Akár újonnan csöppent a motorok világába, akár tapasztalt motoros, az ABS egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a fékezést vizes úton, vészhelyzetekben, amikor utas is kíséri, vagy épp csomagot visz magával – gyakorlatilag tehát minden körülmények között. Így a motoros számára mindig adott az optimális féktávolság a kerék blokkolása miatti esés kockázata nélkül.
A motorkerékpár típusától függően különböző BMW Motorrad ABS fékrendszerek használatosak: ilyen az ABS és a részleges integrál ABS. Mindkét rendszer megbízhatóan akadályozza meg a kerekek blokkolását vészfékezés során elektronikusan szabályozott hidraulikával. Ennek érdekében a keréken elhelyezett érzékelők mérik az első és hátsó kerekek forgásának sebességét, így a rendszer azonnal érzékeli, ha valamelyik kerék blokkolni kezd. Az érzékelők továbbítják a mérési jeleket egy processzorhoz, amely aktiválja a nyomásmodulátort az első vagy hátsó kerék hidraulikus fékkörében. Az aktivált nyomásmodulátor a másodperc törtrésze alatt lecsökkenti, majd ismét megnöveli a féknyomást. Ez biztosítja, hogy mindig pontosan a szükséges szintű féknyomás van jelen a megfelelő kerék fékrendszerében az ABS szabályozási tartományán belül a kerék blokkolásának megelőzésére.
A BMW Motorrad Integral ABS I-ABS I változata fékerőfokozóval van felszerelve. Egy elektronikusan működtetett hidraulikus szivattyú egészíti ki a fékkar és henger által generált féknyomást. A 2007 óta épített modellek egy új, finomabb szabályozású rendszerrel lettek ellátva, amely fékerőfokozó nélkül működik (I-ABS II). A részleges integrál fékrendszerek esetén a kormánykar mindkét kerékre alkalmazza a fékeket, míg a lábfékkar csak a hátsó kerék fékjét hozza működésbe. Az ABS rendszerek a hagyományos fékrendszerekkel összehasonlítva jelentős biztonsági előnyökkel járnak, amely a motorkerékpárokon végzett tesztek során is számtalanszor bebizonyosodott.
A fékerőfokozó vezérlő elektronikája és hidraulikája, valamint a blokkolásgátló rendszer a fék központi nyomásmodulátorában kapott helyet. Összesen három processzor gondoskodik a rendszer lehető legnagyobb biztonságáról. Egyszerre két mikrokontroller szabályozza a vezérlőrendszert, és egy harmadik ellenőrzi a folyamatot. Minden gyújtáskapcsoláskor önellenőrzést hajt végre a rendszer, amely során az ABS jelzőlámpái villognak. A fények automatikusan kialszanak, amint a sebességérzékelők átadják a megfelelő jelet, és a rendszer hibamentesen működik.
A terepen történő használat esetén a megfelelő modelleken a BMW Motorrad ABS egyszerűen kikapcsolható az ABS gomb megnyomásával az önellenőrzés során.
+ További információk

Még több technológiai részlet