A külső csövek és a villahidak anyaga alumínium, ezért nyomás hatására valósággal egymásba kapaszkodnak felületeik. A rugózatlan tömeg mindazonáltal nem kisebb, mint a hagyományos teleszkópvillánál. A belső csövek kisebb átmérőjűek, mint az általános rendszereknél, azonban nehéz acélból készülnek. A fordított teleszkópvilla ezért nagyjából ugyanannyit nyom, mint a hagyományos alumínium illetve akár magnézium villák, sőt sokszor még nehezebb is. Legfőbb előnye abban áll, hogy igen hosszan kerül megvezetésre a belső cső a külsőben.
A BMW F 800 GS-be beépített Marzocchi-gyártmányú, eloxált alumínium külső csövekből és 45 mm átmérőjű, mangánötvözetű acél belső csövekből felépülő fordított teleszkópvilláját például érzékletes reakció, és minden körülmények között példás merevség jellemzi. A villaszárak a nagyobb csavarodási merevségű külső csöveket tartják, mivel ezek vannak kitéve nagyobb erőhatásoknak – emiatt különösen alkalmasak terepi motorozásra. Se a hagyományos, se a fordított állású teleszkópvillán nem állítható a húzó- és a nyomófokozati csillapítás.
A BMW Supersport S 1000 RR modellnél 46 mm külsőcső-átmérőjű fordított teleszkópvilla vezeti meg az első kereket. Az általánosan elterjedt 43 mm-es csőátmérőjű villákhoz képest sokkal jobb fékezési stabilitást nyújt, és egyértelmű visszajelzést ad a motorosnak az út állapotáról. Szárait könnyített kivitelű, alumínium villahidak fogják össze, és két nagy alumínium golyóscsapággyal kapcsolódik a kormánynyakhoz.
A külső és belső villacsövek átfedésével állítható a jármű első magassága. Az összesen 15 mm átfedéssel akár 5 mm-rel lehet csökkenteni illetve 10 mm-rel növelni. Ún. patronok találhatók a fordított teleszkópvilla belsejében. A patronok külön hidraulikus munkahengerek, amelyeken állítható a rugóalap, valamint a húzó- és a nyomófokozati csillapítás. A teljes rugóút 120 mm, ebből 75 mm a pozitív és 45 mm a negatív szakasz. A rugóelőfeszítés és a húzó- ill. nyomófokozati csillapítás szabályozását megkönnyítendő, 1-től 10-ig terjedő skálán választhatja ki a motoros a megfelelő fokozatot. E megoldás előnye, hogy nem kell számolnia a „kattanásokat”, és folyamatosan látható marad számára a kiválasztott fokozat. Ráadásul, az egyértelműség végett eltérő színnel jelölték a húzó- és a nyomófokozati beállítás.
+ További információk

Még több technológiai részlet

spinner