A merevségre, a minimális mozgó tömegre és a szelepek optimális időkeresztmetszetére vonatkozó kritériumok teljesítése mellett az optimális teljesítmény és a maximális sebesség érdekében a hajtómű két felső vezérműtengelyt magába foglaló szelepvezérléssel lett ellátva. Tökéletesen ötvözi a maximális merevséget és a szelepvezérlés mozgó alkatrészeinek minimális tömegét a kompakt méretekkel rendelkező hengerfejjel.
A szelephézag kompenzálása a rugótányérokban vezetett rendkívül kicsi, könnyű állítólapkák segítségével történik. A szívóoldalon a rugótányérok könnyű, nagy teljesítményű alumíniumból készülnek. A szelepemelős szelepvezérlésnél a mozgó tömeg kisebb, mint a hasonló emelőtőkés megoldás esetén. A kis oszcilláló tömeg lehetővé teszi a bütyökprofilok magasabb szelepgyorsulását és a nagyobb szelepnyitási időkeresztmetszeteket.
A sorozathoz tartozó modellek névleges fordulatszáma hivatalosan 14 200 percenkénti fordulatszám, pusztán mechanikai szempontból azonban ennél lényegesen többet is kibír. A 80 mm-es, nagy hengerfurat jóvoltából a lehető legnagyobb, és ezáltal a teljesítménynek maximálisan kedvező szeleptányér-átmérő kialakítására lett lehetőség. A szívóoldalon 33,5, a kipufogóoldalon 27,2 mm a szeleptányérok átmérője, amely az 1000 cm3-es szupersportmotorok szegmensében a lehető legnagyobb mértékű feltöltést teszi lehetővé.
A kenési rendszerhez a szegmensben jól bevált, Eaton-olajszivattyúval kiegészített nedves olajteknős kenést alkalmaz a motor. Hőcserélő helyett külön olajhűtő gondoskodik az olaj hűtéséről, amely az áramlási aerodinamikát segítendő, a vízhűtő alá, az alsó burkolópanelbe lett beépítve. Az olajhűtő használatával megelőzhető a hűtőfolyadék nem kívánt további termikus nyomás alá helyezése, ezért kisebb mennyiségű és könnyebb vízhűtőre, és ezáltal kevesebb hűtőfolyadékra van szükség.
Az elsődleges szempontok közé tartozott a kis szélesség, a kompakt, és mindenekelőtt könnyű kialakítás, valamint az elektromos segédberendezések és hajtásaik elrendezése. Például a főtengely bal csonkjára csatlakoztatták a tartós mágnessel ellátott forgóáramú generátort. A teljesítménye 434 W 6000-es percenkénti fordulatszámon, maximális percenkénti fordulatszáma pedig 16 000. A forgattyúház bal felső részébe, a hengerek mögé épített átviteli önindító teljesítménye 800 W, tömege 1050 gramm. Szabadonfutóval van csatlakoztatva, és 1:24,61 arányú áttétellel hat a homlokfogaskerékként kialakított bal külső forgattyúkarra. A súly csökkentése érdekében könnyű magnéziumból készül a generátor és az önindító bal oldali burkolata.
Az üzemanyag-befecskendezés teljesen szekvenciális, ami azt jelenti, hogy az adott henger szívólöketének megfelelően történik az üzemanyag befecskendezése a szívócsatornába. A nyomatékgörbe javítására a motor kifinomult, szabályozott szívócsonk-technológiával lett felszerelve. Sebességtől függően a szívócsatorna hosszát a karakterisztikatérkép szabályozza, és két fokozatba állítható a szívásoldali hangtompító dobra épített szervomotor használatával. A fojtószelepsoron és a szívócső fölött található négy befecskendező fúvóka gondoskodik a megfelelő mennyiségű üzemanyag hozzáadásáról és az optimális feltöltésről. A sebességtől és teljesítményigénytől függően az üzemanyag-befecskendező fúvókák egyszerre vagy külön-külön lépnek működésbe.