Egyenes vonalak, határozott erő
Roland Sands merész vonalvezetéséről ismert. Ötvözi a stílusokat, de fittyet hány a határokra. Az R 18 újragondolása során apja drag racing múltjából merített ihletett. A lényegire lecsupaszított, izmos cirkálót az egyenes pályaszakaszokon elérhető maximális sebességre optimalizálta. Megszületett az ikonikus boxermotorral szerelt, egyenes vonalvezetésű dragster motor, az R 18 Dragster.
Leírás
R 18 Dragster
Roland Sands Design (RSD)
Roland Sands
R 18
2020/2020
Dragster
A határokat kitágító dizájn
A határokat kitágító dizájn
Roland Sands stílusötvözeteiről és műfajteremtéséről ismert. A tervezés számára mindig egy vázlattal kezdődik. Ebben letapogatja a motorkerékpár alapformáját és megvizsgálja a gép geometriája adta lehetőségeket. „Az igazi varázslat a végén történik, amikor életre keltjük a vázlatot” - mondja a tervező. Az összes új custombike egy tanulási folyamat – még több mint 200 átépített motor után is. „Minden alkalommal meg akarjuk érteni a műfajt, amin dolgozunk. Ez jelenti a kulcsot a hiteles és funkcionális eredményhez” - tette hozzá.
Egyenes vonalvezetésű dragster az ikonikus és lenyűgöző boxermotorral. Menjünk versenyezni!
”Roland Sands
Roland Sands Design
„Az apám drag versenyző volt” - meséli Roland Sands. Egyedi motorkerékpárok között nőtt fel, és később tíz éven át maga is versenyzett. Ez inspirálta, hogy „a motort a lényegig lecsupaszítsa és úgy alakítsa át, hogy az az egyenes szakaszokon nagyon gyors legyen.” Célja egy egyenes vonalakkal definiált dragster volt, amelynek markáns központi eleme az erős Big Boxer motor. Ehhez Roland Sands és csapata teljesen szétszerelte az R 18-at, majd a gépnek új formát adott. Az eredmény: az R 18 Dragster.
A motorkerékpárról részletesen
A felfüggesztés eltávolítása, valamint a vázból és a lengővillából lecsípett kb. 23 kg gép merevebbé tételét és alacsonyabb vázpozíciót eredményezett.
Alapkarosszéria módosított első és hátsó sárvédővel, a Superbike S 1000 RR első részével, kifejezetten a motorhoz tervezett ülés, a BMW x RSD sorozatból származó fék- és tengelykapcsoló kar, kerekek, szelepfedél, fejidom, fényszórók és kijelzők.
Eredeti R 18 fordított felfüggesztés fekete 19x3 hüvelykes BMW x Roland Sands felnivel és speciális Dunlop slick gumival.
Könnyebb hátsó lengőkar fekete 17 x 6 hüvelykes, nagy BMW x Roland Sands felnivel és drag versenygumival a klasszikusan agresszív drag racing megjelenésért.
Egyedi kivitelű rozsdamentes acélcsövek és kissé átalakított BMW x RSD zárósapkák kombinációja a fokozott kipufogógáz-áramlás érdekében.
Klasszikus BMW kék kétféle árnyalatban valósághű fényezéssel.
Klasszikus cruiser maximális sebességgel
Roland Sands csapata eltávolította a felfüggesztést és kb. 23 kilóval csökkentette a váz és a hátsó lengőkar tömegét. Ezzel leültették a motort, amely egy maximális sebességre tervezett dragster merev formáját kapta. Az első résztől a hátsó kerékig megnyújtott, klasszikus cruiser vonalvezetésű eredeti motorhosszúságot megtartották. Az első részt a BMW Superbike S 1000 RR adta, amely lenyűgözően sportos megjelenést kölcsönöz a motornak.
„A legnehezebb rész határozottan az elektronika volt. A dinitrogén-oxid-befecskendezés hozzáadása, a szériakipufogó eltávolítása és a vezérlés drasztikus megváltoztatása miatt ez egy nagy kísérlet volt. De megcsináltuk ”- mondta Sands.
Három hónapnyi munka után az izmos R 18 Dragster végre versenypályára mehetett és megmutathatta, mire képes az erős Big Boxer.