Ez a megoldás elsősorban a súlymérleg terén igen előnyös, de a csavarodási karakterisztika területén is nyújt előnyöket. A kompakt, könnyű szerkezet mellett a váltó már nem igényli a kenéshez korábban szükséges plusz mennyiségű váltóolajat sem. A korábbiakhoz hasonlóan a fogaskerekek fogazása ferde a finomabb illeszkedés, csendesebb futás és nagyobb egyenletesség érdekében. Emellett a váltótengelyek most is gördülőcsapágyakkal lettek ellátva az új hajtásban, a fogaskerekek (szabadonfutó fogaskerekek) pedig tűcsapágyakon futnak a kis súrlódás érdekében. A fogaskerekek, és ezáltal a sebességfokozatok kapcsolása egy golyóscsapágyakra szerelt, acél szelektordobbal, három, a végein kemény krómréteggel bevont, karburált kapcsolóvillával, valamint a fogaskerékpárok súrlódásmentes csatlakozására szolgáló csúszóhüvelyekkel történik.
A BMW Motorrad első sorozatgyártású boxermotorja, az R 1200 GS modellben elsőként alkalmazott hajtás nyolc dörzstárcsával ellátott többtárcsás olajfürdős tengelykapcsolóval rendelkezik a korábbi egytárcsás száraz helyett. A megoldás előnyei közé tartozik a jóval kisebb, 147 mm-es külső átmérőből (a korábbi R 1200 GS modellekben 180 mm volt) adódó alacsonyabb tehetetlenségi nyomaték és az összességében is kompaktabb kialakítás. Ez az első boxermotor, amelyben a tengelykapcsoló rendszer ún. anti-hopping mechanizmussal lett ellátva. Ezáltal kevesebb motorféknyomaték hat a hátsó kerékre túlfutáskor, így a motor még stabilabb és biztonságosabban kezelhető fékezés során.
+ További információk

Még több technológia

spinner