A paralever rendszer, amely a hátsó felfüggesztés és erőátvitel feladatait ötvözi, jelentős mértékben kiküszöböli a kardánhajtás által kiváltott erőket, amelyek egyébként a felfüggesztés elkeményedéséhez vezetnének gyorsulás során. A rendszer hatékonyan ellensúlyozza a ("gumitehén" effektus néven ismert) felfelé irányuló mozgást - míg egy hagyományos lengővillának legalább 1,4 méteresnek kellene lennie ugyanehhez. Lényegében a hátsó tengely hajtóműve és a váz között található paralelogramma típusú nyomatékkiegyenlítő.
A jelenlegi boxermotoros és K-generációs modelleken a lengővilla fölötti csuklón keresztül kapcsolódik. A kialakítás egyik előnye a jelentősen nagyobb szabad magasság a hátsó kerék környékén.
A hátsó kerék hajtóművének könnyűfém háza csuklón keresztül kapcsolódik a - szintén könnyűfémből öntött - egyágú paralever lengővillához. Ez a lengővilla tartja a kardántengelyt. A csatlakozás forgáspontjánál található külön kardáncsukló gondoskodik a nyomaték átviteléről a hajtóműre, amelynek háza vezetőtagon keresztül kapcsolódik a vázhoz. A kardántengely szintén kardáncsuklóval csatlakozik a váltó kimenőtengelyéhez.
A Paralever kinematikája úgy lett megtervezve, hogy ne legyen hosszváltozás, ezért nincs szükség elmozduló toldatra. A nagyobb kényelem érdekében torziós lengéscsillapító lett a kardántengelybe építve. Azon a forgásponton, ahol a vázhoz kapcsolódik – mind a K-modellek könnyűfém, mind a boxermotorok acélváza esetén –, karbantartásmentes, állítható kúpos görgőscsapágyakra támaszkodik a paralever lengővillája. A motor típusától függően a hátsó keréken lévő kúpfogaskerék megfelelően átviszi a hajtónyomatékot. A nagyobbik kúpfogaskerék – amelyet tányérkeréknek is hívnak – belül gyűrűs golyóscsapággyal, kívül görgős persellyel készül. A teljes hajtáslánc egy, a paralever villához erősített központi rugóstaggal kapcsolódik a vázhoz. A hajtás karbantartás mentes egyik BMW motorkerékpár, boxermotor és négyhengeres K-modell esetén sem. Az előírt olajcseréket az átvizsgálások alkalmával kell csak elvégezni.
A lengővilla optimális tömegéből és a hajtásház tengelyalagútjában futó 50 mm-es furatból adódóan jóval kisebb mértékű a rugózatlan tömeg a hátsó keréknél. Ezért hamarabb és érzékenyebben reagál a futómű az egyenetlenségekre. A tengelyalagútban futó furat egyúttal gondoskodik a hatásos hőelvezetésről a hátsó kerék tengelyházától.
+ További információk

Még több technológia