BMW R nineT Scrambler 1200 cm3-es kéthengeres boxermotorral.

A nagy sebességre tervezett új boxermotor hengerenként két lánchajtású, felső vezérműtengellyel lett felszerelve (DOHC), a szelepeket pedig a rendkívül könnyű, nagy sebességű görgős szelepemelők működtetik. A négy szelep radiális elrendezése lehetővé tette egy rendkívül kompakt égéstér kialakítását. Elődjéhez hasonlóan ebben a modellben is két gyújtógyertya gondoskodik az elegy begyújtásáról. Megmaradt a korábbi 12.0:1 kompresszióarány is, míg a kopogásszabályozás lehetővé teszi a Super (plus) 95-98 RON üzemanyag használatát. A névleges terhelhetőség 98 RON-ban lett meghatározva.

+ További információk

Az új boxermotoron a vezérműtengelyek horizontálisan lettek elrendezve az elmozdulás irányában, amely két speciális műszaki jellemzőt eredményezett. Mindegyik vezérműtengely egy szívószelepet és egy kipufogószelepet vezérel, és a bütykök a szelepek radiális elrendezése miatt kúposak. A két vezérműtengely szívás- és kipufogásvezérlési ideje optimalizálva lett a teljesítmény különösen erőteljes kiaknázására az alsó és középső sebességtartományban, nagyobb fordulatszám mellett.

Elődjéhez képest a szelepfejek átmérője a szívóoldalon 36 mm-ről 39 mm-re, a kipufogóoldalon pedig 31 mm-ről 33 mm-re nőtt. A szelepjáték kiegyenlítéséről könnyű, félgömb alakú lemezek gondoskodnak. A kezdeti löketeket a szívó- és kipufogóoldalon a korábbi 10,54 és 9,26 mm-ről 10,8 mm-re növeltük a nagyobb szabad szelep-keresztmetszet érdekében. Mindez egy kiemelkedő dinamikát és a már a legalacsonyabb sebesség mellett is a magas fordulatszám élményét kínáló, kiváló motort eredményez.

+ További információk
Az új boxermotorral kapcsolatos másik fontos fejlesztési célkitűzés az egyenletes futás elérése volt kiegyenlítő tengely használatával. A tengely kompakt mozgást hajt végre a vezérműhajtás üreges segédtengelyében, ezáltal biztosítja az optimális futást és finom üresjáratot a motor teljes sebességtartományában, a kéthengeres motor jellemző alapkarakterét megtartva.
A furat és löket közötti 101-73 mm-es korábbi arány fennmaradt, csakúgy, mint az 1170 cm3-es lökettérfogat. A főtengely és hajtókar is megmaradt a csapágyakkal együtt, míg az öntött alumíniumból készült két dugattyú át lett alakítva az égéstér feltételeinek változásaival összhangban.
+ További információk

Még több technológia