Kinematikai szempontból olyan négyszögcsukló a Duolever, amelyben két kovácsolt acél lengőkar gördülőcsapágyakkal kapcsolódik a vázhoz. A hosszlengőkarok vezetik meg a hagyományos teleszkópvillához hasonló, nagy csavarodási merevségű alumínium kokillaöntvény keréktartó villát. A rugózásban és a csillapításban az alsó hosszlengőkar alatt elhelyezett, a váznak támaszkodó központi rugóstag működik közre.
A kormánynyakon és a villán felfogatott, trapéz alakú ollós csukló kapcsolódik a kormányhoz, ez viszi át a kerékre a kormánymozdulatokat. Ez viszi át a kerékre a kormánymozdulatokat. A hagyományos teleszkópvillától eltérően a Duolever rendszernél nincsenek külső és belső csövek. Emellett még a jól bevált Telelever-hez képest is határozottabban válik külön egymástól a kormányzás és a lengéscsillapítás funkciója. Ebből adódóan mind a komfort, mind a kerék útfogása egyedülállóan magas szintet képvisel.
Az első kerék megvezetésének ezen legkorszerűbb módja azért is nagyon előnyös, mert nagyfokú csavarodási merevséget szavatol. Míg egy hagyományos teleszkópvilla külső és belső csövei mind be- és kirugózáskor, mind kormányzáskor elcsavarodnak hossz- és oldalirányba, a BMW Motorrad Duolever-nél nem figyelhető meg ez a jelenség. Két hosszanti lengőkarja veszi fel a be- és kirugózáskor fellépő erőket, maga a keréktartó villa nincs kitéve ilyen jellegű igénybevételnek. Mivel egyáltalán nem csavarodik el, felettébb pontosan vezeti meg az első kereket. Az első kerék közvetlenül teljesíti a kormány felől érkező parancsokat, és minden körülmények között egyértelmű visszajelzést ad a motorosnak az út állapotáról.
A Duolever – akárcsak elődje, a Telelever – a hosszlengőkarok ágyazási pontjainak egymáshoz viszonyított helyzetéből adódóan hatásosan meggátolja, hogy fékezéskor lesüllyedjen a motorkerékpár eleje. Míg a hagyományos teleszkópvilla erőteljesen összehúzódik, vagy akár fel is üt intenzív fékezéskor, a Duoleverben még ilyenkor is elegendő rugózási tartalék marad, vagyis jelentősen kitolhatja a motoros a kanyarok előtti fékezést, és messzemenően stabilan tudja venni az íveket.
Az első kerék ahhoz hasonlóan viselkedik útegyenetlenségen való áthaladáskor, mintha hagyományos teleszkópvilla vezetné meg. A csekély rugózatlan tömeg és a rendszer minimális kimozdító nyomatéka miatt kimondottan érzékletesen, komfortosan működik az első felfüggesztés.
A BMW Motorrad által kifejlesztett Duolever első felfüggesztés olyan tulajdonságokat valósít meg egyszerre, melyek eddig nem voltak összeegyeztethetők: iránystabilitást nagy sebesség mellett, agilis kezelést, pontos kormányérzékelést, valamint hatékony fékezést iránystabilitás mellett, minden sebességtartományban.
+ További információk

Még több technológiai részlet