett motorborításokat, amelyek kiemelik a motor íveit és ovális formáit.
Alan Stulberg
Revival Cycles
A MOTORKERÉKPÁRRÓL RÉSZLETESEN
9 mm-es titánrúdból készült, 134 alkatrész
A Revival Cycles által készített villa
A Revival Cycles által készített lengőkarok
A Revival Cycles által titánból, kézzel elkészítve
Minden kezelőszerv, például a kormány, a lábtartók, a kapcsoló- és fékkarok, valamint az ülés a Revival Cycles által kézzel formázva és kézzel elkészítve
Alumínium és fekete
MÁGIA A TECHNOLÓGIÁBAN
Az álmok valóra válnak.
Az álmok valóra válnak.
Alant a BMW Motorrad új motorkerékpárja már első pillantásra lenyűgözte esztétikájával és erőteljes jelenlétével. „Ennek a hatalmas boxernek az erejében és a forgató nyomatékában óriási potenciál rejtőzik” – meséli Alan. Egy ilyen motor megtervezésének a gondolatát különben már évek óta forgattam a fejemben – a BMW Motorrad motorjaival most lehetőségem nyílik erre. Ezzel egy igen időigényes folyamat kezdődik el. Egyedül a koncepció és a rajzok elkészítése eltart hat hónapig. Mielőtt elkészítené a CAD rajzokat a geometriához és a technikához, Alan meghatározza a kerekek és az abroncsok méretét. Végül megszületnek a modellek az esztétika, a fizika és a működés ellenőrzéséhez.
Szembemenni a rutinnal.
A Birdcage teljesen Alan ízlése szerint való. „Ez egy nagyon felszabadító és személyes értelemben örömteli projekt volt, mivel megvolt a kreatív szabadságom ahhoz, hogy a motorkerékpárt a saját elképzelésem szerint építsem fel” – foglalta össze az amerikai. Alan mindig is vonzódott a motorkerékpárokhoz, a designhoz és a mechanikához. A technika elbűvöli őt, varázserővel hat rá. Miután 2007-ben elfordult az értékesítési munkától, Alan a hobbiját egy olyan projektté alakította át, amellyel elég pénzt kereshet ahhoz, hogy ne kelljen visszatérnie a „kilenctől ötig” munkák rutinjába. „Egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne változtassak és módosítsak minden mechanikus dolgon, amely az enyém, vagy amellyel dolgozom.” Amit csak a kezébe vesz, abból mindig egy Revival kerekedik ki. És Alan most életre keltette a Birdcage Custom Bike-ot.