A BMW Motorrad az első gyártó, amely az extrafelszereltséget

Az intelligens vészhívás automatikus és manuális aktiválás során is közvetlenül a Call Centernek küldi el a jármű koordinátáit ahelyett, hogy csupán a helyi mentési központtal kapcsolná össze a járművezetőt. A motorkerékpár-ipar innovációjaként az adatok révén a baleset helyszíne mellett az utazás iránya is meghatározható, így még a nehezen behatárolható helyszíneket is gyorsan elérik a mentőcsapatok.

A Call Center tájékoztatását követően a munkatársak megpróbálnak kapcsolatba lépni az áldozattal. Nincs szükség további információra a hívó féltől a mentési lánc aktiválására. Egyedi, mint a BMW: az áldozattal történő kommunikáció és a számára nyújtott támogatás az ügyfél által kiválasztott nyelven történik. Ezért a kezdeti fontos kérdések még a mentőcsapatok érkezése előtt tisztázhatók.

+ További információk

Az ütközés következményeiről és a motorkerékpár állapotáról a járműre szerelt érzékelők tájékoztatnak, így a balesetek megbízhatóan felismerhetők és megkülönböztethetők a tipikus motoros helyzetektől. A jármű vezetője az elektronikus műszerfalon található ikon, valamint akusztikus jel segítségével tájékozódhat arról, hogy vészhívás kezdeményezésére került sor. A Call Center munkatársával történő hangalapú kommunikáció létrehozásához nem szükséges sisakkommunikációs rendszer, mert egy járműre rögzített hangszóró és mikrofon található a kormány jobb oldalán.

+ További információk
Az intelligens vészhívás aktiválására elsősorban az alábbi forgatókönyvekben kerülhet sor:
  • 1. forgatókönyv: súlyos esés/behatás miatti automatikus aktiválás (pl. frontális ütközés nagy sebességnél)
    A vészhívás súlyos esés vagy behatás esetén automatikusan aktiválódik. A járművezetővel való hangalapú kommunikáció létrejön, de ebben az esetben nem feltétlenül szükséges. Súlyos baleset esetén a rendszer azonnal értesíti a mentőszolgálatot.
  • 2. forgatókönyv: kis baleset/behatás miatti automatikus aktiválás (pl. az első kerék megcsúszása alacsony sebességnél)
    A kisebb balesetek esetén rövid késleltetéssel aktiválódik az intelligens vészhívás. Így a járművezető manuálisan törölheti a vészhívást, ha nincs szükség segítségre vagy mentőszolgálatra. Ha nem kerül sor az ECALL törlésére, létrejön a hangkommunikáció a baleset súlyosságának felmérésére.
  • 3. forgatókönyv: manuális aktiválás vészhelyzetekben
    Ebben az esetben – például mások sérülése esetén történő segítségkéréskor – a vészhívást a kormányon található SOS gomb nyomva tartásával lehet aktiválni, amelyet követően létrejön a hangalapú kommunikációs kapcsolat. Manuális aktiváláskor a hangalapú kommunikáció szükséges a további intézkedések kezdeményezéséhez. Az áldozatnak itt is lehetősége van a vészhívás megszüntetésére az SOS gomb lenyomásával vagy a motor leállításával. Az intelligens vészhívás manuális aktiválása csak akkor lehetséges, ha a jármű áll, és a gyújtás fel van kapcsolva.
A rendszer aktiválásához a járművezetőnek nem kell engedélyeznie SIM-kártyát, és további költségek sem merülnek fel az adatszolgáltatás használatából adódóan. Az intelligens vészhívás az utazás kezdetétől aktív és mindig használatra kész, ezért baleset esetén azonnal hívható segítség. Ezzel értékes idő nyerhető, amely súlyos baleset esetén életmentő lehet. Az ECALL rendszer autókban történő használata során számos esetben bebizonyosodott, hogy a mentőszolgálatok 40-50 százalékkal gyorsabban érik el a balesetek helyszínét a biztonsági rendszer segítségével. A baleseteknek nem minősülő események megbízható megkülönböztetése az ütközéseket felismerő, átfogó és intelligens érzékelőrendszernek köszönhetően valósul meg. A roaming használatának köszönhetően az intelligens vészhívás mindig a lehető legjobb hálózatot használja a baleset helyszínétől függetlenül. Az átadott információk közé kizárólag az esemény időpontja, a motorkerékpár helyszíne, a jármű azonosítója és a felhasználó anyanyelve tartozik. A rendszer nem ment más felhasználóadatokat. Például nem méri a sebességet, és nem küld folyamatosan a pozícióra irányuló kérelmeket.
A szükséges magas szintű szolgáltatásminőség elérésére az intelligens vészhívás széles körű tesztelésnek lesz kitéve az érintett országokban a bevezetés előtt, majd ezt követően, fokozatosan válik kaphatóvá. Az "intelligens vészhívás" Németországban hamarosan rendelhető, és ezt követően több másik országban is bevezetésre kerül. További információkért lépjen kapcsolatba a márkakereskedővel.
Az intelligens vészhívás a következő országokban használható: Ausztria, Belgium, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Luxemburg, Monaco, Hollandia, Norvégia (2018. február), Lengyelország, Portugália, San Marino, Svédország (2017. szeptember), Svájc, Spanyolország, Vatikán és Egyesült Királyság.
Az ECALL hálózat folyamatosan bővül. Az intelligens vészhívás az év során további országokra is ki lesz terjesztve.
+ További információk
Feltételek és adatvédelem
  • Terms and Conditions
    MP3   |   0.84 MB

Még több technológiai részlet