1600 cm3-es hathengeres soros motor.
Ez az 1649 cc3-es hajtás, amely a BMW új fejlesztése, 118 kW / 160 LE teljesítményt nyújt 7750 percenkénti fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig kb. 175 NM 5250 percenkénti fordulatszámmal. 1500-as fordulat felett már a nyomaték több mint 70 százaléka rendelkezésre áll. Ez lehetővé teszi a lassú utazótempót és a lendületesen sportos vezetést is.
A soros hathengeres motor tömege mindössze 102,6 kg, beleértve a generátort, a szívórendszert, a kuplungot és a váltót is. A - többek között az üreges vezérműtengelyeknek köszönhető - következetesen könnyű kialakítás révén a legkönnyebb sorozatgyártott soros hathengeres motorkerékpár-motor. 555 mm-es szélessége közel 100 mm-rel kevesebb, mint az eddigi legkompaktabb sorozatgyártott hathengeres soros motorkerékpár-motor. A kis szélességet mindenekelőtt a kissé szubkvadrát, 67,5-72 mm-es (0,938) löket/furat-viszonnyal, viszonylat hosszú lökettel és a meglehetősen kicsi, 77 mm-es hengertávolsággal lehetett elérni. Ráadásul a főtengely mögött, a váltó fölötti szabad térben helyezkednek el az elektromos segédberendezések.
Akárcsak a BMW jelenlegi négyhengeres motorjai esetében, itt is 55 fokkal előre döntött a hengersor. Emiatt alacsonyan helyezkedik el a súlypont, és egyenletes a súlyeloszlás. Az integrált szárazteknős kenés, amely feleslegessé teszi a hagyományos olajteknőt és olajtartályt, alacsonyabb beépítési pozíciót tesz lehetővé. Az előre döntés révén pedig közvetlenül a motor fölé szerelhető be egy aerodinamikai szívórendszer.
A hatékony égés, az alacsony fordulatszám, a nagy gyorsulás és a minimálisra csökkentett súrlódás rendkívül jó hatásfokot, és ezáltal korszerűen kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez. A teljesítménypotenciált figyelembe véve a motor kimagaslóan jó, a négyhengeres motorokéhoz hasonló értékeket produkál.