Egészen új fejlesztésről lévén szó, a BMW Motorrad Verseny-ABS sokkal kisebb a régebbi részleges kiterjesztésű ABS-eknél. Annak köszönhetően, hogy mindössze 1,5 kilogramm a vezérlés és 2,5 kilogramm a teljes berendezés tömege, nagyszerűen használható szupersport-motorokon. Csekély tömegén túl további előnye a még finomabb szabályozás.
Ez a négy, tökéletesen egymáshoz illesztett nyomásérzékelőnek, valamint a teljes rendszernek köszönhető. A nyomásérzékelők a hátsó kerék elemelkedését felismerő, kitűnően kidolgozott berendezéssel kombinálva lehetővé teszik, hogy a rendszer minden eddiginél pontosabban tegyen különbséget a talajhullámok és a hátsó kerék blokkolása között. A fékkar meghúzására működésbe lép a dupla első tárcsafék, a hátsó fékkörben azonban csak egy kis nyomás épül fel. A fékpedál ellenben csak a hátsó fékre hat. Race és slick programban a hátsókerék-felemelkedésgátló nem avatkozik bele a motoros által kivitelezett fékezésbe. Slick üzemmódban ráadásul farolva tud fékezni a motoros anélkül, hogy le kellene mondania az első féket felügyelő ABS közreműködéséről.
Az első fékkörben alkalmazott negyedik nyomásérzékelőnek köszönhetően a régebbi – BMW Integral ABS II – rendszernél is hatékonyabban és finomabban szabályozható a féknyomás, mivel közvetlenül össze lehet hasonlítani a vezérlőkör és a kerékkör tényleges nyomását. Emiatt nincs szükség fojtóidomokra sem, aminek eredményeként optimális a fék nyomáspontja és adagolhatósága. Különleges igények esetén a BMW Motorrad Verseny-ABS ki is kapcsolható.
Természetesen a többi ABS-hez hasonlóan a fizika törvényeit a BMW Motorrad új verseny-ABS-e sem tudja felülírni; azonban nagy segítséget jelent a motoros számára, és rendkívüli mértékben fokozza a közlekedés biztonságát.
+ További információk

Még több technológiai részlet

spinner