Az első átvizsgáláskor megfelelően beállított szíjfeszességet csak 10 000 kilométerenként kell ellenőrizni, a rutinszerű szíjcsere pedig 40 000 kilométerenként esedékes. A feszesség állítása az excentertengelyen keresztül történik, ahol a hátsó kereket az egyágú lengővilla vezeti meg. Az egyágú lengővilla biztosítja, hogy a hátsó kerék mindig tökéletesen menetirányban álljon.
Mivel a fogasszíj állandóan feszültség alatt van, minimálisra csökkenti a terhelésváltási reakciókat, amely nagy előnynek számít a hagyományos lánchajtáshoz képest. A terhelésváltási reakciók csökkentésében négy elasztomerblokkal rendelkező lengéscsillapító is közreműködik. A hajtás tartósságát a rozsdamentes acélból készült szíjhajtás és belül acélmaggal rendelkező váltókimeneti hajtókerék biztosítja. A fogaskoszorú anyaga szinterezett fémötvözet. Összességében ez a kombináció biztosítja a lehető legkevesebb kopást. Mivel összességében könnyebb a véghajtás, mint a láncos hajtás, kisebbek a centrifugális erők, és ezáltal hatékonyabb az erőátvitel.
+ További információk

Még több technológiai részlet

spinner