A Dynamic ESA nem elszigetelten működik: információcserét folytat a többi szabályzórendszerrel, köztük a BMW Motorrad ABS-szel és a kipörgésgátlóval. Alapbeállítása összhangban van a kényelmesen, gombnyomással behívható „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” menetprogramokkal. Ezek mindegyikében a BMW Motorrad szakemberei által javasolt lengéscsillapító-hangolás aktív. Az üzemmódválasztó kapcsolóval a mindenkori helyzetnek megfelelően módosíthatja a motoros a Dynamic ESA, a motorvezérlés, az ABS és az ASC karakterisztikáját azáltal, hogy behívja a kívánt üzemmódot és vele együtt az ahhoz kapcsolódó beállításokat. A motoros ezen túlmenően a puhától a normálon át a keményig saját ízlésére hangolhatja a lengéscsillapítókat. Megadhatja azt is, hogy egy személy, egy személy plusz csomag vagy két személy terhe nehezedik-e a motorra.
„Rain” menetprogramban lágy a rugóstagok beállítása. A „Rain” programban a minél nagyobb biztonság érdekében úgy állították be az ASC-t, hogy a lehető leghamarabb avatkozzon közbe gyorsításkor. Az ABS ebben az üzemmódban az országúti használat követelményeit veszi figyelembe.
Ha „Road” menetprogramba kapcsol a motoros, a Dynamic ESA felkeményíti a lengéscsillapítókat. Az ASC optimális nyomatékátvitelről gondoskodik száraz útviszonyok közepette, az ABS pedig itt is országúti használathoz igazodik.
„Dynamic” üzemmódban még jobban felkeményedik a futómű, ilyenkor kimondottan sportosan lehet motorozni országúton. Az ASC is jobban beélesedik, és lehetővé teszi gyakorlott pilóták számára, hogy kisebb farolásokat kivitelezzenek. Az ABS működése itt is az országúti használatot veszi alapul, a motor gázadási reakciója élénkebb.
„Enduro” menetprogramban olyan a lengéscsillapítók beállítása, hogy a lehető legjobban át tudja vinni a hátsó kerék a talajra a motor hajtónyomatékát. Jobban engedi kipörögni az ASC, akár kisebb farolásokat is kivitelezhet a motoros. Az ABS beállítás azt veszi alapul, hogy laza szerkezetű talajon, például kavicson halad utcai abroncsokkal a jármű, ezért eleve nagyobb mértékű kipörgéssel számol. Az ABS-es fék az országúti használat mintájára részleges integrálással működik, vagyis a fékkar behúzásakor a hátsó kerékre is juttat valamennyi fékerőt. A blokkolásgátló megakadályozza, hogy megcsússzanak a kerekek, mégis hatékonyan lehet lassítani a motorkerékpárral.
Külön kódcsatlakozón keresztül a fokozottan sportos terephasználatot támogató „Enduro Pro” menetprogramot is aktiválni tudja a motoros. Ha ezt választja, a futómű felkészül a komoly terepezés jelentette nagy igénybevételre. z a program bütykös gumis használatra lett kialakítva, és az ASC professzionális endurózáshoz igazodó hangolásával együtt lehetővé teszi számára, hogy szándékosan nagyokat faroljon a motorral. Az ABS is messzemenően az aktív használathoz igazodik, mivel azt veszi alapul, hogy laza talajon, bütykös gumikkal halad a motor. Emellett az ABS a hátsó féken azonnal üzemen kívül helyeződik, amint a motoros lenyomja a fékpedált, így lehetővé teszi például a faroló fékezést hajtűkanyar előtt.
+ További információk

Még több technológiai részlet