Lég-/olajhűtés, és függőlegesen osztott motorház.

Lég-/olajhűtés, és függőlegesen osztott motorház.

A „Big Boxer” lég-/olajhűtésű. Alumínium motorháza függőlegesen osztott. A hőkezelt acélból kovácsolt főtengely középen egy kiegészítő főcsapággyal rendelkezik a nem kívánt hajlítási rezgések elkerülése érdekében. A hőkezelt acélból készült két I-profilos hajtókar a főtengelyhez hasonlóan siklócsapágyazott. A dugattyúk alumíniumöntvények, a könnyűfém henger futófelületét NiCaSil bevonattal láttuk el. A kenő- és hűtőolaj-ellátást folyadéktartályos kenési rendszer garantálja.

+ További információk

Klasszikus ohv-szelepvezérlés modern technikával párosítva.

Klasszikus ohv-szelepvezérlés modern technikával párosítva.

A „Big Boxer” négy szeleppel rendelkezik a nyomaték lehető legjobb kihasználásáért, valamint az optimális használati és kibocsátási értékekért. Kettős gyújtás, modern felépítésű égéstér, valamint szívócsöves befecskendezés, és BMS-O motorvezérlés. A szelephajtáshoz az inspirációt a BMW Motorrad egy legendás motorkonstrukciójából merítettük: az 1936 – 1941 közötti R 5/R 51, valamint az 1950 – 1951 közötti R 51/2 kéthengeres boxermotorból. A BMW Motorrad egyéb ohv-konstrukcióival ellentétben a Big Boxer – a történelmi példaképhez hasonlóan – két, a főtengely által görgős lánccal hajtott vezérműtengellyel rendelkezik. A stabilabb szelephajtásért jobb vezérlési pontossággal, és magasabb fordulatszámállósággal. Vagy éppen a több izgalomért az úton.

+ További információk

Kétkarú himba, és manuálisan beállítható szelephézag-kiegyenlítés.

Kétkarú himba, és manuálisan beállítható szelephézag-kiegyenlítés.

Szintén tipikus BMW Motorrad boxer felépítés: A két tolórúd a be- és kimeneti oldalon egy-egy, a henger felső részén szigetelt tolórúd-csőben vezetett tolórudat működtet. A két szívó- és kipufogószelepet a hengerfejben a kétkarú himba páronként működteti. A szelephézag kiegyenlítése pedig nem hidroelemekkel, hanem szelepenként egy ellenanyás beállítócsavarral történik. Éppen úgy, ahogy az a legtöbb klasszikus léghűtéses kétszelepes BMW boxernél évtizedeken át szokás volt. Ezzel a módszerrel a szelephézag beállítása (0,2 – 0,3 mm) a „Big Boxer” esetében is rövid idő alatt sikerül. Így hozzuk vissza a történelmi konstrukciót az útra – az egész testeden érezheted.

 

+ További információk

Körmöskapcsolós hatsebességes váltó antihopping funkcióval.

A motor forgatónyomatékát egytárcsás száraz tengelykapcsoló viszi át a sebességváltóra: ez a legtöbb boxermotorunkra jellemző. Ezzel szemben újdonság az antihopping funkció, amely hirtelen visszakapcsolás esetén megakadályozza a hátsó kerék blokkolását - a nagyobb biztonságért és a kényelmesebb motorozásért.

A körmöskapcsolós hatsebességes váltó egy kétrészes alumínium házban kapott helyet. Négytengelyes váltóként alakítottuk ki ferde fogazású fogaskerékpárokkal. Extraként hátrameneti fokozat is kapható. Ezt egy előtét és egy villanymotor hajtja, és kézzel kapcsolható.

Mint minden boxermotoros BMW motorkerékpárnál a nyomaték átvitele a sebességváltóról a hátsó kerékre kardántengellyel ill. keresztcsuklós kardánhajtással történik. A hosszkiegyenlítésről egy tripoid csukló gondoskodik a sebességváltó oldalán. A Big Boxernél – ahogy az a modell 1955-ös gyártási évéig a BMW Motorrad-nál szokás volt – a kardántengely és a keresztcsukló a lenyűgöző klasszikus motorkerékpár-technika szellemében fényesre nikkelezett. Emellett felhívják magukra a figyelmet menet közben – valódi optikai gyönyör.

+ További információk

Hangsúlyos jelenlét – mindenhol.

spinner