Karbantartási intervallumok.
A dinamikus szervizelés koncepciója.
A BMW már 1989-ben bevezette a 10 000 kilométeres karbantartási intervallumokat. Ez a szám ma is az egyik legjobb az iparágban. Az érett, rugalmas technológia és a kiváló minőség bizonyítéka, és összehasonlításban alacsonyabb szervizköltségeket jelent. A hosszú karbantartási intervallumok emellett fontos érvet jelentenek a vásárlásra illetve a továbbértékesítésre is.
A technológiai fejlesztések az egyes intervallumokban szükséges karbantartási feladatok mennyiségének csökkentését is lehetővé tették. A kereskedőkkel és a vásárlókkal folytatott beszélgetések alapján világossá vált, hogy a 10 000 km-enkénti karbantartáson illetve 20 000 km-enkénti szervizen felül előírt éves szervizelést nem minden végzik el. Ez rossz hatással lehet a járművek technológiai állapotára, és azt is jelentheti, hogy a motorkerékpárokat például csak háromévente szervizelik. Ennyi idő alatt sok üzemi anyagnak lejár a szavatossága.
A vásárlók szokásainak változásai és a technológiai fejlesztések számba vétele érdekében a BMW Motorrad kidolgozott egy rugalmas szervizelési koncepciót, mely figyelembe veszi azokat az időszakokat is, amikor nem használják a gépeket. Ez azt jelenti, hogy a karbantartási feladatok köre inkább az eltelt időtől függ, és kevésbé a futásteljesítménytől.
A dinamikus karbantartási stratégiának a szervizintervallum kijelzése is részét képezi. A BMW motorkerékpároknál szükség van évente egy karbantartás elvégzésére, függetlenül a futásteljesítménytől. Azoknál, akik sokat utaznak, a kötelező éves karbantartás mellett futásteljesítménytől függő feladatok is felmerülnek. Ez azt jelenti, hogy ha az éves futásteljesítmény meghaladja a 10 000 kilométert, akkor kiegészítő karbantartás szükséges. A multifunkciós kijelző jóval a szükséges karbantartás időpontja előtt értesíti a vásárlót.
+ További információk