Mérföldkövek.
A BMW Motorrad több mit 90 éve tölt be látnoki és úttörő szerepet az innováció és a technológia terén. Utunkat áttörést hozó és trendteremtő fejlesztések kísérik, amelyeket lentebb mutatunk be neked.
1923.
1923.
Jobb, mint a repülés.
A BMW repülőgépgyártóként indult. Mérnökeink mégis első motorkerékpárjuk megépítésével hoztak létre valódi mérföldkövet: az R 32-est. Az abban az időben megszokottakkal szemben ez nem egy motorral felszerelt kerékpár volt, hanem a motorkerékpár egy teljesen új koncepciója: egy kiváló vázkoncepció, valamint a konstrukció valódi részét alkotó motor.
Látni és látva lenni.
A BMW repülőgépgyártóként indult. Mérnökeink mégis első motorkerékpárjuk megépítésével hoztak létre valódi mérföldkövet: az R 32-est. Az abban az időben megszokottakkal szemben ez nem egy motorral felszerelt kerékpár volt, hanem a motorkerékpár egy teljesen új koncepciója: egy kiváló vázkoncepció, valamint a konstrukció valódi részét alkotó motor.
1924.
1924.
Fékezés.
Könnyebb, mint valaha.
Az R39-es gyártásának megkezdését követően a BMW elsőként alkalmaz külső lábféket a hátsó kerék lefékezéséhez a szokásos éklábfék helyett. Ez lehetővé tette, hogy a sofőr még biztonságosabban és könnyebben fékezzen.
1935.
1935.
Jobb menetstabilitás és menetkomfort.
A BMW a futómű-technológia terén is úttörőnek számít: az R 12 túramodell és az R 17 sportmodell alkalmazott a világon elsőként hidraulikus csillapítású teleszkópvillát. Ez felváltotta az addig megszokott laprugó villákat, és jelentősen hozzájárult a jobb menetstabilitáshoz és -komforthoz.
1936.
1936.
Intelligens könnyű szerkezet.
A BMW először az R5 (500 cm3) sportmodellen mutatta be ovális húzott csővázát. Ez egy intelligensen könnyű szerkezet. Szintén rendkívül innovatív gyártási technikának számított a váz előállításához akkoriban bevezetett új hegesztési eljárás, amely hosszú évekre meghatározta a trendet. Mik a könnyű szerkezet előnyei? Az alacsony súllyal párosuló nagyfokú rugalmasság.
1955.
1955.
Nagy menetstabilitás. Nagyobb kényelem.
A teljesen lengővillás vázat a BMW elsőként az R 50 és az R 39 modelleknél alkalmazta a motorkerékpár-sorozatgyártásban. Ez minden eddiginél nagyobb menetstabilitást és menetkomfortot biztosított. A görbüléssel szembeni optimális ellenállást leginkább az oldalkocsis motorosok értékelik.
1960.
1960.
Kétség kívül a leggyorsabb német szuperbike.
A standard motorkerékpár-gyártásban alkalmazott első hidraulikus kormánycsillapító maximális menetbiztonságot nyújt. Elsőként az R 69 S modellbe, korának leggyorsabb szuperbike-jába szerelték be. A kormánycsillapítót alacsonyabb sebességnél akár ki is lehet kapcsolni a jobb kezelhetőség érdekében.
1961.
1961.
Teljesen testre szabva: Tartozékok és extrafelszerelések
Azok számára, akik BMW motorkerékpárjuknak személyre szabott karaktert kívánnak adni, a BMW Motorrad speciális tartozékai és extrafelszerelései már a kezdetektől lehetővé teszik ezt. A motorvédő keretek és a csomagtartók már az ötvenes években a választék részét képezték – kezdetben csak a kereskedőknél, majd 1961-től az üzemből is. Ma a tartozékok és az extrafelszerelések széles választéka áll rendelkezésre ahhoz, hogy megalkothasd saját, személyre szabott BMW motorkerékpárodat.
1973.
1973.
Dizájn ikon vezető technológiával.
Elsőként az R 90 S kapja meg szériafelszereltségként az első kerékre szerelt dupla tárcsaféket. Ezzel egy időben vezetjük be a H4 lámpát a /6 sorozatban. Ezzel továbbra is gondoskodunk a fokozott közúti biztonságról.
1976.
1976.
Az első teljes burkolat szériafelszereltségként.
Az R 100 RS ugródeszkaként szolgál egy sor modell számára, amelyek már élvezik a szélcsatornákban született aerodinamikai eredmények előnyeit.
Ez vezet a világ első, sorozatgyártott motorkerékpárok számára készített aerodinamikailag optimalizált, teljes burkolatához. Az alacsony légellenállás és a sisakra gyakorolt alacsony nyomás előnyeit különösen a hosszú távon motorozók érezhetik.
1978.
1978.
Az első motoros kollekció.
Nézz ki jól „tetőtől motorig” és vezess biztonságosan – ez már egészen a hetvenes évektől fontos volt a számunkra. A BMW Motorrad így 1976-ban új korszakot nyitott meg teljes rostélyos bukósisakjával. 1978-ban került piacra kiegészítőként az első teljes motorosfelszerelés. Tervezőink és mérnökeink ma is a védelemre, a biztonságra, a funkcionalitásra és az innovációra összpontosítanak, ami hétköznapi megjelenéssel párosul.
1979.
1979.
Kellemesebb érzés: markolatfűtés.
A markolatfűtés eleinte nevetség tárgya volt, de mára már elengedhetetlen funkciónak számít. Végül is növelik a motorozás élvezetét és biztonságát, mivel a motorosok bizonyítottan gyorsabban képesek reagálni, ha kezeik melegen vannak tartva.
1980.
1980.
A tökéletes rezgés.
