Az új R 1200 GS modellben elsőként bevezetett boxermotorral egy új, BMS-X digitális motorvezérlő rendszer is be lett vezetve. Fő jellemzői közé tartozik a teljes mértékben szekvenciális üzemanyag-befecskendezés, a kompakt elrendezés és a kis tömeg. A nyomatékinterfésszel rendelkező alfa-n-alapú motorvezérlés számos befolyásoló tényezőt figyelembe vesz. A nyomatékátvitel könnyen vezérelhető, az elektromosgáz-karakterisztikák révén pedig a különböző menetprogramokhoz rendelt gázadási reakció rugalmasan alkalmazkodik a lehető legszélesebb körű határfeltételekhez. A rendszer alapját a beszívott levegő mennyisége képezi, amelyet indirekt módon a nyílásszög és a forgási sebesség határoz meg. A motorvezérlő rendszer egyénileg koordinált értékeket alkot a befecskendezés mennyiségére és a gyújtási időre vonatkozóan további motor- és környezeti paraméterek (beleértve a motor, valamint a levegő hőmérsékletét, illetve a környezeti légnyomást), valamint eltárolt karakterisztikatérképek és korrektúrafunkciók használatával.
A keverékképzésről az elektromos üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, a korábbi 50 mm-es helyett 52 mm széles nyílású fojtószelepházakon keresztül. Az újonnan tervezett, szándékosan nagy szívónyílások, valamint a nagyméretű szívórendszer-csillapító gondoskodik a beszívott hideg levegő optimális ellátásáról, és ezáltal az optimális feltöltésről.
A fojtószelepeket egy villanymotor működteti elektromosgáz-rendszerben. A hajtásrendszerből érkező jeleket a gázkarban lévő szenzor továbbítja a teljesen elektronikus motorvezérléshez, majd a kiválasztott menetprogramtól függően meghatározza és elektronikusan beállítja a fojtószelepek célpozícióit.
Az új BMW R 1200 GS elektromosgáz-rendszere javítja a vezethetőséget, valamint optimalizálja a menet egyenletességét az alapjárathoz közeli fordulatszám-tartományban, mivel a motorvezérlés észleli, és szelektív fojtószelep-vezérléssel kiegyenlít minden középnyomásérték-különbséget a két henger között. Ennek eredményeként az alkalmazási területtől függően különböző szelepreakciókra van lehetőség (lágy, optimális, direkt) az "ASC és menetprogramok" opcionális tartozék révén. A fokozott szabályozhatóság révén a fojtószelep vezérlőkarjának szögét 85-ről 70 fokra lehetett csökkenteni. Ez a technológia az opcionális sebességtartó automatika tartozékkal is használható. Tehát a BMW GS sorozatban most első alkalommal elektronikus sebességtartó automatika is kapható opcionális tartozékként az R 1200 GS modellhez, amely például a hosszú motorozásokat is sokkal kényelmesebbé teszi.
+ További információk

Még több technológia