800 cm3-es kéthengeres soros motor
A nagy nyomatékú, soros kéthengeres motor 798 köbcentiméteres lökettérfogattal minden F-modellben közös. A boxermotorhoz hasonlóan nagy nyomaték, az egyedi hang és a minden fordulatot kísérő spontán rúgás ötvözi az egyetlen henger lendületét a két henger elnyomhatatlan erejével. Az erőteljes nyomaték és dinamikus sprint közötti egyensúly elérése mellett az újonnan kifejlesztett soros kéthengeres motor bizonyítja, hogy a kiváló vezetési teljesítménynek nem kell feltétlenül magas üzemanyag-fogyasztással járnia.
A kéthengeres soros motoron a főtengely forgattyúcsapjának eltolása nulla fok. Ennek eredményeként a menetirányhoz képest vízszintesen beépített motor egyenletes gyújtássorrendben működik, ahol a főtengely minden egyes fordulatára egy munkaütem jut. Az így kapott hang szándékosan hasonlít a boxermotorokéra, amelyek szintén 360 fokos gyújtáseltolással működnek. Az egyenletes gyújtássorrend különösen kedvez a kiegyensúlyozott gázcserének, nagy forgatónyomatéknak és harmonikus működésnek. A dinamikus hajtás alapkövetelményei tehát teljesülnek.
A kéthengeres motoroknál szükségszerűen jelentkező első és másodrendű tömegnyomatékot egy korábban egyedülálló kiegyensúlyozó rendszer semlegesíti. A szokványos kiegyensúlyozó vagy ellensúlyozó tengelyek helyett a főtengely középső részén elhelyezkedő, pontosan meghatározott helyzetű ellensúlyokkal ellátott csuklós rendszer kompenzálja az oszcillációs tömeget: a főtengelyen található forgattyúcsappal szemben található excentertengelyhez kapcsolódik egy ún. kiegyensúlyozó hajtókar. Ez a hajtórúd egy kiegyensúlyozó lengőkarhoz csatlakozik.
A kinematika úgy lett megtervezve, hogy a kiegyensúlyozó hajtókar fel és le mozog a két hajtókarral ellentétes irányban. A viszonylag hosszú lengőkar általi vezetés miatt a hajtókar vége gyakorlatilag egyenes vonalú mozgást hajt végre. A hajtókar vége és a lengőkar között úgy oszlik el a tömeg, hogy a lengőmozgásból származó tömegerő ellensúlyozza a forgattyús hajtás oszcilláló mozgása (dugattyú- és hajtókarhányad) által gerjesztett tömegnyomatékot. Ez szinte teljesen megszünteti az első- és másodrendű tömegnyomatékot, ezért finoman jár a motor. Az elegáns kialakítás további nagy előnye az alacsony zajszint, amely a fogaskerekek vagy láncok jellegzetes működési zajának hiányára vezethető vissza.
Különleges műszaki megoldásaival a kenési rendszer is egyedülálló a kategóriában. A minőségrontás miatti veszteségeket csökkentendő, az F 800 sorozatba tartozó motorok részleges száraz karteres kenéssel rendelkeznek. A főtengelycsapágyból kibocsátott olaj a kiegyenlítő mechanika elkülönített járatába folyik. Innen olajszivattyú szívja ki és osztja szét a váltóban olajfúvókákon keresztül. A váltóból a forgattyúházba nyílásokon át belépő, valamint a hengerfejből a láncaknában lefolyó olaj a főtengelyház szabad területén, a hajtókartér körül gyűlik össze. Ez a szabad terület tehát beépített olajtartályként szolgál. Ebből a tartályból juttatja el egy második szivattyú az olajat a csapágyakhoz.