Az R 80 G/S az első kéthengeres utazó enduro, ezáltal egy új szegmens alapítója is. Ettől kezdve a G/S a határtalan motorkerékpáros kalandokat jelenti. Ebben a modellben alkalmazták először a nagy motorkerékpárokra tervezett egyágú lengővillát. A hagyományos dupla lengővillához képest 150%-os csavarodási merevségével tűnik ki, miközben súlya annak a fele. Szintén nagy előnye, hogy sokkal gyorsabb és egyszerűbb a hátsó kerék cseréje.
1981.
1981.
Két sisak egyben.
A világ első összecsukható motoros sisakja két tulajdonságot egyesít: a könnyen levehető állrész lehetővé teszi, hogy nyitott sisakként, illetve teljes sisakként viseljük. A sisak ezáltal nagyfokú viselési és üzemelési komfortot biztosít.
1986.
1986.
Vízálló textil motoros ruházat.
A világ első Gore-Tex textil motoros ruházata a BMW-től egészen biztosan nagy vihart fog kavarni, és forradalmasítja a motorozást.
1987.
1987.
Paralever. A futómű-technológia fejlődésének következő foka.
A BMW Motorrad által tervezett dupla csuklós lengővilla – a Paralever – lényegében megszünteti a hajtóerők zavaró átvitelét a futóműre, ahogyan azt az R 80 GS és az R 100 GS modellek demonstrálták 1987-ben.
1988.
1988.
A világ első ABS-e motorkerékpárok számára.
A BMW az első gyártó a világon, amely 1988-ban ABS-t dobott piacra motorkerékpárokhoz. A BMW ezzel új mércét állított fel a motorkerékpár-gyártásban. 2013-tól kezdve valamennyi BMW-motorkerékpár a szériafelszereltség részeként ABS-sel van felszerelve.
Az első digitális motorelektronika.
A BMW K1 aerodinamikájának köszönhetően mérföldkőnek számít a motorkerékpár-építésben. Emellett ez a modell rendelkezett elsőként digitális motorelektronikával is. A Motronic vezérlőegység egyesíti a gyújtás és a befecskendezés elektronikáját, ezáltal gondoskodva az üzemanyag-takarékosságról és a szabályozott katalizátor használati követelményeinek teljesüléséről.
1990.
1990.
Úttörő környezetvédelmi technológia motorkerékpárokhoz.
A szabályozott háromutas katalizátor kezdetben a digitális motorelektronikával ellátott K modellekhez volt rendelhető speciális felszereltségként. A BMW kínálja a világ első szabályozott katalizátorát motorkerékpárokhoz. A 2000 után épített modellek esetében a BMW Motorrad teljes választéka a szériafelszereltség részeként szabályozott katalizátorral kerül forgalomba.
1993.
1993.
Rövidebb féktáv.
A BMW R 1100 RS az első sorozatgyártott motorkerékpár, amely Televor első futóművel és Paralever hátsókerék-lengővillával van felszerelve. Itt a Telelever mechanikus bólintásgátló rendszerként működik, és optimális tapadást biztosít még teljes fékezéskor is. Az ABS-sel kombinálva a féktávolságok ismét csak jelentősen megrövidülnek.
1998.
1998.
A világ első dupla fényszórója ellipszoid technológiával.
A világ első, a motorkerékpár sorozatgyártásban használt, ellipszoid technológiával készült dupla fényszórója jobban megvilágítja az utat.
2004.
2004.
Az első elektronikusan szabályozott váz.
Az elektronikus futóműállítás (ESA) egy elektronikus innováció a sorozatgyártott BMW-motorkerékpárokhoz. Először a K 1200 S modellben jelent meg, mára pedig a kéthengeres, négyhengeres és hathengeres motorkerékpárjaink legtöbbjében megtalálható. Az ESA lehetővé teszi a futómű beállításának elektronikus úton, egyetlen gombnyomással történő módosítását a menethelyzetnek és a terheltségnek megfelelően. Az ESA ideális a változó útviszonyokhoz, tökéletes csillapítási tulajdonságokat, optimalizált teljesítményt és a lehető legmagasabb fokú menetbiztonságot kínálva a vezetők számára.
2005.
2005.
Tökéletesen csatlakoztatva.
A CAN-Busz technológia és a BMW Motorrad egyvezetékes fedélzeti elektromos rendszer (Single Wire System – SWS) együtt olyan adatátviteli hálózatot alkot, amelyben mindössze egyetlen vezetéken haladnak a megfelelő jelek. Egyik előnye a pont-pont összeköttetéssel szemben a jelentősen kevesebb kábellel nyújtott sokkal szélesebb körű funkcionalitás. A digitális adatforgalom további előnyei a súlymegtakarítás, a jobb zavartűrés, a teljes körű diagnosztika lehetősége, valamint a vezető számára rendelkezésre álló több információ.
2010.
2010.
Adaptív fényszóró.
A BMW az elős motorkerékpár-gyártó, amely kifejezetten motorkerékpárokhoz készült adaptív fényszórót kínál. A lámpa, amely biztonságosabbá teszi a motorozást szürkületben vagy éjszaka, azáltal, hogy bevilágítja az utat és a kanyarokat.
2014.
2014.
Az első elektromos maxi robogó.
A BMW C evolutionnel már ma kompromisszumok nélkül átélheted a jövő városi közlekedését. Ez az elektromos maxi robogó egyesíti magában a fenntarthatóságot, a dinamikát és az agilitást. Az erőteljes, teljesen elektromos hajtás gyorsan az úti célodhoz repít, miközben magad mögött hagyhatod a károsanyag-kibocsátást és a zajt. Maximális menetteljesítmény, környezeti kompatibilitás és innovatív technológia – a C evolution a kompromisszummentes motorozás élvezetére készült.