Departed - egy kaland kezdete.

A Custom Works ZON motorépítő műhely látványos motorkerékpár-alkotása.

A japán Custom Works ZON csapata számos díjjal gyarapodott egyedi tervezésű motorkerékpárjainak köszönhetően. Yuichi Yoshizawa és Yoshikazu Ueda „Departed” fantázianevű konstrukciójával pedig most ismét felkavarta az állóvizet – és azonnal be is gyűjtött egy újabb díjat. A jármű szíve egy teljesen új kéthengeres boxermotor prototípusa.

PROFIL LEÍRÁS

Motorkerékpár neve

Departed

Műhely

Custom Works ZON

Motorépítők

Yuichi Yoshizawa, Yoshikazu Ueda

Építés éve

2018

Kategória

Land Speed Racer

Impozáns Land Speed Racer.

Impozáns Land Speed Racer.

Ezúttal minden a szokásostól eltérően történt. A motorépítők általában egyedi külsővel alkotnak újra egy, már létező modellt. Az ügyfelek számára pedig ez az előtte-utána-jellegű változás nem csupán ámulatba ejtő, hanem megdöbbentő is. Ezen projekt esetében viszont a tervezőnek, Yuichi Yoshizawanak nem volt kiindulási alapja, csak a motorkerékpár szíve – egy kéthengeres boxermotor prototípusa. Így tehát a feladat nem volt más, mint egyedit alkotni a motor köré.   

+ További információk
Olyan érzésem támadt a projekt kapcsán, mintha épp most vágnék bele egy új kalandba, és a repülőgépem már el is hagyja a kifutót.

Yuichi Yoshizawa

Custom Works ZON

Tekintélyes megjelenés, komoly kihívás.

Amikor a Custom Works ZON-hoz megérkezett a motorblokk, Yuichi meglepődött. A japán konstruktőr nem számított ilyen robusztus darabra.

A kéthengeres boxermotor külső geometriája és látható elemei az 1960-as évek végéig gyártott blokkok jellegzetességeit viselik. A hengerek fölött futó tolórudakat krómozott csövek védik. Mivel az egymással farkasszemet néző, a motor síkjából kinyúló hengerek a boxermotor jellegzetes vonásait képezik, Yuichi kiemelt figyelmet szentelt a váznak és a felépítménynek. Elfogadta a kihívást, és elmélyült a gondolataiban – elképzelte ahogy teljes gázzal szeli az aszfaltot ezzel a motorral. Ekkor támadt az ötlete, hogy land speed racert fog építeni.  

+ További információk

Izgalmas kezdet.

Időigényes folyamat várt a motorépítőre és kollégájára, Yoshikazu Uedára – augusztus elejétől november végéig bezárkóztak műhelyükbe, hogy létrehozzanak egy még nem létező motorkerékpárt. A projekt gondolata is büszkeséggel töltötte el őket. „Mi vagyunk az elsők a világon, akikhez eljutott ez a blokk. Az a megtiszteltetés ért, hogy erre a boxermotorra építve kifejleszthetünk egy egyedi motorkerékpárt. Mindenkit le fog nyűgözni; felemelő érzés”, mondta Yuichi. Alig telt el néhány nap, és december elején már debütált is az alkotást a japán Yokohama Hot Rod Custom Show-n. Azonnal meg is kapta a „Best of Show” díjat. Egy ilyen nagy kaliberű projekt, egy ilyen kivételes motorkerékpár különleges nevet kívánt: „Departed”, azaz egy kaland kezdete. Yuichinek ugyanis elmondása szerint olyan érzése volt, amikor nekifogott a projektnek, mintha egy nagy kalandba vágott volna vele. 

+ További információk

Japán szakértelem.

Japán szakértelem.

A ZON neve látványosan fémjelzi a klasszikus dizájnt, a modern gyártási technológiát, a jelentős szaktudást és a részletekre való odafigyelést – mindezt japán csúcsminőségben. A jármű alacsony sziluettje Ernst Henne 1920-as és 1930-as évek végén rekordokat döntő modelljét idézi. A tervező külön felhívja a figyelmet a jármű karakterét az üzemanyagtartály elejétől az ülés végéig meghatározó vonalra. A mart alumíniumból készült nagyméretű kereket – elöl 21”, hátul 26” – viszonylag keskeny gumiabroncsokkal szerelték. Az egy tömbből mart hátsó lengőkar és trapéz alakú első villa felfüggesztését a térhálós vázra rögzítetve rejtették el, amíg a motor egy gondosan megmunkált keretben került elhelyezésre. Az üzemanyagtartály, az ülés és az első burkolat kézzel megmunkált acéllemezből készült.

+ További információk

A motorról bővebben

Váz

Custom Works ZON

Felépítmény

Custom Works ZON üzemanyagtartály és nyeregváz, kuureiyonsoku ülés

Első futómű

Custom Works ZON lengőkar, ZF Sachs futómű, Kustom Tech hátsó fék, Satsuma Cycle Works 3,5" x 26" hátsó keréktárcsa Custom Works ZON dizájnnal

Hátsó futómű

Custom Works ZON lengőkar, ZF Sachs futómű, Kustom Tech hátsó fék, Satsuma Cycle Works 3,5" x 26" hátsó keréktárcsa Custom Works ZON dizájnnal

Kipufogó

Custom Works ZON, kézzel megmunkált, mindegyik henger egy-egy rövid kipufogóval rendelkezik (nem csatlakoznak egymáshoz)

Fényezés

Konan Bankin, Mr. G pinstriping

Egyéb

Silent Hustle gyújtás, Dellorto (PHM 40) karburátor

A TEGNAP JÁTSZÓTERE MA MÁR NEM JÁTÉK.

Yuichi Yoshizawa a gyerekkorától kezdve a motorok megszállottja: „Amikor még kisgyerek voltam, mindig bementem a helyi motorkerékpár-műhelybe. Az volt a játszóterem”, emlékszik vissza. A középiskola után Yuichi több szakmában is kipróbálta magát, de egyikkel sem volt megelégedve. „Egyre jobban befészkelte magát a fejembe a gondolat, hogy valamit olyat kéne csinálnom, amit élvezek is. Ezután nyitottam meg saját műhelyemet egykori gimnáziumi osztálytársammal, Uedával.”

+ További információk

Minden szögből.

A tervezőpáros hosszasan elmélyedt a motor minden egyes porcikájának tanulmányozásában, mielőtt nekilátott volna az egyedi formák kialakításának. Az új formanyelv megalkotása fejben kezdődik. A tervezők először a kerekek méretét határozták meg. „Ez egy roppant fontos mozzanat, amely meghatározza az egész motor karakterét”, mondta Yuichi. Ezt követi a váz, majd végül a külső elemek, beleértve a felépítmény minden fontos elemét. A Custom Works ZON nagy előnye, hogy nemcsak megtervezik, hanem le is gyártják szinte az összes alkatrészt. „A legfontosabb, hogy minden alkatrész megfelelően működjön. Motorkerékpárjainkat magas színvonalú dizájn és kiváló funkcionalitás jellemzi”. Ez az alapelv természetesen a „Departed” esetében is igaz – még akkor is, ha mindent a megszokottól eltérő módon csináltunk az elejétől a végéig. A végeredmény pedig önmagáért beszél.

+ További információk

Egyedi darabok.

R nineT-átépítések.

További információk
Heritage motorkerékpárok.