Akárcsak a hagyományos teleszkópvillánál, itt is a külső és belső csövekből felépülő voltaképpeni villa vezeti meg az első kereket. A csövek nagy átfedésének köszönhetően nagyfokú stabilitás jellemzi. A váz első felére rögzített hosszlengőkar tartja a villát és az első kereket. A rugózást és a csillapítást központi rugóstag végzi. A hagyományos teleszkópvillától eltérően a Telelever villájára csak minimális hajlító erő hat fékezéskor és útegyenetlenségeken való áthaladáskor, emiatt nem tudnak egymásnak feszülni külső és belső csövei.
További előnye a Telelever konstrukciónak, hogy a hagyományos teleszkópos villáknál kisebb csőátmérők miatt könnyebb, továbbá érzékenyebb a működése. Emellett a minimális rugózatlan tömegnek és a gyors reakciónak köszönhetően talajhullámos útszakaszon is mindig megbízhatóan az útra tapad a kerék.
A Teleleverrel csak kis mértékben húzódik össze a villa és süllyed le a motorkerékpár eleje fékezéskor. Így pontosabb visszajelzést ad a motorosnak az első kerék. A rendszer előnye az is, hogy alkalmazása mellett finomabban tud szabályozni a blokkolásgátló berendezés (ABS), ugyanis a pulzáló fékerő ellenére nem kezd fel-le mozogni a jármű orra. Amellett tehát, hogy jelentős mértékben fokozza a menetkomfortot, egyúttal kiszolgálja a motoros sportos ambícióit, és nagyban fokozza a biztonságot kritikus közlekedési helyzetekben.
+ További információk

Még több technológiai részlet