A Concept R 18 /2 bemutatkozott az EICMA-n.

Lehullott a lepel a második BMW Motorrad cruiser koncepcióról.

Hat hónappal ezelőtt a BMW Motorrad egy csapásra meghódította a custom-szcénát a Concept R 18 bemutatásával a Concorso d'Eleganza Villa d'Este rendezvényen. Most egy második olyan dizájnmunkát lepleztek le a Milánóban tartott nemzetközi EICMA motorkerékpár-kiállításon, amely a lenyűgöző, 1800 köbcentis, kéthengeres boxermotorral büszkélkedhet.

Az úttörő Concept R 18 /2.

Az úttörő Concept R 18 /2.

Az egyszerűen „Concept R 18/2” névre keresztelt motorkerékpár, a dinamikus és nagy teljesítményű cruiserek teljesen újfajta és alapvetően más értelmezése, jól mutatja a „nagy boxer” választék valódi sokszínűségét, és határozottan jelzi a műfaj rajongóinak, hogy mire is számíthatnak, amikor a BMW Motorrad 2020-ban sorozatgyártású cruisert dob a piacra.


A cruiser-rajongókat az elmúlt 12 hónapban már többször lenyűgözték, és nemcsak a Concept R 18-cal, hanem a CUSTOM WORKS ZON „Departed” motorjával és a Revival Cycles „Birdcage” modelljével, a Japánból és az USA-ból származó két rendkívüli custom géppel, amelyek a BMW Motorrad nagy boxer motorját használták alapként.

+ További információk

Készülj a meglepetésre!

Készülj a meglepetésre!

Arra azonban senki sem számított, mi következik ezután: a motorkerékpár, amelyet a BMW Motorrad müncheni dizájnstúdiójában terveztek, és a svéd UCC építői tökéletesítettek. Így lépett a színpadra a Concept R 18/2, egy olyan dinamikusabb és modernebb cruiserinterpretáció, amely a kategória nagy teljesítményű gépei mellett foglal helyett, ugyanakkor megőrzi elődje elegáns arányait.


A /2 modell egy extrovertáltabb karaktert jelenít meg, amely messze áll az eredeti Concept R 18  krómmal teli retró érzésétől. A legújabb nagy boxer büszkén viseli színeit; a mély, többrétegű fényezés kiemeli a sötét vázat, a villákat, a szelepfedeleket és az ülést.

+ További információk
„A Concept R 18-cal és ezzel a /2 projekttel két alapvetően eltérő modellt akartunk megmutatni."

Bart Janssen Groesbeek,

a BMW Motorrad tervezője

Dinamikus részletek.

Dinamikus részletek.

Ha közelebbről megfigyeljük, láthatjuk az elöl 19, hátul 16 hüvelykes, fekete-fehér színű, ezüst peremű önöttvas kerekeket (a küllős helyett). A csúcskategóriás Brembo fékek ehhez a nagy teljesítményű cruisherhez méltó fékerőt sejtetnek.   


A Concept R 18-nál megszokott „lebegő” bőr ülés már a múlté, helyét egy másfélszemélyes chopper-típusú ülés vette át, amely dinamikusabb és vagányabb karaktert kölcsönöz a motornak. Az alsó váz alatt a hátsó sárvédőt lerövidítették és a vázhoz rögzítették, ami azt a benyomást kelti, mintha átölelné a hátsó kereket.

 

+ További információk

Nem éri be a csodálattal; alig várja, hogy útra keljenek vele.

Nem éri be a csodálattal; alig várja, hogy útra keljenek vele.

Míg az eredeti Concept R 18 kétségtelenül gyönyörű, a testvérét annak bemutatására tervezték, hogy a váz és az alapmotor kiindulópontként milyen rugalmas testreszabást tesz lehetővé, és milyen egyszerű az eltérő stílusok irányába továbbmenni – jelen esetben egy olyan modern, dinamikus softail motorról van szó, amelynek egy testreszabott, ugyanakkor sorozatgyártott jellege van a Concept R 18 egyedülállóságával szemben.

+ További információk
„A Concept R 18 egy múltbéli „drágakőre“ emlékeztetett. A /2 karaktere sokkal inkább elérhető, olyan mint egy módosított sorozatgyártású gép.”

Bart Janssen Groesbeek,

a BMW Motorrad tervezője

Míg a Concept R 18 alkotói az ihletet keresve messzire visszanyúltak a márka múltjában, a /2 modellt inkább a ’80-as évek életérzése jellemzi, és egyértelműen nagyobb sebességre és nagyobb távolságra tervezték. A motor kissé le van ültetve – de messze nem annyira, mint a Concept R 18 –, így a motoros dinamikusabb ülőhelyzetet tud felvenni, és könnyebben eléri a magasabban lévő kormányokat.

+ További információk


Az alacsony és hosszú arányok hagyományosnak számítanak a kategóriában, itt a tank és a váz körbeöleli a rozsdamentes acélból készült, fekete fém szelepfedelekkel ellátott hatalmas erőmotort. A Concept R 18-nál magasabban ülő /2 motor egy nem túlzottan agresszív, de mégis sportos megjelenést sugároz.


Az eredeti tervezési stratégia érdeme, hogy a váz alapvetően megegyezik a Concept R 18 modellével, vagyis nem változtattak a méretein, szögein és a jellegzetes formáján. A nyitott kardán megmaradt, csakúgy mint a klasszikus csepptank. A testreszabott sorozatgyártású megjelenés tökéletesítéséhez a kipufogót a német Hattech cég tervezte, amely híres arról, hogy klasszikus és custom BMW motorokhoz gyárt kipufogókat.

+ További információk

Kevésbé elegáns, nyersebb karakter

A /2 modell célja, hogy bemutassa az eredeti dizájnkoncepció rugalmasságát, vagyis hogy kis változtatásokat lehet tenni az egyes alkatrészeken anélkül hogy a fő elemeket (váz/tank/motor stb.) bármilyen mértékben módosítanák.


A BMW Motorrad által megálmodott és neves építők által kézzel készített /2 modell egyértelműen tanúsítja ezt a rugalmasságot: az azonos alapváz ellenére egy teljesen eltérő karaktert sugároz.



Ez annak a történetnek a sikeres folytatása, amely egyre közelebb visz minket egy igazi sorozatgyártású cruiser megvalósulásához 2020-ban. Addig is gyönyörködj a Concept R 18/2 modellben a világszerte megrendezett motoros eseményeken!

+ További információk

A Concept R 18 életre kel.

A BMW Motorrad egyedi koncepciójáról lehullott a lepel a Villa d’Este-n.

További információk
Hasonló motorkerékpárok.
spinner